Silnik się poci
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 18 wrz 2007, 19:05
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Silnik się poci
Witam wszystkich jestem nowy na forum, posiadam asterkę f 1995 1,6 16V automat. Mam pytanko odnośnie wymiany uszczelki pod pokrywą wałków rozrządu. Jaka uszczelkę kupić, robić to samemu? Czy raczej oddać do mechanika. Nie mam garażu jakies pojecie o mechanice mam, tylko czy są jakieś trudnosci przy wymianie. Proszę o porady lub linki do stron w których to jest opisane. Z góry dzięki. Postaram się czynnie uczestniczyć w klubowym forum.
Opel Astra 1,6 16V ECO-TEC Automat
Skoda Favorit 136L
Skoda Favorit 136L
-
- Posty: 512
- Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Hej!
Jak masz pojęcie o mechanice to możesz wymienić sam, ja nie widzę przeciwskazań. W sumie troszkę rozbierania jest żeby się do niej dotać ale nie powinieneś mieć problemów z tym. Tam sa w sumie 2 uszczelki (każda na osobny wałek). Jak będziesz ściągał już pokrywę to zwróć uwagę czy są wszystkie uszczelki pod śruby mocujące pokrywę. One są od spodu dekla i często podczas ściągania lubią wpaść między wałki. Więc dekiel należy wyciągać bardzo delikatnie i zwracać uwagę czy nie wypadają. Ich nie trzeba wymieniać.
Jesli chodzi o stronkę która może Ci pomóc to [External Link Removed for Guests]
Jak masz pojęcie o mechanice to możesz wymienić sam, ja nie widzę przeciwskazań. W sumie troszkę rozbierania jest żeby się do niej dotać ale nie powinieneś mieć problemów z tym. Tam sa w sumie 2 uszczelki (każda na osobny wałek). Jak będziesz ściągał już pokrywę to zwróć uwagę czy są wszystkie uszczelki pod śruby mocujące pokrywę. One są od spodu dekla i często podczas ściągania lubią wpaść między wałki. Więc dekiel należy wyciągać bardzo delikatnie i zwracać uwagę czy nie wypadają. Ich nie trzeba wymieniać.
Jesli chodzi o stronkę która może Ci pomóc to [External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 18 wrz 2007, 19:05
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Witam ponownie właśnie zagladałem do silnika i jest troszkę gorzej niz myślałem. Fakt że uszczelka przepuszcza ale to nie wszystko. Z boku od strony akumulatora na wysokości wałków rozrządu są 2 zaślepki wyglądają na gumowe. Zauważyłem ze stamtąd też leci olej. Obawiam sie ze bez sciagniecia wałków sie nie obędzie chyba że tam z boku są jakieś uszczelki-simmeringi i da rade to zmienić. Nie wiem czy sie dokładnie wyraziłem ale te zaslepki są na wysokości mocowania wałków - tylko od strony akumulatora. Co radzicie?
Opel Astra 1,6 16V ECO-TEC Automat
Skoda Favorit 136L
Skoda Favorit 136L
-
- Posty: 512
- Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Te zaślepki o których mówisz to część uszczelki (wyglądają jak półksiężyce ułożone wypukłością na dół) Z tamtąd najwięcej sączy z regóły bo tam są ostre załamania uszczelki. Jak będziesz wymieniał uszczelki to w tych miejscach nie zaszkodzi posmarować uszczelki silikonem na wszelki wypadek. Wtedy masz 100% gwarancji że nie będzie Ci nic ciekło. Pamiętaj że nowe uszczelki nie dokręca sie na siłe, tylko z czuciem bo jak zdusisz uszczelkę to za chwilę znowu będzie przepuszczać.
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 18 wrz 2007, 19:05
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Cześć uszczelki? Czyli przy jak kupie tylko uszczelke i dobrze wymienie tzn solidnie to wystarczy? Ja myślełem że tam jest jakiś simmering, który uszczelnia wałek rozrządu. Te zaślepki są kilka cm nizej od samej uszczelki jestes pewien że to częsć uszczelki??
Opel Astra 1,6 16V ECO-TEC Automat
Skoda Favorit 136L
Skoda Favorit 136L
-
- Posty: 512
- Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 18 wrz 2007, 19:05
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dzięki za podpowiedź jestem już spokojniejszy, mam nadzieję że nowej uszczelki mi nie wydmucha. Postaram się zrobić to bardzo dokładnie. Pożycze klucz dynamometryczny z pracy i dokręce z odowiednią siłą. Sciągnąłem książke napraw wiec dam rade. Pozdrawiam.
Opel Astra 1,6 16V ECO-TEC Automat
Skoda Favorit 136L
Skoda Favorit 136L
-
- Posty: 512
- Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Daj sobie spokój z kluczem dynamometrycznym to nie jest głowica żeby wszystko musiało być idealnie tak samo dokręcone. Jak masz nowe uszczelki to nawet jak będzie słabiej dokręcone to i tak nie będzie lało olejem. A co do dokręcania to jak poczujesz że śruba zaczyna dociskać pokrywę to wykonaj jeszcze pół obrotu kluczem i ma być. Zwróć uwagę podczas odkręcania dekla z jaką siłą był dokręcony i po wymianie uszczelek dokręć tak samo.
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 18 wrz 2007, 19:05
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: