zimny rozruch w nowym nabytku

karola44-81

Astro-maniak
Posty: 291
Rejestracja: 10 gru 2007, 10:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Połaniec
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#31

Nieprzeczytany post autor: karola44-81 »

To wobec tego jakim cudem ty przy mrozach sie w nim grzejesz?? No mi sie otwiera ale po ok 8-10 km zalezy od temperatury i jak to sie mowi obciazenia :) .

Lis-Witalis

Astro-maniak
Posty: 293
Rejestracja: 08 lip 2007, 21:25
Imię: Krzysztof
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1,8 20 V
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#32

Nieprzeczytany post autor: Lis-Witalis »

karola44-81 pisze:Co do tych zaworkow to ni ejestem 100%pewien, tzn tych elektromagnetycznych. Jaki masz silnik?. W moim 1,7DR jest pompa Lukasa i zauwazylem tylko jeden elektrozawor. Jest na gorze pompy obok ciegla gazu. Przyspieszacz zaplony czy dawka jest sterowana podcisnieniowo z vacumpompy. Otwiera i zamyka to zaworek wkrecony w korpusie termostatu.
Co do zaworkow zwrotnych to zalozenie na przewod zasilajacy na pewno to skutkuje. Jak jeszcze jezdzilem omega 2,3D to taki byl oryginalnie na przewodzie.I tak sie zepsul. Musialem go wymienic bo za cholere nie mozna bylo zapalic z rana. Tam trzeba bylo pompe odpowietrzac. Bez klucza nasadowego 12mm to nie wolno bylo nigdzie jechac. Po wymianie zaworka sytuacja znacznie siepoprawila.

Co do elektrozaworow proponuje dokladnie najpierw wyczyscic styki.ewentualnie zalozyc nowa koncowke kablowa po owczesnym ucieciu kabelka na dlugosci ok 1cm jezeli to mozliwe.[/b]

U mnie są dwa elektrozawory. Chyba ja posiadam pompę Boscha. I na jednym elektrozaworze nie mam prądu. Doszedłem już że odpowiada za to przekaźnik który jest koło przekaźnika świec żarowych ale jest problem z kupnem tego przekaźnika a jak juz go znalazłem w serwisie to mi krzykneli 200-400 zł - szok !!!!
Muszę poszukać w urzywanych częściach. Jest to przekaźnik używany do odpalenia zimnego silnika lub przyspieszacz zapłonu w instrukcji ale w języku angielskim nazwany jest tak : glow duration.
Może ktoś posiada taki przekaźnik ? Proszę o kontakt. Z góry dziękuje

[ Dodano: 2007-12-11, 10:11 ]
Szanowni Panstwo a jeszcze sie zapytam. Po przejechaniu ilu km wasze dieselki lapia temperature?? JA po pdpaleniu mojego potrzebuje ok 8-10km normalnej spokojnej jazdy zeby sie juz termostat otworzyl i temperatura ustabilizowala. Czy to moze ni ejest za duzo??


[ Dodano: 2007-12-12, 15:57 ]
karola44-81 pisze:Co do tych zaworkow to ni ejestem 100%pewien, tzn tych elektromagnetycznych. Jaki masz silnik?. W moim 1,7DR jest pompa Lukasa i zauwazylem tylko jeden elektrozawor. Jest na gorze pompy obok ciegla gazu. Przyspieszacz zaplony czy dawka jest sterowana podcisnieniowo z vacumpompy. Otwiera i zamyka to zaworek wkrecony w korpusie termostatu.
Co do zaworkow zwrotnych to zalozenie na przewod zasilajacy na pewno to skutkuje. Jak jeszcze jezdzilem omega 2,3D to taki byl oryginalnie na przewodzie.I tak sie zepsul. Musialem go wymienic bo za cholere nie mozna bylo zapalic z rana. Tam trzeba bylo pompe odpowietrzac. Bez klucza nasadowego 12mm to nie wolno bylo nigdzie jechac. Po wymianie zaworka sytuacja znacznie siepoprawila.

Co do elektrozaworow proponuje dokladnie najpierw wyczyscic styki.ewentualnie zalozyc nowa koncowke kablowa po owczesnym ucieciu kabelka na dlugosci ok 1cm jezeli to mozliwe.[/b]

[ Dodano: 2007-12-11, 10:11 ]
Szanowni Panstwo a jeszcze sie zapytam. Po przejechaniu ilu km wasze dieselki lapia temperature?? JA po pdpaleniu mojego potrzebuje ok 8-10km normalnej spokojnej jazdy zeby sie juz termostat otworzyl i temperatura ustabilizowala. Czy to moze ni ejest za duzo??
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#33

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

karola44-81, termostat sie otwiera przy 97 ( tak mi ktoś ostatnio odpisal ) więc moge sie grzać, przy temperaturze 85 stopni :P dodam ze mam nową chłodnice.
[External Link Removed for Guests]

kwasek10

#34

Nieprzeczytany post autor: kwasek10 »

jeśli chodzi o zaworek zwrotny to najlepiej jest wmontować przezroczysty kawałek przewodu przed zasilaniem pompy i podczas odpalania będzie widać pecherzyki powietrza. miałem tak w bmw 2,5td zawór zwrotny wtedy pomógł co do elektrozaworów z przody pompy tam gdzie jest wyjście na wtryski on ma mieć zasilanie gdy motor pracuje, ten niżej ( sam pisałem że jest od tzw. ssania- tak mi powiedział mechanior lecz wygląda ze nie tak do końca) czyściłem go a napięcie jest nanim jest chwilowe odłanczanie i podawanie napięcia też nic nie zmieniło, przypadkowo wciskłem sówak nad tym zaworem i silnik podniósł swoje obroty tak jak kolega wyżej pisał w 17td tym sówakiem reguluje zawór podciśnieniowy lecz w 17d ( silnik kadet ) ten sówak ma regulację tylko przez srubke narazie pociągłem kawałek przewodu od tego sówaka i rano podciągam ten przewodzik mam wyższe obroty nie zuca silnikiem chyba poprowadzę jakąś linkę do wewnątrz samochodu , a propo ładowania fakt 13,8v do 14,5v ale gdy masz wyczerpany akumulator pomiar sprawdz na alternatorze i akumulatorze mogą się sporo różnić

Lis-Witalis

Astro-maniak
Posty: 293
Rejestracja: 08 lip 2007, 21:25
Imię: Krzysztof
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1,8 20 V
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#35

Nieprzeczytany post autor: Lis-Witalis »

Sprawdź przekaźnik który odpowiada za ten elektrozawór przy pompie. On sie załancza tylko na zimnym silniku jest to poprostu elektroniczne ssanie. Jak silnik uzyska odpowiednie obroty i temp. przekaźnik wyłancza prąd i obroty spadają. Jak to nie działa jest problem z odpalaniem zimnego silnika.
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ