Szarpanie przy zmianie biegów
Szarpanie przy zmianie biegów
Witam wszystkich chciałbym zapytać czy ktoś miał podobny problem przy zmianie biegów z 1 na 2 .
Mam od niedawna Astre 1997 z motorem 1.4 i przy ruszaniu, a konkretnie zmienianiu z jedynki na dwójkę auto lekko szarpie, czasem jest to jedno szarpnięcie, czasem dwa.
Nie są to typowe "żabie skoki" ale nieprzyjemne tak czy inaczej.
Próbowałem puszczać sprzęgło wolniej i szybciej, z dodawaniem lekko gazu i bez niego i nie mogę tego wyeliminować. Być może to kwestia wprawy ale już dosyć długo próbuję sobie z tym poradzić.
Przy redukcji z 3 na 2 bieg wszystko odbywa sie normalnie.
Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną ? ze mnie taki mechanik jak z Lecha K. PrezyDenT
Dodatkowo chciałem spytać o zdaje się silnik krokowy, otóż po odpuszczeniu pedału gazu silnik jeszcze przez moment kręci dość wysoko, jest to dość upierdliwe.Można z tym coś też zrobić ?
Pozdrawiam
Mam od niedawna Astre 1997 z motorem 1.4 i przy ruszaniu, a konkretnie zmienianiu z jedynki na dwójkę auto lekko szarpie, czasem jest to jedno szarpnięcie, czasem dwa.
Nie są to typowe "żabie skoki" ale nieprzyjemne tak czy inaczej.
Próbowałem puszczać sprzęgło wolniej i szybciej, z dodawaniem lekko gazu i bez niego i nie mogę tego wyeliminować. Być może to kwestia wprawy ale już dosyć długo próbuję sobie z tym poradzić.
Przy redukcji z 3 na 2 bieg wszystko odbywa sie normalnie.
Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną ? ze mnie taki mechanik jak z Lecha K. PrezyDenT
Dodatkowo chciałem spytać o zdaje się silnik krokowy, otóż po odpuszczeniu pedału gazu silnik jeszcze przez moment kręci dość wysoko, jest to dość upierdliwe.Można z tym coś też zrobić ?
Pozdrawiam
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 20 wrz 2007, 12:42
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Pierwsza sprawa to może regulacja sprzęgła. Tak mi się wydaje bo kolega miał coś podobnego w Golfie II.
Druga zaś to czy wysokie obroty na zimnym silniku czy cały czas? Silnik krokory powoduje falowanie obrotów. Pracuje nie równo. Jeśli to tylko na zimnym silniku to może kwestja automatycznego ssania.
Druga zaś to czy wysokie obroty na zimnym silniku czy cały czas? Silnik krokory powoduje falowanie obrotów. Pracuje nie równo. Jeśli to tylko na zimnym silniku to może kwestja automatycznego ssania.
jest
mały face lifting i będzie
mały face lifting i będzie
Hmm jeżeli regulacja sprzęgła to rozumiem, że poprzez regulację linki sprzęgła, popuścić czy dociągnąć linkę ?? :>
Co do obrotów to niezależnie czy silnik zimny czy ciepły, po odpuszczeniu gazu jeszcze przez moment silnik kręci wyżej. Być może sposobem na to może być wcześniejsze puszczanie pedału gazu przed zmianą biegu. Miałem podobny problem w Agili z 2001roku, niestety nie udało sie go wyeliminować.Może ten typ po prostu tak ma ?
Chociaż przyzwyczajony jestem z innych aut, że gaz reaguje błyskawicznie na puszczenie pedału.
Silnik na wolnych obrotach też niezależnie czy ciepły czy zimny lekko faluje w granicach 100-150obr, nie jest to uciążliwe.
Co do obrotów to niezależnie czy silnik zimny czy ciepły, po odpuszczeniu gazu jeszcze przez moment silnik kręci wyżej. Być może sposobem na to może być wcześniejsze puszczanie pedału gazu przed zmianą biegu. Miałem podobny problem w Agili z 2001roku, niestety nie udało sie go wyeliminować.Może ten typ po prostu tak ma ?
Chociaż przyzwyczajony jestem z innych aut, że gaz reaguje błyskawicznie na puszczenie pedału.
Silnik na wolnych obrotach też niezależnie czy ciepły czy zimny lekko faluje w granicach 100-150obr, nie jest to uciążliwe.
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 20 wrz 2007, 12:42
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Jesli chodzi o sprzegło to tak ja napisałeś. mówiłem o naciągu linki.
Próbowałeś dodawać gazu bezpośrednio na silniku. Może ci się linka w pancerzu blokuje.
a jesli obroty falują to pewnie krokowiec. Można go wyjąć i wyczyścić. [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] na tych stonkach znajdziesz jak to zrobić. Na fotkach jest astra II i coś jaeszcze ale zasada ta sama.
[ Dodano: 2007-10-10, 10:52 ]
martino08, o a tu masz eFke [External Link Removed for Guests]
Próbowałeś dodawać gazu bezpośrednio na silniku. Może ci się linka w pancerzu blokuje.
a jesli obroty falują to pewnie krokowiec. Można go wyjąć i wyczyścić. [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] na tych stonkach znajdziesz jak to zrobić. Na fotkach jest astra II i coś jaeszcze ale zasada ta sama.
[ Dodano: 2007-10-10, 10:52 ]
martino08, o a tu masz eFke [External Link Removed for Guests]
jest
mały face lifting i będzie
mały face lifting i będzie
-
- Posty: 414
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:13
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: mnie znasz?
- Kontakt:
-
- Posty: 414
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:13
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: mnie znasz?
- Kontakt: