Wymiana pierścieni

pitmitchel

#11

Nieprzeczytany post autor: pitmitchel »

Domin pisze:a do tego na wysokich obrotach naprawde wysokich zaczela przydymiac na czarno
to nie olej tylko zbyt bogata mieszanka, olej zawsze na niebiesko

[ Dodano: 2007-11-15, 18:56 ]
WaldazZz pisze:A wytłumacz mi poproszę co mają uszczelniacze zaworowe do branie oleju.
sama nazwa wskazuje, uszczelniacz założony jest na prowadnicę zaworową, wygląda jak zimering który uszczelnia zawór i zapobiega przedostawaniu się oleju po nim przez właśnie prowadnice do cylindra. Jeżeli zawór ma srednicę trzonka 7 mm to nowy uszczelniacz ciasno go opasa, po przebiego 100 i więcej tyś, otwór w uszczelniaczu potrafi mieć średnice nawet 9 mm. Najlepszym sposobem na sprawdzenie stanu uszczelniaczy: zostawcie autko na wolnych obrotach na jakieś 5 min, po czym przegazujcie, jeżeli pujdzie flama niebieska z rury to na 99% uszczelniacze. A w silniku 16 V jest latwiej wymienic uszczelniacze niz w 8 V bez ściągania głowicy, ale to juz tajemnica zawodowa

Domin

Astro-maniak
Posty: 236
Rejestracja: 11 lip 2007, 12:15
Imię: Dominik
Auto: Astra H
Silnik: 1.7 CDTi 130KM/307Nm
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: Domin »

pitmitchel :

ale kurde wiesz po uszczelniaczach nic sie nie zmienilo i biore sie za pierscienie bo wszystko tak to jest oki :(
Hu Hu Ha nie taka Astra Zla

pitmitchel

#13

Nieprzeczytany post autor: pitmitchel »

to tak szybko je wymieniłeś ?

Domin

Astro-maniak
Posty: 236
Rejestracja: 11 lip 2007, 12:15
Imię: Dominik
Auto: Astra H
Silnik: 1.7 CDTi 130KM/307Nm
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: Domin »

uszczelniacze robilem we wrzesniu i nic nie pomoglo dalej bierze ok litra i teraz jestem zdecydowany na pierscienie mam wizytke umowiona na 21.11
Hu Hu Ha nie taka Astra Zla

Gość

#15

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Koledzy a powiedzcie mi czy to mogą byc pierscinie ,jak zimny slabo pali na 2-3 gary jak sie rozgrzeje wszystko ok , akuratnie zrzuconą mam głowice bo do pierwszego cylindra dostawala sie woda , czy odrazu brac sie za pierscienie czy moze co innego ponosi za to wine ? (siłe to ma zeby jechac nie powiem) czy jest jakas mozliwosc sprawdzenia pierscionków teraz ? (tzn jak glowica zrzucona)

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Wlasnie teraz tego nie sprawdzisz bo masz glowice zwalona. Wymiana pierscieni tylko od dołu poprzez wyciagniecie walu korbowego- czylitotalne rozbebeszenie silnika.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

TomC

Astro-maniak
Posty: 103
Rejestracja: 11 paź 2007, 20:21
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: TomC »

wesoł pisze:poprzez wyciagniecie walu korbowego
Czy jest konieczne wyciąganie wału ?
Nie wystarczy odkręcić korbowodów i wyciągnąc tłoków górą?
[External Link Removed for Guests]
Moje Autko: [External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Hmm ale wal korbowy jest kuty i korby sa zaklepane a jedynie na tlokach jest tuleja ktora sie wybija zeby dostac sie do tloka. Zeby sie dostac do tlokow czy pierscieni to tylko operacja w dół.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

TomC

Astro-maniak
Posty: 103
Rejestracja: 11 paź 2007, 20:21
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: TomC »

Wydaje mi sie kolego wesoł ze jesteś w błędzie.
Korbowód jest skręcany na wale.
A jakbyć wymienił sam korbowód lub panewki - rozwalił cały wał?
Tu masz zdjęcie korbowodu już po wyjęciu:

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
SZopEN_DDR

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:56
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: SZopEN_DDR »

a w mojej wydmuchało uszczelkę między 2gim a 3cim i 3cim a 4tym cylindrem... po zdjęciu głowicy i wyciągnięciu tłoków okazało się że na czwartym cylindrze pierścionki popękały i uszkodziły tłok a cylindra nie uszkodziło...
Powiedzcie mi czy tłoki w 1,6 16v w każdym modelu są jednakowe bo mam problem z dostaniem tłoka do x16xel lub jest on w cenie 300zł... i jak wybić korbowód z tłoka bo jest on wprasowany na ciepło ??

ODPOWIEDZ