walący tylni tłumik
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt:
walący tylni tłumik
Witam.
Dzisiaj na jednych ze swiateł zaczołęm słyszeć na jałowych mocne walenie, odrazu pomyślałem tłumik, tego efektu nie ma przy obrotach powyżej 1000 obrotów.
Okazało się ze to tłumik lata, wystarczy go lekko ręką dotknąć/docisnąć aby przestał drrzeć i obijać sie o karoserie.
Czy poluzowała mi sie jakaś nakrętka ? Czy moze jakaś guma mi wyleciała ?? co radzicie zrobić ??
Przeglądałem ksiażke "sam naprawiam" i forum i nie znalazłem odpowiedzi.
Dzisiaj na jednych ze swiateł zaczołęm słyszeć na jałowych mocne walenie, odrazu pomyślałem tłumik, tego efektu nie ma przy obrotach powyżej 1000 obrotów.
Okazało się ze to tłumik lata, wystarczy go lekko ręką dotknąć/docisnąć aby przestał drrzeć i obijać sie o karoserie.
Czy poluzowała mi sie jakaś nakrętka ? Czy moze jakaś guma mi wyleciała ?? co radzicie zrobić ??
Przeglądałem ksiażke "sam naprawiam" i forum i nie znalazłem odpowiedzi.
- FalconTech
- Posty: 5506
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Możliwe że urwał Ci się ostatni zaczep. Sprawdź czy masz na ostatnim tłumiku metalową obejmę, ona trzyma tłumik do podwozia.
Bynajmniej ja tak mam, zerwał mi się właśnie ten. Tłumik trzymał się tylko na tylnej belce. Podwiązałem go tymczasowo grubym drutem a teraz już jest wymieniony
Bynajmniej ja tak mam, zerwał mi się właśnie ten. Tłumik trzymał się tylko na tylnej belce. Podwiązałem go tymczasowo grubym drutem a teraz już jest wymieniony
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt:
FalconTech, nie moglem sie temu dobrze przyjżeć bo już ciemno :/ i wogole nie wiem jak wygląda mocowanie tłumika w asterce.
Jeżeli chodzi o metalową opaske na całym tłumiku, to ona jest ( taka jedna na środku ) Jeżeli to coś innego to proźba o lepsze zobrazowanie, abym mógl jutro to "wybadać"
Jeżeli chodzi o metalową opaske na całym tłumiku, to ona jest ( taka jedna na środku ) Jeżeli to coś innego to proźba o lepsze zobrazowanie, abym mógl jutro to "wybadać"
[External Link Removed for Guests]
- FalconTech
- Posty: 5506
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt:
- FalconTech
- Posty: 5506
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Teraz możesz na szybko sprawdzić czy to ona, jak tłumik chodzi mocno na lewo i prawo to na pewno ona.
A z wymianą, nie powiem Ci dokładnie bo wymieniał mi ją znajomy na kanale, razem z całym wydechem bo miałem przegnite już oba tłumiki.
A z wymianą, nie powiem Ci dokładnie bo wymieniał mi ją znajomy na kanale, razem z całym wydechem bo miałem przegnite już oba tłumiki.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
ja wymieniałem cały wydech to wiem jak to jest są ogólnie 2 podpory
na początku jest kolektor potem do niego na trójkątnej flanszy jest dokręcony katalizator nastepnie do katalizatora na owalnej flanszy jest dokręcony tłumik środkowy i właśnie przy tej flanszy z przodu u dołu tłumika po 2 stronach są dospawane 2 pręty i jest to pierwsze mocowanie
na te 2 pręty wchodzą 2 gumki i są one potem zamocowane do podwozia
następnie od tłumika środkowego idzie długa rura do tylnego tłumika a tylny tłumik jest na wcisk i zabezpieczony opaską zaciskową. dopiero na środku tylnego tłumika jest opaska zakończona na górze zagięciem - na to zagięcie zakłada się gumę a 2 jej koniec podczepia się do podwozie
mi jak poszła ta obejma tłumika to tłumik cały opadł i zawisł na tylnej belce i to mi stukało
koszt tych gum to ok 5zł za szt - wymiana tylnej jest banalnie łatwa choć przydałby się kanał. mi się udało zrobić to bez niego
na początku jest kolektor potem do niego na trójkątnej flanszy jest dokręcony katalizator nastepnie do katalizatora na owalnej flanszy jest dokręcony tłumik środkowy i właśnie przy tej flanszy z przodu u dołu tłumika po 2 stronach są dospawane 2 pręty i jest to pierwsze mocowanie
na te 2 pręty wchodzą 2 gumki i są one potem zamocowane do podwozia
następnie od tłumika środkowego idzie długa rura do tylnego tłumika a tylny tłumik jest na wcisk i zabezpieczony opaską zaciskową. dopiero na środku tylnego tłumika jest opaska zakończona na górze zagięciem - na to zagięcie zakłada się gumę a 2 jej koniec podczepia się do podwozie
mi jak poszła ta obejma tłumika to tłumik cały opadł i zawisł na tylnej belce i to mi stukało
koszt tych gum to ok 5zł za szt - wymiana tylnej jest banalnie łatwa choć przydałby się kanał. mi się udało zrobić to bez niego
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 19:36
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 28 maja 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt:
Miało być tak pięknie ale nie jest
Jak rano sprawdziłęm tłumik, to okazalo się ze opaska siedzi dobrze i sie ładnie trzyma podwozia :/. "Zachęcony" tymi spostrzeżeniami podjechalem do zakladu specjalizującego się w tłumikach.
Diagnoza jednoznaczna, poszedł tłumik środkowy. Jeżeli jest cały to koszt 20 zł, jeżeli do wymiany 120...
Dzisiaj już nie dalem rady tego zrobić, jade jutro.
Poczatkowe obiawy wskazywały opaske, ale widocznie przez noc, coś sie urwało dodatkowo i tłumik poszedł do gury, gdzie i tak wali...
Jak rano sprawdziłęm tłumik, to okazalo się ze opaska siedzi dobrze i sie ładnie trzyma podwozia :/. "Zachęcony" tymi spostrzeżeniami podjechalem do zakladu specjalizującego się w tłumikach.
Diagnoza jednoznaczna, poszedł tłumik środkowy. Jeżeli jest cały to koszt 20 zł, jeżeli do wymiany 120...
Dzisiaj już nie dalem rady tego zrobić, jade jutro.
Poczatkowe obiawy wskazywały opaske, ale widocznie przez noc, coś sie urwało dodatkowo i tłumik poszedł do gury, gdzie i tak wali...
[External Link Removed for Guests]