ccisnienie
-
- Posty: 367
- Rejestracja: 27 cze 2007, 16:02
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Nidzica
- Kontakt:
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
-
- Posty: 367
- Rejestracja: 27 cze 2007, 16:02
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Nidzica
- Kontakt:
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 367
- Rejestracja: 27 cze 2007, 16:02
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Nidzica
- Kontakt:
i mam odpowiedz dlaczego tak pali. On tak kreci kreci, dopiero zalapuje, zalapuje i odpali ale ma obroty tak 900 troche trzesie kopci i zaraz wskakuje na 1300 wiec wychodzi na to ze na poczatku pali tylko na 3 gary i dopiero jak pochodzi 2-3 sekundy to rusza czwarty...
Remont :/ tak też myślałem
[ Dodano: 2007-10-31, 16:23 ]
pierscienie + uszczelka pod mise, głowice, pokrywe + olej + filtr, planowanie głowicy, frezowanie gniaz +docieranie zaworami, ewentualnie nowe zawory..
Remont :/ tak też myślałem
[ Dodano: 2007-10-31, 16:23 ]
pierscienie + uszczelka pod mise, głowice, pokrywe + olej + filtr, planowanie głowicy, frezowanie gniaz +docieranie zaworami, ewentualnie nowe zawory..
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
a to było mierzone na zimnym czy ciepłym silniku? bo to dość ważne.
[ Dodano: 2007-10-31, 16:49 ]
napisałem moje przypuszczenia do Ciebie na gg. może nie koniecznie trzeba będzie robić remont bo to może być coś innego ale nie znam się aż tak bardzo więc musisz się w tej sprawie skonsultować z mechanikiem który zna się na rzeczy
[ Dodano: 2007-10-31, 16:49 ]
napisałem moje przypuszczenia do Ciebie na gg. może nie koniecznie trzeba będzie robić remont bo to może być coś innego ale nie znam się aż tak bardzo więc musisz się w tej sprawie skonsultować z mechanikiem który zna się na rzeczy
czesc koledzy ja znam sie troche na tym te 2 cylingry po 2,6 to bardzo dobry wynik ten 2,4 tez dobrze ale ta roznice bedziesz juz odczuwal a te 1,8 to juz za nisko dopuszczalne jest 1,7 i ta bedziesz odczuwal na odpalaniu zimnego silnika czym zimniej na dworzu tym gorzej bo szarpie i buja silnikiem gdyz tamte pracuja a ten dopiero zapala,,, ale nie martw sie bo to moze nie trzeba robic szlifu i wchodzic w koszty tylko spr ten cylinder co ma 1,8 moga byc zapieczone pierscienie moze byc pekniety pierscien uszczelniajacy a moze byc nieszczelnosc wlasnie w gniazdach zaworowych lub pekniecie glowicy wlasnie na tym cylindrze, szlifu silnika nie rob to aby zrobic wszystko na super to ok 3500 zl , lepiej kupic 2 silnik narazie
[ Dodano: 2007-10-31, 19:52 ]
to znow ja ale nie martw sie ja mialem po 1,4 na cylindrach i zyje
[ Dodano: 2007-10-31, 19:52 ]
to znow ja ale nie martw sie ja mialem po 1,4 na cylindrach i zyje
-
- Posty: 367
- Rejestracja: 27 cze 2007, 16:02
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Nidzica
- Kontakt:
stary to co Ty robiles i gdzie ze wydales 3500 zł ???!?!?!?!
[ Dodano: 2007-10-31, 20:31 ]
poza tym żeby to wszystko sprawdzic to i tak musisz zdjac glowice a zatem: uszczelka -200 zł jak już masz gary na wierzchu to przydałoby się zmienić pierścienie czyli kolejne 2 stowy, masz zdjętą głowicę i nową uszczelkę więc planowanie + sprawdzenie szczelności obowiązkowo -200 zł...
[ Dodano: 2007-10-31, 20:32 ]
nie liczę robocizny za otworzenie silnika bo powiedzmy że zrobię to z ojcem w domowym garażu...
[ Dodano: 2007-10-31, 20:31 ]
poza tym żeby to wszystko sprawdzic to i tak musisz zdjac glowice a zatem: uszczelka -200 zł jak już masz gary na wierzchu to przydałoby się zmienić pierścienie czyli kolejne 2 stowy, masz zdjętą głowicę i nową uszczelkę więc planowanie + sprawdzenie szczelności obowiązkowo -200 zł...
[ Dodano: 2007-10-31, 20:32 ]
nie liczę robocizny za otworzenie silnika bo powiedzmy że zrobię to z ojcem w domowym garażu...
czesc pewnie ze zrobisz z ojcem w garazu i to bedzie zrobione dobrze jak ja roblem to nie na pol gwizdka tylko konkretny remont a mianowicie szlif gladzi cylindrowej calego silnika do tego nowe nadwymiarowe tloki spr walu korbowego - wal byl idealny nowe panewki spr glowicy byla peknieta w 3 miejscach kupilem druga no nowe pierscienie , uszczelki , pasek , pierdolki jeszcze inne detale koszt samej roboty mechanika to 500 zl
- szlif tuleji , nowe tloki , pierscienie 1400 zl
- 2 glowica po spr szczelnosci wym zawory itp -900 zl
- panewki 730 zl
[ Dodano: 2007-11-01, 10:27 ]
i to bylo 3 lata temu nie mialem neta wtedy a uzywany silnik na szrotach chodzil od 4000 - do 3000 tys, teraz bym nie robil takiego remontu tylko kupil 2 silnik bo czesto obserwuje ceny od 2000 tys juz mozna wyrwac a jak robisz 1 tylko cylinder ten na 1,8 to warto samemu sie pobawic , tamtych 3 bym nie ruszal wogole
[ Dodano: 2007-11-01, 10:34 ]
a wiesz jak to bywa dasz glowice na spr szczelnosci a tu okazuje sie peknieta w kilku miejscach i juz koszt wzrasta okrutnie do tego co sobie zaplanowales, bo takiej nie zalozysz ze twojej nie pospawaja itp i szukasz 2 , moze byc ze masz peknieta i kompresja ta na 1,8 ci ucieka glowica i wtedy pierscienie sa ok i nie ruszasz wtedy tego,mozesz to wymierzyc przeciez a najprosciej to wyciagasz ten tlok delikatnie sciagasz pierscien i wkladasz do tuleji mierzysz wtedy luz zamka tj jaka szczelina jest miedzy zamkami pierscienia musisz w instrukcji zobaczyc u mnie bylo 2mm skandal , wszystkie dane masz w instr opla , pozdrawiam
- szlif tuleji , nowe tloki , pierscienie 1400 zl
- 2 glowica po spr szczelnosci wym zawory itp -900 zl
- panewki 730 zl
[ Dodano: 2007-11-01, 10:27 ]
i to bylo 3 lata temu nie mialem neta wtedy a uzywany silnik na szrotach chodzil od 4000 - do 3000 tys, teraz bym nie robil takiego remontu tylko kupil 2 silnik bo czesto obserwuje ceny od 2000 tys juz mozna wyrwac a jak robisz 1 tylko cylinder ten na 1,8 to warto samemu sie pobawic , tamtych 3 bym nie ruszal wogole
[ Dodano: 2007-11-01, 10:34 ]
a wiesz jak to bywa dasz glowice na spr szczelnosci a tu okazuje sie peknieta w kilku miejscach i juz koszt wzrasta okrutnie do tego co sobie zaplanowales, bo takiej nie zalozysz ze twojej nie pospawaja itp i szukasz 2 , moze byc ze masz peknieta i kompresja ta na 1,8 ci ucieka glowica i wtedy pierscienie sa ok i nie ruszasz wtedy tego,mozesz to wymierzyc przeciez a najprosciej to wyciagasz ten tlok delikatnie sciagasz pierscien i wkladasz do tuleji mierzysz wtedy luz zamka tj jaka szczelina jest miedzy zamkami pierscienia musisz w instrukcji zobaczyc u mnie bylo 2mm skandal , wszystkie dane masz w instr opla , pozdrawiam
-
- Posty: 367
- Rejestracja: 27 cze 2007, 16:02
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Nidzica
- Kontakt:
no ok, rozumiem. 3 lata temu ten samochod wart byl okolo 13 tys wiec nie 3,5 tysia to nie bylo tak duzo, ale teraz kiedy moj jest wart 6 tysi to remont za 1 tys mnie zastanawia tymbardziej ze kupilem go 2 tygodnie temu. Powiem tak -nie wiem czy jest sens robienai tylko jednego cylindra bo: jak bedzie cos z pierscieniami to trzeba bedzie zmienic wszystkie bo jak zmienie tylko na jednym tłoku to kompresja bedzie za duza; jezeli natomiast beda te zawory przepuszczac i powiedzmy je zrobie to tez niewiadomo czy kompresja nie bedzie za mala/za duza.. a pozniej zloze i sie okaze ze sa za duze roznice. Moim zdaniem jak juz remont to nowe pierscienie i głowica, raczej wału bym nie ruszał, jeżeli głowica byłaby pęknięta to raczej bym spawał, ale narazie nie robię nic, jezeli mi nie zapali przy -10 to wtedy albo sprzedam albo zrobie remont. Dzieki za pomoc
Podsumowujac..
WTOPIŁEM
aha.. gdyby nie to że to od klubowicza to raczej dochodziłbym praw w sądzie, bo to jest wada ukryta...
Podsumowujac..
WTOPIŁEM
aha.. gdyby nie to że to od klubowicza to raczej dochodziłbym praw w sądzie, bo to jest wada ukryta...