AUTO GAśNIE PODCZAS HAMOWNIA (WCHODZENIA W ZAKRęT )

kucyk

AUTO GAśNIE PODCZAS HAMOWNIA (WCHODZENIA W ZAKRęT )

#1

Nieprzeczytany post autor: kucyk »

Witam, od 3 tygodni posiadam ASTRE 1.6 1992 r. Problem polega na tym, że podczas redukcji na niższy bieg (wchodzenie w zakręt bądź zejście na bieg jałowy) auto gaśnie (odczuwalny spadek obrotów). A i jeszcze wskźnik temperatury nie pokazuje powyżej 20 stopni podczas jazdy w korkach dochodzi do 45 stopni, koledzy proszę o poradę co najlepiej sprawdzić jako pierwsze?

VRx

Astro-maniak
Posty: 3024
Rejestracja: 26 mar 2007, 11:34
Imię: mam i ja
Auto: Opel
Silnik: całkiem spory
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: VRx »

Czujnik temperatury silnika, może jest walnięty i przez to źle jest sterowana mieszanka.

suchy

Astro-maniak
Posty: 741
Rejestracja: 05 paź 2007, 20:55
Imię: Sławek
Auto: astra F caravan '97
Silnik: x16szr
Lokalizacja: Kamień_M./Witnica/Gorzów_W.
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: suchy »

czy masz LPG?
ja stawiam na krokowca... brudny lub uszkodzony

co do temeratury - skąd ty wziąłeś takie wartości?? 20? 45? no chyba że podałeś kąty wzkazówki zamiast stopni celsjusza :m

tak czy owak z opisu wskazań wynika, że trzeba termostat wymienić
skoro masz to auto od niedawna, to pewnie będziesz zmieniał pasek rozrządu - będzie znakomita okazja ów termostat zmienić (polecam WAHLER'a)
jestem już stary...

kucyk

#4

Nieprzeczytany post autor: kucyk »

suchy pisze:czy masz LPG?

co do temeratury - skąd ty wziąłeś takie wartości?? 20? 45? no chyba że podałeś kąty wzkazówki zamiast stopni celsjusza :m

znakomita okazja ów termostat zmienić (polecam WAHLER'a)


temperatura dochodzi do 1/4 90 stopni celcjusza ( zrobie zdjecię )
gazu brak
ale za to mam zaje.... spalanie 10L/100km

suchy

Astro-maniak
Posty: 741
Rejestracja: 05 paź 2007, 20:55
Imię: Sławek
Auto: astra F caravan '97
Silnik: x16szr
Lokalizacja: Kamień_M./Witnica/Gorzów_W.
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: suchy »

termostat ewidentnie do wymiany - powinno pomóc z tym spalaniem, no chyba że jeździsz tylko po mieście, na krótkich trasach - za to na trasie zdecydowanie będzie różnica

z tym gaśnięciem, to rzuć okiem czy jakiś wężyk z podciśnienia nie spadł... wiesz - lewe powietrze... i sprawdź krokowca...
jestem już stary...

kucyk

#6

Nieprzeczytany post autor: kucyk »

suchy pisze:termostat ewidentnie do wymiany - powinno pomóc z tym spalaniem, no chyba że jeździsz tylko po mieście, na krótkich trasach - za to na trasie zdecydowanie będzie różnica

z tym gaśnięciem, to rzuć okiem czy jakiś wężyk z podciśnienia nie spadł... wiesz - lewe powietrze... i sprawdź krokowca...
OKI OKI sprawdzę na pewno, dzisiaj przepprowadziłem próbę z przysłonięciem chłodnicy kartonem. Efekt silnik nagrzał się do prawie 100 no ale nie wiem co jest w chłodnicy woda czy płyn, tak więc musiałem się zatrzymać i ściągnąć karton nie chciałem żeby mi zagotowało na trasie ....

szary

#7

Nieprzeczytany post autor: szary »

To kolego nie przysłaniaj całej chłodnicy tylko powiedzmy połowe a na pewno ci nie zagotuje

kucyk

#8

Nieprzeczytany post autor: kucyk »

Wiem wiem, mam jeszcze jedno pytanko. Poprzedni właściciel wymieniał zegary na białe i chyba cos spaścił ponieważ prędkościomierz pokazuje 80, a rzeczywista prędkość to jakieś 60 może ciut mniej. Ma ktoś jakiś pomysł co można by zrobić?
Może coś z linką od prędkości?

szary

#9

Nieprzeczytany post autor: szary »

Jak wymieniał tarcze to musiał zdjąć wskazówkę. I przeważnie to takich operacjach są przekłamania na prędkości.

kucyk

#10

Nieprzeczytany post autor: kucyk »

Da się to ustawić samemu?

ODPOWIEDZ