PROBLEM Astra Kombi X17DTL

sesorek

#11

Nieprzeczytany post autor: sesorek »

może tego powietrza jest zbyt dużo i nie da sie go wypchnąć
być może przez to że było nieprawidłowo zalewane czyli np.
nie wykręcony czujnik temperatury sam nie wiem co tu
innego wykombinować... może odkręć ten czujnik i zobacz
czy leci płyn... tylko nie naciskaj i zobacz czy będzie bulgotało

Awatar użytkownika
tomason2580

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 17 lis 2007, 17:56
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Górzno
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: tomason2580 »

Jeżeli możesz wyjaśnij troszke jaśniej!!!

sw6

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 21 lis 2007, 19:56
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: jasło
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: sw6 »

witam
miałem takie same objawy jak ty :temp.110,pół chłodnicy ciepłej i niestety nie obyło sie bez wymiany chłodnicy,odopwietrzanie tu nic niepomoże .poprostu niedrożna chłodnica w dolnej czesci swej.po wymianie koszt ok 320pln wszystko śmiga jak sie należy.pozdrowienia 8)

rutek_m

Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 18 lis 2007, 18:37
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: rutek_m »

proponuje zakupić dobry środek do płukania układu chłodniczego - bo dużo wskazuje na niedrożność chłodnicy. Niestety po takim czyszczeniu czeka Ciebie kolejna wymiana płynu.

Termostat jak by się nie otwierał to górna część chłodnicy też była by zimna. Ogrzewanie wewnątrz nie ma nic wspólnego - z termostatem bo chodzi na tzw. małym obiegu. Czyli po nagrzaniu silnika całe ciepło jest kierowane najpierw do wewnątrz samochodu (ogrzewanie) a następnie po przekroczeniu około 98st powinien się otworzyć termostat kierując gorącą wodę do chłodnicy- co widac chwilowym spadkiem temp na wskaźniku i nagrzaniem się rur do chłodnicy.

Aha jeżeli chodzi o odpowietrzanie - to odkręć korek od zbiorniczka, uruchom autko niech się porządnie nagrzeje, włącz ogrzewanie wewnątrz na max (nie włączaj wentylatora wewnątrz bo dłużej się będzie grzał), jak rury od chłodnicy zaczną się robić gorące (szczególnie górna) to ponaciskaj je troche.

Jeszcze jedno - jeżeli już raz przegrzałeś auto to istnieje duże prawdopodobieństwo że uszczelka pod głowicą w niedługim czasie też się odezwie i będzie trzeba ją wymienić :( Obserwuj zawartość pod korkiem oleju, jak ktoś pisał już wcześniej - białe masełko wskazuje na to że woda dostała się do oleju i uszczelka jest do wymiany.

mX17DTL

Astro-maniak
Posty: 96
Rejestracja: 04 gru 2007, 19:44
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: siemianowice śląskie
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: mX17DTL »

jestem tu nowy ale...
wentylator bardzo prosto sprawdzic - wyjmujesz wtyczke i robisz kawalkiem kabla mostek (ja mam 3 przewody wiec 2 zwieram) jak sie kreci to jest ok, z kolei czujnik temp cieczy czasem "przepuszcza" przez siebie plyn - te typy tak maja ze czasem wysiadaja wtedy czujnik do wymiany (II stopniowy kosztuje ok 55 zl) a odpowietrzanie - nie ma w tym modelu odpowietrznika z tego co wiem a odpowietrzanie jest automatyczne przez korek zbiorniczka wyrownawczego
aha - z tego co wiem to sie nie wykreca czujnika temp cieczy przy wymianie plynu

sesorek

#16

Nieprzeczytany post autor: sesorek »

"z tego co wiem to sie nie wykreca czujnika temp cieczy przy wymianie plynu"

z tego co wiem to sie wykręca przynajmniej tak zalecają autorzy ksiązki pt. Sam naprawiam
gdzie wyraźnie jest napisane zeby podczas zalewania świeżego płynu należy wykręcić w/w czujnik i wkręcić go wtedy jak pokaże się tam płyn

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

A moze problem jest w pompie wodnej ponoc byly takie przypadki ze witraczek sie obluzowal i kreconca sie oska nie napedzala jego. W efekcie woda nie byla pompowana. Z ta chlodnica to tez moze byc prawda. A odpowietrzac ola nie trzeba bo sam sie odpowietrza po wymianie plynu, choc pomuc mu zawsze mozna. Mozesz sprobowac przez dolanie plymu do zbiorniczka ponad poziom i poluzowanie srub od obudowy termostatu. Podnoszenie obudowy tel spowoduje wyplyniecie plynu i ewentualnych baniek powietrznych.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
tomason2580

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 17 lis 2007, 17:56
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Górzno
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: tomason2580 »

Witam panowie!!!
Dzieki za wszystki odpowiedzi. Kilka dni temu wymieniłem nagrzewnice. Asterka grzeje elegancko. Prawdopodobnie trzeba wymienic jeszcze chłodnice aby załaczał sie wentylator bo jest ona nie drozna akurat tam gdzie jets czujnik wentylatora stad sie on nie uruchamia. Dzieki jeszcze raz

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

jak mialem niedrozna chlodnice to po wymontowaniu przepychalem silnym strumieniem wody z weza prysznica kierujac strumien wody w roznych kierunkach tzn zgory na dol i odwrotnie
zatykajac dlonia jeden z odplywow, poszlo tyle zajzajeru ze glowa mala .chlodnica dziala do dzis .powodzenia .
PS waz prysznica owin szmata zeby sie dopasowac do srednicy rury
marpas 1954

ODPOWIEDZ