drgania kierownicy po zmianie opon

kaczor77

Astro-maniak
Posty: 313
Rejestracja: 13 lip 2007, 19:01
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: kaczor77 »

ja sie zgadzam ze zdaniem joszi. sam tak mialem ale trafilem dopiero za trzecim razem a gdybym przekrecil w druga strone to by bylo odrazu oki. dlatego jednak dobrze se zaznaczyc. :D
[External Link Removed for Guests]

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

Adamo pisze:A czy jak np zmieniasz koła/felgi 2 razy w roku, czyli zimówki/letnie to nie
można zakładać z przesunięciem o 90 stopni aby uniknąć odkształcenia??
myśle ze jazda bez zdejmowania kól przez średnio 6 m-cy jest wystarczająco długim okresem aby felga sie ułożyla do piasty, więc ja bym raczej zaznaczal w takim wypadku, też jest kwestia ile ję jeździ, wiadomo immniej sie jeździ, tym słabiej sie ułoży felga do piasty.
[External Link Removed for Guests]

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

Adamo pisze:A czy jak np zmieniasz koła/felgi 2 razy w roku, czyli zimówki/letnie to nie
można zakładać z przesunięciem o 90 stopni aby uniknąć odkształcenia??
nie unikniesz tego :/
u mnie np po zmianie tarcz hamulcowych kiera lekko bije bo felgi ułożyły się do starych tarcz a na nowych jest lipa :/ a na alu śmigam może rok z przerwami na zimówki

w takim wypadku najlepsze jest wyważenie kół na samochodzie :D - tylko jeszcze nie spotkałem się z zakładem który to robi

lesio822

Astro-maniak
Posty: 512
Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: lesio822 »

Przy wyważaniu kół należy pamiętać żeby pojechać do wulkanizacji znowu po przejechaniu jakiś 500km. Prędkość wyważania kół w polsce jest za mała aby za pierwszym razem poprawnie wyważyć koła. Poprostu guma się układa do felgi i zmienia układ mas na kole. Po przejechaniu tych 500km okaze się że koła znowu są niewyważone (oczywiście w ramach gwarancji to drugie wyważanie powinni przeprowadzić gratis).

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

@#$%^& :evil: :evil: :evil: pojechalem na kompresor przy OSKP i ci sie okazało ?? ciśnienie w kole 1,5 bara :shock: aż sie normalnie zdziwilem. Po podpąpowaniu obydwu kół drgania raczej ustały ( nie miałem odpowiednich warunków aby przy prędkości ponad 100km/h dobrze sprawdzić zachowanie auta ). Widocznie mieli walnięty barometr... Przy naj bliuższej okazji podjade tam znowu i sprawdze ciśnienie ponownie, aby sie nie okazało ze coś, gdzieś jeszcze.
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ