ŁADOWANIE ASTRA F C20ne

nos

ŁADOWANIE ASTRA F C20ne

#1

Nieprzeczytany post autor: nos »

Kontrolka od ładowania normalnie gaśnie po odpaleniu silnika, ale napięcie na akumulatorze przy wolnych obrotach to jakies 10-11 volt a przy 3-4 tysiącach ma normalne 15 (czyli 14,4 bo tyle samo pokazywało w sprawnym aucie). Akumulator mi się rozładowuje. Czyżby regulator napięcia szlag trafił? A może gdzieś zwara w instalacji jest. Niepokoi mnie tylko, że kontrolka od ładowania nie wykazuje awarii alternatora.

pnkra

Astro-maniak
Posty: 292
Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: pnkra »

Przy zwarciu kontrolka powinna żarzyć, przy zbyt niskich obrotach silnika też, podobnie jak przy luźnym pasku. Może być tak jak piszesz - regulator napięcia, ale czy wtedy przy zwiększonych obrotach ładowałoby normalnie?
Wygląda raczej na awarię akumulatora. Poczekajmy na inne opinie, ja jednak zacząłbym od
sprawdzenia aku - naładować prostownikiem i sprawdzić napięcie, sprawdzić naciąg paska i wolne obroty. Normalnym jednak jest, że napięcie spada przy rozładowaniu akumulatora (przy braku ładowania - światła itp. wyczerpują go)
[External Link Removed for Guests]

Bast

Astro-maniak
Posty: 633
Rejestracja: 25 gru 2006, 13:29
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Bast »

nos, sprawdź w pierwszej kolejności aku .Prawdopodobnie przestał trzymać już prąd.
To tak na 90 procent.

Niepokojące jest to ,że napięcie schodzi tak nisko.Nie powinno schodzić poniżej 12V. Jeżeli schodzi poniżej 12V to jest ewidentnie wina regulatora.
Około 13V powinien pokazywać miernik przy obciążeniu.Natomiast w zakresie od 14 do 14,5V bez obciążenia(w zależności jaki masz regulator ,stosowane były dwa rodzaje-14 i 14,5V)
>>> [External Link Removed for Guests] <<<
...............................................................................................................................
>>> [External Link Removed for Guests] <<<

nos

#4

Nieprzeczytany post autor: nos »

Mur beton bedzie alternator bo podlaczalem dwa akumulatory i je skutecznie rozladowuje. Poza tym jak sie zwieksza obroty to wszystko sie w aucie rozjasnia (jak w motorynce:D)

Bast

Astro-maniak
Posty: 633
Rejestracja: 25 gru 2006, 13:29
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Bast »

Z tego wynika ,że alternator ma dopiero wzbudzenie przy wyższych obrotach.
>>> [External Link Removed for Guests] <<<
...............................................................................................................................
>>> [External Link Removed for Guests] <<<

Awatar użytkownika
jankoala

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:33
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Rzeszow
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: jankoala »

Miałem podobną sytuację po pożyczaniu prądu do odpalenia innego auta(podczas "pożyczania" zwiększałem obroty silnika by zwiększyć moc i to im dało rade, ponoć na wolnych obrotach nic by sie nie stało). Po wymianie diód w alternatorze sie uspokoiło.

karola44-81

Astro-maniak
Posty: 291
Rejestracja: 10 gru 2007, 10:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Połaniec
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: karola44-81 »

Moja asterka tez miala problemy z ladowaniem.
Bez obciazenia na cieplym juz silniku bylo 14,4V. Po wlaczeniu nawiewu i swiatel napiecie spadalo do 13V na biegu jalowym silnika, po dodaniu gazu bylo ok 13,8.
Wobec tego zmierzylem napiecie na alternatorze(sruba i obudowa alternatora) tam niezaleznie od obciazenia o obrotow 14,4V.
Zalozylem nowe przewoddy plusowy i minusowy bezposrednio i klem aku na alternator.
Dla swietego spokoju oba o przekroju 6mm2.
Koncowki solidnie zacisnalem i dodatkowo talem im sie napic cyny.
Od tamtej pory problemy z niedomaganiem aku zniknely.
Napieci ena aku waha sie w granicach 14,2V-14,4V zaleznie od obrotow obciazenie i zemperatury pod maska.
Jezeli to ni epomoze to najlepszym rozwiazaniem jet wyciagniecie alternatora na stol i zrobienie generalnego przegladu.
Tak wiec odrazu wymiana lozyska na kole pasowym, sprawdzenie dlugosci szczotek i poprawnosci dzialania mostkow prostowniczych.

ODPOWIEDZ