ASTRA 1,7 tds

akostek

ASTRA 1,7 tds

#1

Nieprzeczytany post autor: akostek »

Witam,
Zarejestrowałem sie specjalnie dla tych kilku pytań.
Mam zamiar kupić astrę z 1997 r 1,7 TDS a wiec Isuzu czy to dobry silnik ile pali jak się napęd rozrządu wymienia czy z przebiegiem 180 tys jeszcze trochę pojeździ a i jak z alternatywnymi paliwami
u niego chodzi mi o olej opałowy ewentualnie rzepakowy :) tak w celach edukacyjnych pytam.
Po za tym na co zwrócić uwagę przy kupnie samochód ma hak holowniczy to pewnie tylna belka do wnikliwej obserwacji?

Pozdrawiam

Oberon

Astro-maniak
Posty: 104
Rejestracja: 03 sty 2007, 16:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Oberon »

akostek pisze:Witam,
Zarejestrowałem sie specjalnie dla tych kilku pytań.
E to nie odpowiem :mrgreen:
akostek pisze:Witam,
Mam zamiar kupić astrę z 1997 r 1,7 TDS a wiec Isuzu czy to dobry silnik ile pali jak się napęd rozrządu wymienia czy z przebiegiem 180 tys jeszcze trochę pojeździ a i jak z alternatywnymi paliwami
Silnik dobry jesli niezajezdzony
Rozrzad dos drogi wymienia sie raczej klasycznie u mechanika :mrgreen: Rozrzad wymienia sie jesli przychodzi na niego czas a niewiadomo kiedy byl wymieniany wiec po zakupie ZAWSZE wymienia sie rozrzad i nie wierzyc w zapewnienia poprzedniego wlasciciela :mrgreen:
akostek pisze:Witam,
u niego chodzi mi o olej opałowy ewentualnie rzepakowy :) tak w celach edukacyjnych pytam.
Pozdrawiam
Wcelach edukacyjnych odpowiadam ze bardzo dobrze znosi eko i czerwone urozmaicenia do paliwa ;) Znam niejedna osobe ktora tak jezdzi i nic sie nie dzieje bo silnik jest raczej odporny na "uszlachetniacze"
akostek pisze: Po za tym na co zwrócić uwagę przy kupnie samochód ma hak holowniczy to pewnie tylna belka do wnikliwej obserwacji?
Pozdrawiam
Czy nie jest zajerzdzony silnik bo to najwazniejsze przedmuchy wycieki itp... jesli przyjdzie ci remontowac to bida bo czesci drozsze niz np. w silniku GM
Astra F 95r 1.7TD(X17DTL) >230 kkm hatchback
Astra H 06r 1.7CDTI(Z17DTH) >150kkm combi
[External Link Removed for Guests]

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

jak ten przebieg oryginalny i autko nie zajeżdżone to te 100tyś zrobisz spokojnie jeszcze ;) od silnika i sposobu jazdy zależy czy więcej ;) ale na pewno tak ;)

silniczek bardzo dobry bo nie oplowski ;) pali tak średnio bo w mieście mój pali
7-8 przy normalnej jeździe
przy agresywnej jeździe 9-10
trasa nie pamiętam ale coś koło 4-5

producent podaje spalanie:
Zużycie paliwa
- przy 90 km/h 4,6 dm3/100 km
- przy 120 km/h 6,4 dm3/100 km
- w cyklu miejskim 6,7 dm3/100 km

i myślę że takie spalanie jest nawet realne ;)

co do mocy do zaczyna się zbierać dopiero po 2,5-3 tyś obrotow tak więc na mieście jeździ się dość ciężko bo silnik jest mało elastyczny z dołu ale potem powyżej 3tyś ciągnie jak głupi :D

ja mam oryginalny hak i nie ma z nim kłopotów. ewentualnie mogła by się rdza pojawić na otworach na śruby ale u mnie to nie występuje.

warto zwrócić uwagę na silniczek bo jego naprawa jest dość droga tak więc trzeba by było sprawdzić czy nie ma jakiś przedmuchów, wycieków, czy nie kopci nadmiernie na czarno bądź niebiesko

warto też by było podjechać sprawdzić kompresje. No i sprawdzać taki samochodzik rano ;) tzn rano po nocy stania ;) zobaczyć jak odpali za pierwszym razem ;)

co do reszty to powinno się sprawdzić nadkola tylne i progi, blachę przy uszczelce tylnej szyby czy nie pojawia się rdza.

Makary

#4

Nieprzeczytany post autor: Makary »

silniczek bardzo dobry bo nie oplowski ;) pali tak średnio bo w mieście mój pali
7-8 przy normalnej jeździe
przy agresywnej jeździe 9-10
trasa nie pamiętam ale coś koło 4-5

Czy kolega ma coś do silników GM??? Mój z przebiegiem 185kkm sprawuje się idealnie. Spalanie w mieście nie przekracza 5.5l, trasa to ok 4.3-4.7 do 120km/h (i w zależności czy z przyczepą czy bez), części tanie (baaaaardzo ważna zaleta) Nie jest to rakieta. Spotkałem Astre z dieslem GM która przejechala 480kkm bez zadnych problemów i ma ochote na wiecej. Ale tak jak mowisz - wszystko zalezy od kierowcy i opieki nad silnikiem.
Pozdrawiam

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

he he mam tylko to że to muły straszne :D nie dziwie się że robią takie przebiegi skoro są tak słabo wysilone ;)
Makary pisze:Spalanie w mieście nie przekracza 5.5l,
to gratulacje bo producent podaje spalanie w mieście dla tego silnika 7l na 100km - może miasto małe ;)
Makary pisze:trasa to ok 4.3-4.7 do 120km/h
tu znowu producent podaje 4,5l na 100 przy prędkości 90 a prz prędkości 120km/h 6.2 tak więc tu by się zgadzało

nie chce się sprzeczać ale żeby osiągnać takie spalanie trzeba jeździć wyjątkowo dziadkowato.

Jak bym miał kupić oplowskiego diesla to już bardziej wolałbym kupić sobie benzynę 1.6 8V z gazem bo pali jeszcze mniej a i mocniejsze jest

dodam jeszcze że części do isuzu w astrach powyżej 94 roku czyli już te z filtrem koło nadkola a nie na kolektorze są dużo tańsze

Damiano

Astro-maniak
Posty: 400
Rejestracja: 06 sty 2008, 20:08
Imię: Damian
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 dCi 130 km
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Sławków
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Damiano »

Mobile ja mam 1,7,TDS isuzu i nie narzekam spalanie w zime teraz 6 a w lato 5 i mniej na trasie powaznie..... rozrzad mnie kosztował ok 500zł z robocizna i jest raczej na 60 tysi!! polecam!!!!!!! 82km robi swoje na swiatłach 90%sam jest waszych...

destylator

Astro-maniak
Posty: 189
Rejestracja: 31 gru 2007, 7:36
Imię: Marcin Destylator
Auto: Astra H 1.9 cdti
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Żory/Ballymena
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: destylator »

generalnie przy kupnie nie patrz na licznik z przebiegiem... raczej na zużycie wewnątrz [kierownica czy nie wytarta, dźwignia zmiany biegów, rączka od drzwi]. Przy odpalaniu sprawdź czy dymi, ile dymi i na jaki kolor, warto po nagrzaniu silnika przegazowac go na parkingu i sprawdzic czy dymi i znów na jaki kolor, jeżeli przy ostrym bucie na czarno to powiedzmy że jest ok , ale jak pojawia się nioebieski dymek to.... poszukaj innego. Można też na włączonym motorze wyciąnąć bagnet z oleju, nie powinno chlapać jeżeli jest ok. Można też odkręcic korekna silniku do wlewania oleju nie powinno być tam spalin tylko uwaga bo tam może już chlapać :P. Najlepij kupować przy - 20 mrozu :) z samego rana jak auto nie jest jeszcze odpalone... . jeżeli już kupisz to pamiętaj o 10 przykazaniach dla DIESLA

1) nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie bedziesz lał paliwa które nie wie co to liczba cetanowa. Lej za to wszystko co czyste, łącznie z opałem , by traktor twój pędził z pociągu zapałem.
Czystość paliwa czasem ważniejsza ku niechceniu niźli czteropaka zapas na tylnim siedzeniu.
2) przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świec żarowych, rozrusznika i alternatora, a kąt wtrysku u zegarmistrza nastroisz - wtedy rozruchów się zimnych nie boisz.
3) czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora.
Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz.
4) pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka.
Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie.
5) zimą dodawać będziesz uszlachetniaczy do paliwa aby parafina obca twojemu zbiornikowi paliwa była. Zmiarznięta ropa zamarznąć może i wtedy nawet kopciuch ci nie pomoże.
Depresator ważnym ekwipunkiem w twoim bagażniku , inaczej zamiast kobiałki pchać będziesz auto bluźniąc niczym szewc,smyku.
6) dbaj o wtryski w Niuni albowiem zaprawdę odpalanie zimą łatwiejsze bedzie a chmura dymu za autobusem twym przejdzie w niepamięć. Wtryski w Niuni ważniejsze są czasem niźli za panną latanie z gołym kuta..m
7) dbać o szczelnosć przewodów IC będziesz inaczej dopadnie Cię ręka sprawiedliwego i kopcić fura twa będzie a konie w las pogonią.Momentu również Ci zabraknie gdy turbina w powietrze pompować zacznie.
8) filtr powietrza sprawdzać będziesz i wymieniać często, bo zaprawdę powiadam Ci powietrze nieczyste ograniczy tchnienie traktora twego i jego koni.
Filtr powietrza gdy jest porwany , wtedy twój silnik wnet będzie sfakany, nie lubi twój traktor syfu w dolocie, staraj się by świezy był zawsze w klekocie.
9) pilnować bedziesz wymian paska rozrządu niczym minotaur labiryntów Minosa. Przy wymianie zdobądź dobrego technika, dla którego nieobca traktorowa technika, bo gdy źle do kupy rozrząd Ci złoży to Cię twój traktor za to wybatoży. Stanie w środku lasu w z rysą w silniku a ty mord popełnisz na swoim "mechaniku".
10) nie dopuscisz do przegrzania silnika Niuni twej albowiem biada jemu i kieszeni twej.
TTi 880 + SIRIO ML 145

ODPOWIEDZ