Remont silnika C16NZ

WaldazZz

Astro-maniak
Posty: 189
Rejestracja: 19 mar 2007, 21:46
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Remont silnika C16NZ

#1

Nieprzeczytany post autor: WaldazZz »

Mam do wszystkich prośbę, bo niedługo spodziewam się większych funduszy i chce już tak na zapas zrobić remont generalny silnika, bo już licznikowe 200 tys. jakiś czas temu minęło, a nie wiaomo ile miał przed skręceniem. Nie chce przekładać drugiego silnika, bo przy okazji remontu chciałbym go od razu troche dłubnąć.
Jakby ktoświedział to bardzo bym poprosił o informację co się zalicza do generalnego remontu, przykładowy koszt (cześci i robocizna) i co przy okazji można zdłubać. Na pewno mam jeden hydroregulator luzów zaworowych do wymiany bo klekocze na zimnym silniku i chyba popychacze.
Z góry dziękuje za informacje.
P.S. Zapomniałem, przy okazji remontu chciałbym wrzucić przepustnice od 1,8 i przerobić mój silniczek na C16SE, czyli wielopunkt. ;D
"Dla tych wszystkich,
którzy 15 baniek noszą w głowach"

Gość

#2

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Jak nie bedziesz go uturbiac to ja bym polecal plan glowicy :D (jak sie dowiadywalem to od 40 pln w gore zalezy od zakladu)
No i jeszcze porting glowicy :D (tu niestety cena nie zaswiece)

cr2sher

Astro-maniak
Posty: 826
Rejestracja: 28 mar 2007, 14:14
Imię: Paweł
Auto: oBoRa
Silnik: Benzynowy
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź

#3

Nieprzeczytany post autor: cr2sher »

WaldazZz, jezeli chce pojezdzic na tym silniczku to proponuje wymienic popychacze, uszczelniacze (po jakies 2-3zl szt.), pierscienie (ok. 150zl komplet), zobaczyc w jakim stanie sa panewki. Jak myslisz o zwiekszeniu mocy to proponuje zalozyc inny walek (ostrzejszy). oczywiscie planowanie glowicy, komplet uszczelek (ok150zl), rozrzad (150zl). A odnosnie kosztow to musisz pomyslec czy bedziesz robil sam czy oddajesz to do mechanika :?: jezeli oddasz to do mechanika to musisz sie przygotowac na spory wydatek, sadze ze w granicach 1500zl
Pozdrawiam
Cr2ShEr - Paweł

[External Link Removed for Guests]

------------------------------------------------

Obrazek

pio555

Astro-maniak
Posty: 180
Rejestracja: 21 mar 2007, 12:22
Imię: pio
Auto: Corsa C
Silnik: Z14XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: pio555 »

cr2sher pisze:jezeli oddasz to do mechanika to musisz sie przygotowac na spory wydatek, sadze ze w granicach 1500zl
za te pieniądze nie zrobisz kapy silnika,chyba ,że za kapitalkę silnika uważasz to co napisałeś -to tak
WaldazZz pisze:chciałbym go od razu troche dłubnąć.
a co chcesz osiągnąć tym dłubnięciem 3KM więcej-jeśli tak to głowica do obróbki-polerka kanałów i zaworów,planowanie
[External Link Removed for Guests]

Gość

#5

Nieprzeczytany post autor: Gość »

halo a co da polerka zaworow :?: No hmm...
dodatkowa robota i zerowy efekt...
Przy samych zaworach mozna looknac na stan przylgni czy nie ma wzerow itp Powinna miec jakies 2 mm szerokosci albo ciut wiecej nie pamietam bo juz jakis czas temu to robilem...
Jakby co paste do docierania mam i moge Ci ja zarzucic tylko musze poszukac :D
Jakis czas temu za malutkie pojemniczki z pasta i przyssawke do zaworow zaplacilem 40 pln :lol: ale samej pasty chamy nie mieli :)

Co dej polerki kanalow to tez sadze ze gra nie warta swieczki... Taki zabieg ok ale jak masz 500 KM i walczysz o kazdego nastepnego.. Przy mniejszych mocach efekt jest bliski zeru...
Efektywniejszy byłby porting

pio555

Astro-maniak
Posty: 180
Rejestracja: 21 mar 2007, 12:22
Imię: pio
Auto: Corsa C
Silnik: Z14XE
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: pio555 »

pio555 pisze:a co chcesz osiągnąć tym dłubnięciem 3KM więcej
pheonix OOF pisze:Przy mniejszych mocach efekt jest bliski zeru
tak też napisałem
silnika takiego jak C16SZ nie warto dłubać bo nic sie nie osiągnie-nie jest on bowiem do tego przystosowany
WaldazZz pisze:chce już tak na zapas zrobić remont generalny silnika, bo już licznikowe 200 tys.
a czy Twój silnik już się skończył?? czy tylko ktoś Ci powiedział,że 200tyś to jego kres
bedąc w Niemczech po swoją Astrę widziałem całą kupę Asterek w benzynie z przebiegiem po300-500tyś.
silniki odpalały i nawet bardzo nie kopciły-poalcy brali je jak świeże bułki
[External Link Removed for Guests]

Gość

#7

Nieprzeczytany post autor: Gość »

No wlasnie to jest to ze te strasze silniki begaja po tyle km i nawet wiecej :)
W sumie ja swojemu przed wsadzeniem tez zafundowalem remont :)
U mnie to wygladalo tak ze jak byl tylko cien szansy ze cos moze byc nie halo z jakas czescia to lecialo do kosza... Mimo tego ze panewki i lancuch lata dozywotnio to i tak bylo sprawdzane...
WaldazZz wymien tylko to co jest lub moze byc felerne i tyle :)
pio555 pisze:silnika takiego jak C16SZ nie warto dłubać bo nic sie nie osiągnie-nie jest on bowiem do tego przystosowany
A jaki silnik jest :?:

WaldazZz a Ty chyba chciales zmienic bryke co nie :?:

deeper

Astro-maniak
Posty: 414
Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:13
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: mnie znasz?
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: deeper »

Ja jakis czas temu sie bralem za remont, kupilem pierscienie (jak cos to moge odsprzedac za malutka kase), ale wyszlo, ze niedlugo bede zmienial auto wiec odpuscilem sobie...

c16nz jak najbardziej jest sens dlubac, jest bardzo podatny i odporny...
Planowania glowicy nie polecam, efekt praktycznie zaden,
za to traci sie bezkolizyjnosc silnika (sprawdzone :P) co jest jak dla mnie wiekszym atutem :D

Za to szlif kanalow i dopracowanie zaworow zmienia juz wiele na plus.
Jak chcesz robic wielopunkt, to spokojnie wycisniesz z niego okolo 110 km :D

Juz temat przerabialem.

Ja moje c16nz lekko dlubnolem a efekt... niech inni Ci powiedza jak moja Vectra jezdzie :D

Remont nie bedzie wiele kosztowal ... rozumiem ze chcesz sam robic ?
Spokojnie w 1000zl sie zmiescisz, wlacznie, z przerobka na wielopunkt.

WaldazZz

Astro-maniak
Posty: 189
Rejestracja: 19 mar 2007, 21:46
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: WaldazZz »

Przeróbka na wielopunkta obowiązkowa, dodatkowo większa przepustnica, polerka kanałów, planowanie, wałek od c14se i nie wiem co jeszcze moznaby było zrobić.
A co to jest porting?? ;D
A co do remontu to silnik się nie skończył, ale skoro będę miał kasęto wolęto teraz już zrobić, żeby mieć święty spokój, zwłaszcza, że tuning jakiś większy bez remontu nie ma sensu, bo wszystko się może rozlecieć.
A co do remontu to myślałem tak:
-tłoki
-pierścienie
-panewki jak będzie trzeba
-zawory
-uszczelniacze
-popychacze
-hydroregulatory.
Coś jeszcze Panowie??
"Dla tych wszystkich,
którzy 15 baniek noszą w głowach"

Gość

#10

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Porting to powiekszenie kanalow dolotowych i wylotowych, badz tez dopasowanie ich wielkosci do kanalow w kolektorze ssacym i wydechowym :)

ODPOWIEDZ