cos namieszalem z temp. cieczy

Dark

cos namieszalem z temp. cieczy

#1

Nieprzeczytany post autor: Dark »

Witam,

Otoz wymienialem plyn chlodzacy zgodnie z instrukcja wymontowalem ten czujnik temp. cieczy wszystko ladnie pieknie poszlo, ale nie wskazuje mi teraz temp. cieczy na zegarach...
Czujnik jest dobry bo go sprawdzalem zapalniczka ;)

Co moglo sie popierdzielic? Czy w tym przewodzie idacym do czujnika ma byc prad?

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

a podłączyłeś go z powrotem? :D głupie pytanie ale mi mechanik nie podłączył kiedyś :D kupiłem nowy czujnik chciałem wymienić patrzę a tam wtyczka nie podlączona

chodzi oczywiście o ten czujnik w bloku silnika a nie w chłodnicy?

lesio822

Astro-maniak
Posty: 512
Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: lesio822 »

Nie wiem co zrobiłeś nie tak z czujnikiem ale na przyszłość tak dla ułatwienia to Ci powiem że żeby spuścić płyn chłodniczy to wystarczy odpiąć dolny wąż z chłodnicy i płyn się sam wyleje. Nie trzeba żadnych czujników odpinać. :D To taki mój domowy sposób :P

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

ewentualnie wykręcić czujnik załączający wiatraczek :D

ale ten od temperatury na zegary nie trzeba wykręcać :D u mnie jest on wysoko w bloku obok głowicy więc nawet nie ma jak żeby płyn tamtędy zleciał

Dark

#5

Nieprzeczytany post autor: Dark »

tak wkrecilem i podlaczylem:)
nie wiem czy trzeba czy nie trzeba pisalo to wykrecilem ;)

czujnik do wiatraczka jest ok, bo sie wentylator czasem zalacza :lol:

w tym przewodzie do czujnika temp. ma byc prad czy nie?

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

jak będę miał cza to sprawdzę i Ci powiem. Ale raczej tak bo - bierze sobie z masy

Dark

#7

Nieprzeczytany post autor: Dark »

no wlasnie u mnie nie ma , a wiec czekam na info od Ciebie, dzieki ;)

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

dobra byłem w autku i na 200 % nie miałem na tym przewodzie zasilania. podłączyłem jeden przewód od żarówki do przewodu a drugi przewód do minusa w aku

podejrzewam że to jest sterowane masą. tzn ten czujnik to pewnie jakiś termistor albo coś i w momencie jak się nagrzewa to zmienia się opór i poprawia się masa na przewodzie co zegary odczytują jako wyższą temperaturę.

Jak masz możliwość to spróbuj jeszcze raz wykręcić ten czujnik i zobaczyć zapalniczką czy działa bo może zepsuł się przy montażu - oby :D (wtedy mniej roboty będzie ;) ) a nowy czujnik kosztuje 30zł :D

pnkra

Astro-maniak
Posty: 292
Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: pnkra »

Dodam, że w instrukcji piszą żeby wykręcać czujnik do odpowietrzenia układu.
Napisz czy przy odkręconym czujniku wypływał Ci płyn. Po uruchomieniu silnika poziom płynu powinien opaść, więc może się okazać, że po prostu czujnik nie styka się z płynem i stąd Twój problem. Jeżeli masz odpowiedni stan płynu i uważasz, że czujnik jest sprawny to spróbuj przyłączyć kabelek do
silnika. Powinno się coś zmienić na wskaźniku. Wtedy będziesz miał pewność czy kabel jest sprawny. W tej chwili nie jestem w stanie sprawdzić czy to czujnik negatywny czy pozytywny, ale jak wrócę do domu to napiszę co się powinno dziać ze wskaźnikiem podczas takiej próby.

Dodano 03.09.2007
Sprawdziłem - czujnik przy wzroście temperatury zmniejsza oporność.
Przy złączeniu kabelka z obudową silnika wskaźnik temperatury ma skoczyć do najwyższej wartości (czerwone pole).
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ