cos namieszalem z temp. cieczy
cos namieszalem z temp. cieczy
Witam,
Otoz wymienialem plyn chlodzacy zgodnie z instrukcja wymontowalem ten czujnik temp. cieczy wszystko ladnie pieknie poszlo, ale nie wskazuje mi teraz temp. cieczy na zegarach...
Czujnik jest dobry bo go sprawdzalem zapalniczka
Co moglo sie popierdzielic? Czy w tym przewodzie idacym do czujnika ma byc prad?
Otoz wymienialem plyn chlodzacy zgodnie z instrukcja wymontowalem ten czujnik temp. cieczy wszystko ladnie pieknie poszlo, ale nie wskazuje mi teraz temp. cieczy na zegarach...
Czujnik jest dobry bo go sprawdzalem zapalniczka
Co moglo sie popierdzielic? Czy w tym przewodzie idacym do czujnika ma byc prad?
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 512
- Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
dobra byłem w autku i na 200 % nie miałem na tym przewodzie zasilania. podłączyłem jeden przewód od żarówki do przewodu a drugi przewód do minusa w aku
podejrzewam że to jest sterowane masą. tzn ten czujnik to pewnie jakiś termistor albo coś i w momencie jak się nagrzewa to zmienia się opór i poprawia się masa na przewodzie co zegary odczytują jako wyższą temperaturę.
Jak masz możliwość to spróbuj jeszcze raz wykręcić ten czujnik i zobaczyć zapalniczką czy działa bo może zepsuł się przy montażu - oby (wtedy mniej roboty będzie ) a nowy czujnik kosztuje 30zł
podejrzewam że to jest sterowane masą. tzn ten czujnik to pewnie jakiś termistor albo coś i w momencie jak się nagrzewa to zmienia się opór i poprawia się masa na przewodzie co zegary odczytują jako wyższą temperaturę.
Jak masz możliwość to spróbuj jeszcze raz wykręcić ten czujnik i zobaczyć zapalniczką czy działa bo może zepsuł się przy montażu - oby (wtedy mniej roboty będzie ) a nowy czujnik kosztuje 30zł
-
- Posty: 292
- Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dodam, że w instrukcji piszą żeby wykręcać czujnik do odpowietrzenia układu.
Napisz czy przy odkręconym czujniku wypływał Ci płyn. Po uruchomieniu silnika poziom płynu powinien opaść, więc może się okazać, że po prostu czujnik nie styka się z płynem i stąd Twój problem. Jeżeli masz odpowiedni stan płynu i uważasz, że czujnik jest sprawny to spróbuj przyłączyć kabelek do
silnika. Powinno się coś zmienić na wskaźniku. Wtedy będziesz miał pewność czy kabel jest sprawny. W tej chwili nie jestem w stanie sprawdzić czy to czujnik negatywny czy pozytywny, ale jak wrócę do domu to napiszę co się powinno dziać ze wskaźnikiem podczas takiej próby.
Dodano 03.09.2007
Sprawdziłem - czujnik przy wzroście temperatury zmniejsza oporność.
Przy złączeniu kabelka z obudową silnika wskaźnik temperatury ma skoczyć do najwyższej wartości (czerwone pole).
Napisz czy przy odkręconym czujniku wypływał Ci płyn. Po uruchomieniu silnika poziom płynu powinien opaść, więc może się okazać, że po prostu czujnik nie styka się z płynem i stąd Twój problem. Jeżeli masz odpowiedni stan płynu i uważasz, że czujnik jest sprawny to spróbuj przyłączyć kabelek do
silnika. Powinno się coś zmienić na wskaźniku. Wtedy będziesz miał pewność czy kabel jest sprawny. W tej chwili nie jestem w stanie sprawdzić czy to czujnik negatywny czy pozytywny, ale jak wrócę do domu to napiszę co się powinno dziać ze wskaźnikiem podczas takiej próby.
Dodano 03.09.2007
Sprawdziłem - czujnik przy wzroście temperatury zmniejsza oporność.
Przy złączeniu kabelka z obudową silnika wskaźnik temperatury ma skoczyć do najwyższej wartości (czerwone pole).
[External Link Removed for Guests]