doplyw powietrza
doplyw powietrza
zauwazylem podczas wyciagania filtra powietrza ze polowa otworu ktorym dostaje sie powietrze z zewnatrz do tegoz filtra jest przytkana tasma izolacyjna i moje pytanie w jakim celu to jest zrobione?? wplywa na moc silnika (mniej powietrza a wiecej paliwa??)? czy wrecz odwrotnie mniej powietrza mniejsza moc??
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 292
- Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Fabrycznych wyników przy gazie to raczej nie osiągniesz, ale jeżeli Cię to interesuje to średnica dolotu powinna być taka jaką przewidział producent. W Twoim przypadku wszelkie zwężki na dolocie będą wpływały na spadek mocy. W praktyce wygląda to tak, że sonda lambda
sprawdza skład spalin i dąży do uzyskania lambda=1 dobierając różne czynniki w tym skład mieszanki paliwowo powietrznej. Czyli zapewne wygląda to tak, że silnik powinien dostać mniej paliwa i stracić moc.
A co do tej izolacji to mogę powiedzieć, że ktoś miał jakiś powód aby tam to wcisnąć. Spotkałem się kiedyś na wyeksploatowanej instalacji gazowej z przytkanym filtrem powietrza, bo nie było innej możliwości wyregulowania auta na gazie. Coś w rodzaju, że instalacja nie radziła sobie z prawidłową ilością powietrza.
sprawdza skład spalin i dąży do uzyskania lambda=1 dobierając różne czynniki w tym skład mieszanki paliwowo powietrznej. Czyli zapewne wygląda to tak, że silnik powinien dostać mniej paliwa i stracić moc.
A co do tej izolacji to mogę powiedzieć, że ktoś miał jakiś powód aby tam to wcisnąć. Spotkałem się kiedyś na wyeksploatowanej instalacji gazowej z przytkanym filtrem powietrza, bo nie było innej możliwości wyregulowania auta na gazie. Coś w rodzaju, że instalacja nie radziła sobie z prawidłową ilością powietrza.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 28 maja 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Też tak miałem ale zdjąłem. Niektórzy "gaziarze" robią to już odruchowo "bo tak ma być" generalnie chodzi o problem gaśnięcia silnika jak wciśniesz sprzęgło przy pewnej prędkości, czyli po prostu przy jeździe na luzie. Inny sposób to zdjęcie gumy łączącej chwyt powietrza w atrapie z obudową filtra i skierowanie jej w dół albo założenie jakiegoś kolanka ale to też nie jest dobre rozwiązanie bo silnik zasysa ciepłe powietrze spod maski co zmniejsza jego sprawność.luki123 pisze:zauwazylem podczas wyciagania filtra powietrza ze polowa otworu ktorym dostaje sie powietrze z zewnatrz do tegoz filtra jest przytkana tasma izolacyjna i moje pytanie w jakim celu to jest zrobione?? wplywa na moc silnika (mniej powietrza a wiecej paliwa??)? czy wrecz odwrotnie mniej powietrza mniejsza moc??
Najlepiej to wyregulować instalację i unikać jazdy na luzie bo to i tak nic nie daje, a jak sie już nie da to trzeba zrobić tak że by pęd powietrza nie tłoczył strugi do filtra.
Ponoć w niektórych Astrach ten chwyt w atrapie jest przesłonięty tak aby powietrze nie było tłoczone bezpośrednio.
Zaznaczam jednak że przy kiepsko wyregulowanej mieszance może sie okazać że nawet wysprzęglenie przy zmianie biegów gasi silnik.
Wojtek /voytecs/
Astra F-CC Champion '96 * 5d/HB * 1.8/16V (X18XE) + eLPiGaz
Astra F-CC Champion '96 * 5d/HB * 1.8/16V (X18XE) + eLPiGaz