Płyn do spryskiwaczy
Płyn do spryskiwaczy
Tak od niedawna,biorąc pod uwagę fakt że w sklepie dostępne są dwa rodzaje płynów do spryskiwaczy- letni(żółty) i zimowy(niebieski),zastanawiam się czy trzeba go wymienić na zimę?Mam teraz wlany letni i nie wiem czy wymienić czy nie?
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 117
- Rejestracja: 24 sie 2007, 21:10
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Wieden
- Kontakt:
-
- Posty: 1000
- Rejestracja: 06 kwie 2007, 21:09
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Ostromecko
- Kontakt:
Raz ze narobi szkod jak zamarznie a 2 ze przy mrozie i wiekszej predkosci spryszkasz szybe i Ci zamarznie Sprawdzone
Kupię błotnik przedni od strony kierowcy. Najlepiej w kolorze grafit.
- O widzę kupiłeś sobie golfa ?
- Nie..Zająłem drugie miejsce w konkursie..
- Aha..A co bylo za pierwsze ??
- Worek ziemniaków
- O widzę kupiłeś sobie golfa ?
- Nie..Zająłem drugie miejsce w konkursie..
- Aha..A co bylo za pierwsze ??
- Worek ziemniaków
spoko,już wymieniłem i gitarka! A co powiecie na temat chłodnicy,jakieś zabiegi konserwacyjno-przygotowawcze do zimy robić? Co z płynem chłodniczym,uzupełnić tylko,czy też są jakieś rodzaje czy jeden uniwersalny.Akumulator czym termoizolującym obłożyć? Podobno można też jakiś materiał termoizolujący wsadzić między chłodnicę a atrapę?
Z chłodnicą, poza sprawdzeniem szczelności tzn, czy nie cieknie nie trzeba nic robić.DeeJay pisze:A co powiecie na temat chłodnicy,jakieś zabiegi konserwacyjno-przygotowawcze do zimy robić?
[/quote]Co z płynem chłodniczym,uzupełnić tylko,czy też są jakieś rodzaje czy jeden uniwersalny.[/quote]
No po pierwsze to trzba sprawdzić poziom i temperaturę krzepnięcia. Powinna wynosić -37stC Trzeba ewentualnie uzupełnić płynem do poziomu na zbiorniczku wyrównawczym. Pamiętaj o rozrobieniu koncetratu w taki sposób aby gotowy płyn w układzie miał -37stC. Jest do pomiaru bardzo prosty glikometr w sklepach moto za ok 40 zł można kupić.
[/quote]Akumulator czym termoizolującym obłożyć? [/quote]
Jesli Twoj akumulator nie ma właściwej pojemności i napięcia przy niskich temperaturach to już go nie przykrywaj a wymień.
[/quote]Podobno można też jakiś materiał termoizolujący wsadzić między chłodnicę a atrapę?[/quote]
Chyba najlepszym rozwiązaniem jest sprawny układ chłodniczy. Po Twoim pytaniu wnioskuję, że jest Ci chłodno w kabinie i kombinujesz jak to załatwić. Najlepsze efekty daje odpowiedni poziom płynu, sprawna pompa wody i sprawny termostat
- silvo44
- Posty: 2092
- Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
- Imię: silvo44
- Auto: AF/VC
- Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: OLKUSZ
- Pomocny: 1 raz
Cześć,tw125 ma rację-aku do wymiany , bo inaczej zaskoczy cię w najmniej oczekiwanym momencie-nie odpalisz kochanej gwiazdki.Z płynem też bym nie ryzykował,nie ma dużych kosztów wymiany a jaki komfort psychiczny(zamarzający płyn może zniszczyć chłodnicę a nawet blok).Zasłanianie chłodnicy to nie najlepszy pomysł-max.1/3,tam gdzie nie pracuje wentylator.Pozdro...
W samochodzie nie jest za zimno,po prostu kupiłem Asię w sierpniu i to nasza pierwsza zima.Akumulator mam ten Opla bez obsługowy,podobno jak pali się zielona kontrolka na nim to jest ok.Co do płynu chłodzącego to była tam wlana zielonkawa ciecz,kupiłem odpowiedni płyn i dolałem do wymaganego poziomu,cieczy nie ubywa a temperatura silnika podczas jazdy poniżej 90 stopni.Co do tektury za atrapą to pytałem bo często widziałem typów z tekturą,przeważnie w Azjatyckich tanich autkach
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
1. w oplu jak masz wszystko w porządku z termostatem to nie potrzeba tektury
2. lampka w akumulatorze jeśli się pali to nie oznacza że akumulator jest ok bo ta lampka jest podłączona tylko w jednej celi akumulatora a jest ich tam kilka tak więc jeśli np zepsuje się inna cela niż ta gdzie jest ta lampka to aku będzie do wymiany a lampka i tak będzie się świecić na zielono ona ogólnie pokazuje czy aku jest naładowany i tyle.
3. Jeżeli to jest nowe autko to kolego koniecznie sprawdź zamarzalność płynu chłodniczego bo jeśli masz latni to przy dużych mrozach w najlepszym przypadku może Ci wąż rozsadzić, albo chłodnicę a w najgorszym wypadku może pęknąć blok silnika i będą kłopoty - tak więc nie słuchaj rad ludzi którzy mówią że oni mieli letni i nic się nie stało bo może nie było dużych mrozów i mieli fuksa.
Do tego płyny są takie specjalne urządzenia do sprawdzania na każdej stacji diagnostycznej powinni to mieć warto podjechać i zagadać to może za darmo Ci sprawdzą
2. lampka w akumulatorze jeśli się pali to nie oznacza że akumulator jest ok bo ta lampka jest podłączona tylko w jednej celi akumulatora a jest ich tam kilka tak więc jeśli np zepsuje się inna cela niż ta gdzie jest ta lampka to aku będzie do wymiany a lampka i tak będzie się świecić na zielono ona ogólnie pokazuje czy aku jest naładowany i tyle.
3. Jeżeli to jest nowe autko to kolego koniecznie sprawdź zamarzalność płynu chłodniczego bo jeśli masz latni to przy dużych mrozach w najlepszym przypadku może Ci wąż rozsadzić, albo chłodnicę a w najgorszym wypadku może pęknąć blok silnika i będą kłopoty - tak więc nie słuchaj rad ludzi którzy mówią że oni mieli letni i nic się nie stało bo może nie było dużych mrozów i mieli fuksa.
Do tego płyny są takie specjalne urządzenia do sprawdzania na każdej stacji diagnostycznej powinni to mieć warto podjechać i zagadać to może za darmo Ci sprawdzą