drgania kierownicy po zmianie opon
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt:
drgania kierownicy po zmianie opon
Sytuacja wygląda następująco.
Mialem już zużyte oponki wiec pojechałem kupić sobie nówki, założulem na przód navigatory 2 (wielosezonowe ) koła oczywiście wywarzone. I po tej zmianie zaobserwowałem delikatne drgania na kierownicy. Są one naprawde bardzo delikatne i przy predkości 100-120 prawie nie odczuwalne. czy może być coś z nowymi oponami nie bardzo ?? czy przyczyny szukac gdzie indziej??
P.S. nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie na forum ;]
Mialem już zużyte oponki wiec pojechałem kupić sobie nówki, założulem na przód navigatory 2 (wielosezonowe ) koła oczywiście wywarzone. I po tej zmianie zaobserwowałem delikatne drgania na kierownicy. Są one naprawde bardzo delikatne i przy predkości 100-120 prawie nie odczuwalne. czy może być coś z nowymi oponami nie bardzo ?? czy przyczyny szukac gdzie indziej??
P.S. nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie na forum ;]
- major_25
- Posty: 672
- Rejestracja: 24 lip 2007, 11:00
- Imię: Tomek
- Auto: brak
- Silnik: brak
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa/Gdańsk
- Kontakt:
-
- Posty: 287
- Rejestracja: 23 lut 2007, 6:29
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Kontakt:
-
- Posty: 155
- Rejestracja: 13 wrz 2007, 16:27
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Krotoszyn
- Kontakt:
Zgadzam sie w 100% z kolegami wyżej. Mialem kiedys Asterke F 92 rok kupilem alufelgi 14" i odrazu je zalozylem bez wywazania przy 120 w kierownicy odczuwalne byly wibracje... Po sprzedazy Aski Aluski sprzedalem komus innemu ten wywazyl je i nie odczuwa zadnych drgan na kierownicy. Ztego co mi wiadomo moze być jedno kolo zle wywazone i bedzie sie odczuwalo taki efekt.
- major_25
- Posty: 672
- Rejestracja: 24 lip 2007, 11:00
- Imię: Tomek
- Auto: brak
- Silnik: brak
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa/Gdańsk
- Kontakt:
-
- Posty: 405
- Rejestracja: 14 cze 2007, 20:23
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt:
major_25 pisze:to bylo sie trzeba na innym forum tam juz bylo to omawiane
pisze na forum tematyvcznym bo tu naj prędzej dostane konkretną odpowiedź ( w różnych autach, rożne żeczy się psują )
Co do wyważania, jest to już dobrze sprawdzony serwis oponiarski, ale zdarzyć sie może że coś żle wyważone. W naj bliższym czasie sprubuje je wyważyc jeszcze raz.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Cobrettii zamiast wyważać spróbuj zdjąć koło i obrócić je o 90stopni względem piasty. i tak po kolei.
jak oponki są dobrze wyważone to może zdarzyć się coś takiego że koło jest "źle założone"
jak jeździsz długo na kołach i ich nie zdejmujesz to koło ułozy się po czasie względem piasty i np założenie go o 90stopni inaczej niż było poprzednio może skutkować drganiem kierownicy - często to występuje jak się ma alufelgi - dlatego koniecznie jest przy każdym zdejmowaniu koła trzeba wcześniej zaznaczyć np pisakiem położenie felgi względem piasty żeby założyć tak samo
tak samo ma się to tarczy hamulcowej. jak się ściąga koło to powinno się sprawdzić czy śrubka ją trzymająca jest dokręcona
tak więc drgania to nie tylko wina źle wyważonych kół
jak oponki są dobrze wyważone to może zdarzyć się coś takiego że koło jest "źle założone"
jak jeździsz długo na kołach i ich nie zdejmujesz to koło ułozy się po czasie względem piasty i np założenie go o 90stopni inaczej niż było poprzednio może skutkować drganiem kierownicy - często to występuje jak się ma alufelgi - dlatego koniecznie jest przy każdym zdejmowaniu koła trzeba wcześniej zaznaczyć np pisakiem położenie felgi względem piasty żeby założyć tak samo
tak samo ma się to tarczy hamulcowej. jak się ściąga koło to powinno się sprawdzić czy śrubka ją trzymająca jest dokręcona
tak więc drgania to nie tylko wina źle wyważonych kół
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt:
-
- Posty: 287
- Rejestracja: 23 lut 2007, 6:29
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Kontakt:
Dobra radaJOszi pisze:dlatego koniecznie jest przy każdym zdejmowaniu koła trzeba wcześniej zaznaczyć np pisakiem położenie felgi względem piasty żeby założyć tak samo
A czy jak np zmieniasz koła/felgi 2 razy w roku, czyli zimówki/letnie to nie
można zakładać z przesunięciem o 90 stopni aby uniknąć odkształcenia??