Remont silnika C16NZ
-
- Posty: 189
- Rejestracja: 19 mar 2007, 21:46
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Remont silnika C16NZ
Mam do wszystkich prośbę, bo niedługo spodziewam się większych funduszy i chce już tak na zapas zrobić remont generalny silnika, bo już licznikowe 200 tys. jakiś czas temu minęło, a nie wiaomo ile miał przed skręceniem. Nie chce przekładać drugiego silnika, bo przy okazji remontu chciałbym go od razu troche dłubnąć.
Jakby ktoświedział to bardzo bym poprosił o informację co się zalicza do generalnego remontu, przykładowy koszt (cześci i robocizna) i co przy okazji można zdłubać. Na pewno mam jeden hydroregulator luzów zaworowych do wymiany bo klekocze na zimnym silniku i chyba popychacze.
Z góry dziękuje za informacje.
P.S. Zapomniałem, przy okazji remontu chciałbym wrzucić przepustnice od 1,8 i przerobić mój silniczek na C16SE, czyli wielopunkt. ;D
Jakby ktoświedział to bardzo bym poprosił o informację co się zalicza do generalnego remontu, przykładowy koszt (cześci i robocizna) i co przy okazji można zdłubać. Na pewno mam jeden hydroregulator luzów zaworowych do wymiany bo klekocze na zimnym silniku i chyba popychacze.
Z góry dziękuje za informacje.
P.S. Zapomniałem, przy okazji remontu chciałbym wrzucić przepustnice od 1,8 i przerobić mój silniczek na C16SE, czyli wielopunkt. ;D
"Dla tych wszystkich,
którzy 15 baniek noszą w głowach"
którzy 15 baniek noszą w głowach"
-
- Posty: 826
- Rejestracja: 28 mar 2007, 14:14
- Imię: Paweł
- Auto: oBoRa
- Silnik: Benzynowy
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
WaldazZz, jezeli chce pojezdzic na tym silniczku to proponuje wymienic popychacze, uszczelniacze (po jakies 2-3zl szt.), pierscienie (ok. 150zl komplet), zobaczyc w jakim stanie sa panewki. Jak myslisz o zwiekszeniu mocy to proponuje zalozyc inny walek (ostrzejszy). oczywiscie planowanie glowicy, komplet uszczelek (ok150zl), rozrzad (150zl). A odnosnie kosztow to musisz pomyslec czy bedziesz robil sam czy oddajesz to do mechanika jezeli oddasz to do mechanika to musisz sie przygotowac na spory wydatek, sadze ze w granicach 1500zl
Pozdrawiam
Cr2ShEr - Paweł
[External Link Removed for Guests]
------------------------------------------------
Cr2ShEr - Paweł
[External Link Removed for Guests]
------------------------------------------------
-
- Posty: 180
- Rejestracja: 21 mar 2007, 12:22
- Imię: pio
- Auto: Corsa C
- Silnik: Z14XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
za te pieniądze nie zrobisz kapy silnika,chyba ,że za kapitalkę silnika uważasz to co napisałeś -to takcr2sher pisze:jezeli oddasz to do mechanika to musisz sie przygotowac na spory wydatek, sadze ze w granicach 1500zl
a co chcesz osiągnąć tym dłubnięciem 3KM więcej-jeśli tak to głowica do obróbki-polerka kanałów i zaworów,planowanieWaldazZz pisze:chciałbym go od razu troche dłubnąć.
[External Link Removed for Guests]
halo a co da polerka zaworow No hmm...
dodatkowa robota i zerowy efekt...
Przy samych zaworach mozna looknac na stan przylgni czy nie ma wzerow itp Powinna miec jakies 2 mm szerokosci albo ciut wiecej nie pamietam bo juz jakis czas temu to robilem...
Jakby co paste do docierania mam i moge Ci ja zarzucic tylko musze poszukac
Jakis czas temu za malutkie pojemniczki z pasta i przyssawke do zaworow zaplacilem 40 pln ale samej pasty chamy nie mieli
Co dej polerki kanalow to tez sadze ze gra nie warta swieczki... Taki zabieg ok ale jak masz 500 KM i walczysz o kazdego nastepnego.. Przy mniejszych mocach efekt jest bliski zeru...
Efektywniejszy byłby porting
dodatkowa robota i zerowy efekt...
Przy samych zaworach mozna looknac na stan przylgni czy nie ma wzerow itp Powinna miec jakies 2 mm szerokosci albo ciut wiecej nie pamietam bo juz jakis czas temu to robilem...
Jakby co paste do docierania mam i moge Ci ja zarzucic tylko musze poszukac
Jakis czas temu za malutkie pojemniczki z pasta i przyssawke do zaworow zaplacilem 40 pln ale samej pasty chamy nie mieli
Co dej polerki kanalow to tez sadze ze gra nie warta swieczki... Taki zabieg ok ale jak masz 500 KM i walczysz o kazdego nastepnego.. Przy mniejszych mocach efekt jest bliski zeru...
Efektywniejszy byłby porting
-
- Posty: 180
- Rejestracja: 21 mar 2007, 12:22
- Imię: pio
- Auto: Corsa C
- Silnik: Z14XE
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
pio555 pisze:a co chcesz osiągnąć tym dłubnięciem 3KM więcej
tak też napisałempheonix OOF pisze:Przy mniejszych mocach efekt jest bliski zeru
silnika takiego jak C16SZ nie warto dłubać bo nic sie nie osiągnie-nie jest on bowiem do tego przystosowany
a czy Twój silnik już się skończył?? czy tylko ktoś Ci powiedział,że 200tyś to jego kresWaldazZz pisze:chce już tak na zapas zrobić remont generalny silnika, bo już licznikowe 200 tys.
bedąc w Niemczech po swoją Astrę widziałem całą kupę Asterek w benzynie z przebiegiem po300-500tyś.
silniki odpalały i nawet bardzo nie kopciły-poalcy brali je jak świeże bułki
[External Link Removed for Guests]
No wlasnie to jest to ze te strasze silniki begaja po tyle km i nawet wiecej
W sumie ja swojemu przed wsadzeniem tez zafundowalem remont
U mnie to wygladalo tak ze jak byl tylko cien szansy ze cos moze byc nie halo z jakas czescia to lecialo do kosza... Mimo tego ze panewki i lancuch lata dozywotnio to i tak bylo sprawdzane...
WaldazZz wymien tylko to co jest lub moze byc felerne i tyle
WaldazZz a Ty chyba chciales zmienic bryke co nie
W sumie ja swojemu przed wsadzeniem tez zafundowalem remont
U mnie to wygladalo tak ze jak byl tylko cien szansy ze cos moze byc nie halo z jakas czescia to lecialo do kosza... Mimo tego ze panewki i lancuch lata dozywotnio to i tak bylo sprawdzane...
WaldazZz wymien tylko to co jest lub moze byc felerne i tyle
A jaki silnik jestpio555 pisze:silnika takiego jak C16SZ nie warto dłubać bo nic sie nie osiągnie-nie jest on bowiem do tego przystosowany
WaldazZz a Ty chyba chciales zmienic bryke co nie
-
- Posty: 414
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:13
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: mnie znasz?
- Kontakt:
Ja jakis czas temu sie bralem za remont, kupilem pierscienie (jak cos to moge odsprzedac za malutka kase), ale wyszlo, ze niedlugo bede zmienial auto wiec odpuscilem sobie...
c16nz jak najbardziej jest sens dlubac, jest bardzo podatny i odporny...
Planowania glowicy nie polecam, efekt praktycznie zaden,
za to traci sie bezkolizyjnosc silnika (sprawdzone ) co jest jak dla mnie wiekszym atutem
Za to szlif kanalow i dopracowanie zaworow zmienia juz wiele na plus.
Jak chcesz robic wielopunkt, to spokojnie wycisniesz z niego okolo 110 km
Juz temat przerabialem.
Ja moje c16nz lekko dlubnolem a efekt... niech inni Ci powiedza jak moja Vectra jezdzie
Remont nie bedzie wiele kosztowal ... rozumiem ze chcesz sam robic ?
Spokojnie w 1000zl sie zmiescisz, wlacznie, z przerobka na wielopunkt.
c16nz jak najbardziej jest sens dlubac, jest bardzo podatny i odporny...
Planowania glowicy nie polecam, efekt praktycznie zaden,
za to traci sie bezkolizyjnosc silnika (sprawdzone ) co jest jak dla mnie wiekszym atutem
Za to szlif kanalow i dopracowanie zaworow zmienia juz wiele na plus.
Jak chcesz robic wielopunkt, to spokojnie wycisniesz z niego okolo 110 km
Juz temat przerabialem.
Ja moje c16nz lekko dlubnolem a efekt... niech inni Ci powiedza jak moja Vectra jezdzie
Remont nie bedzie wiele kosztowal ... rozumiem ze chcesz sam robic ?
Spokojnie w 1000zl sie zmiescisz, wlacznie, z przerobka na wielopunkt.
-
- Posty: 189
- Rejestracja: 19 mar 2007, 21:46
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Przeróbka na wielopunkta obowiązkowa, dodatkowo większa przepustnica, polerka kanałów, planowanie, wałek od c14se i nie wiem co jeszcze moznaby było zrobić.
A co to jest porting?? ;D
A co do remontu to silnik się nie skończył, ale skoro będę miał kasęto wolęto teraz już zrobić, żeby mieć święty spokój, zwłaszcza, że tuning jakiś większy bez remontu nie ma sensu, bo wszystko się może rozlecieć.
A co do remontu to myślałem tak:
-tłoki
-pierścienie
-panewki jak będzie trzeba
-zawory
-uszczelniacze
-popychacze
-hydroregulatory.
Coś jeszcze Panowie??
A co to jest porting?? ;D
A co do remontu to silnik się nie skończył, ale skoro będę miał kasęto wolęto teraz już zrobić, żeby mieć święty spokój, zwłaszcza, że tuning jakiś większy bez remontu nie ma sensu, bo wszystko się może rozlecieć.
A co do remontu to myślałem tak:
-tłoki
-pierścienie
-panewki jak będzie trzeba
-zawory
-uszczelniacze
-popychacze
-hydroregulatory.
Coś jeszcze Panowie??
"Dla tych wszystkich,
którzy 15 baniek noszą w głowach"
którzy 15 baniek noszą w głowach"