walący tylni tłumik

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

walący tylni tłumik

#1

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

Witam.

Dzisiaj na jednych ze swiateł zaczołęm słyszeć na jałowych mocne walenie, odrazu pomyślałem tłumik, tego efektu nie ma przy obrotach powyżej 1000 obrotów.

Okazało się ze to tłumik lata, wystarczy go lekko ręką dotknąć/docisnąć aby przestał drrzeć i obijać sie o karoserie.

Czy poluzowała mi sie jakaś nakrętka ? Czy moze jakaś guma mi wyleciała ?? co radzicie zrobić ??

Przeglądałem ksiażke "sam naprawiam" i forum i nie znalazłem odpowiedzi.

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Możliwe że urwał Ci się ostatni zaczep. Sprawdź czy masz na ostatnim tłumiku metalową obejmę, ona trzyma tłumik do podwozia.
Bynajmniej ja tak mam, zerwał mi się właśnie ten. Tłumik trzymał się tylko na tylnej belce. Podwiązałem go tymczasowo grubym drutem a teraz już jest wymieniony :D

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

FalconTech, nie moglem sie temu dobrze przyjżeć bo już ciemno :/ i wogole nie wiem jak wygląda mocowanie tłumika w asterce.

Jeżeli chodzi o metalową opaske na całym tłumiku, to ona jest ( taka jedna na środku ) Jeżeli to coś innego to proźba o lepsze zobrazowanie, abym mógl jutro to "wybadać"
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Cobrettii, tak właśnie o tą mi chodzi, m/w na środku metalowa opaska grubości może 2cm.
Jeśli ona nie trzyma się niczego tzn że ona jest urwana.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

mozliwe ze ona, jutro ją sprawdze. Nioe ma jakiś kłopotow z wymianą tej opaski ??, czy trzeba sie z nią "bawić " ?? Jakoś nie mam możliwosci wjechać na jakiś garaż, a zajęcia na uczelni mam "za widoku".
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Teraz możesz na szybko sprawdzić czy to ona, jak tłumik chodzi mocno na lewo i prawo to na pewno ona.
A z wymianą, nie powiem Ci dokładnie bo wymieniał mi ją znajomy na kanale, razem z całym wydechem bo miałem przegnite już oba tłumiki.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

ja wymieniałem cały wydech to wiem jak to jest :D są ogólnie 2 podpory

na początku jest kolektor potem do niego na trójkątnej flanszy jest dokręcony katalizator nastepnie do katalizatora na owalnej flanszy jest dokręcony tłumik środkowy i właśnie przy tej flanszy z przodu u dołu tłumika po 2 stronach są dospawane 2 pręty i jest to pierwsze mocowanie

na te 2 pręty wchodzą 2 gumki i są one potem zamocowane do podwozia

następnie od tłumika środkowego idzie długa rura do tylnego tłumika a tylny tłumik jest na wcisk i zabezpieczony opaską zaciskową. dopiero na środku tylnego tłumika jest opaska zakończona na górze zagięciem - na to zagięcie zakłada się gumę a 2 jej koniec podczepia się do podwozie

mi jak poszła ta obejma tłumika to tłumik cały opadł i zawisł na tylnej belce i to mi stukało

koszt tych gum to ok 5zł za szt - wymiana tylnej jest banalnie łatwa choć przydałby się kanał. mi się udało zrobić to bez niego ;)

Nietoperz23

Astro-maniak
Posty: 332
Rejestracja: 05 wrz 2007, 19:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Nietoperz23 »

To moze byc wlasnie ta obejma kolego, ona jest zawieszona na gumie, sprawdz jeszcze ja.
Nadszedl kres mojej przygody z Astra, juz jest Omega B, Astra Sprzedana...Szkoda bylo....
CB-RADIO:
TTI 880 + Sirio Megawatt 3000
zapas-drugi mobil
ONWA MK3 + Falcon(magnes)

voytecs

Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 28 maja 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: voytecs »

ma mój ostatni wisi na trzech gumach dwie z tyłu jedna z przodu
Wojtek /voytecs/
Astra F-CC Champion '96 * 5d/HB * 1.8/16V (X18XE) + eLPiGaz

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

Miało być tak pięknie ale nie jest :(

Jak rano sprawdziłęm tłumik, to okazalo się ze opaska siedzi dobrze i sie ładnie trzyma podwozia :/. "Zachęcony" tymi spostrzeżeniami podjechalem do zakladu specjalizującego się w tłumikach.

Diagnoza jednoznaczna, poszedł tłumik środkowy. Jeżeli jest cały to koszt 20 zł, jeżeli do wymiany 120...

Dzisiaj już nie dalem rady tego zrobić, jade jutro.

Poczatkowe obiawy wskazywały opaske, ale widocznie przez noc, coś sie urwało dodatkowo i tłumik poszedł do gury, gdzie i tak wali...
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ