Problem z silnikiem po odpaleniu i przejechaniu 200m.

Gość

#11

Nieprzeczytany post autor: Gość »

jutro rano bede wiedzial czy u mnie problem rozwiazany czy nie ,a mianowicie samochod stał dzis jak bylem w pracy 8 godz po czym mialbym ciezko go odpalic ,ale wyciągnąłem bezpieczniki od instalacji gazowej i ku mojemu zdziwieniu auto zapalilo jak zegarek , przetestuje to jeszcze rano :)

[ Dodano: 2007-11-30, 23:26 ]
okazało sie ze u mnie uszczelka pod glowica trzasnieta :(

lawka

#12

Nieprzeczytany post autor: lawka »

Niestety wymiana swiec nie pomogla. Zona oddala auto znajomemu mechanikowi ale tez nie wie co sie dzieje ( dwa razy mu sie tak stalo).
Pare rzeczy wykluczyl jak modul i wtryski (podobno nie ma znaczenia czy silnik zimny czy cieply). Stawia jeszcze na czjnik temperatury silnika.
Kolega Drak3 wymienil uszczelke....hmm... mnie juz ktos raz sugerowal ze mi chyba uszczelka siada bo widac bylo lekkie wycieki oleju... moze tez wymienie?????

pozdrawiam

P.S. A co to jest EGR ??

Gość

#13

Nieprzeczytany post autor: Gość »

KOlego EGR jest odpowiedzialy za emisje spalin jesli masz go nie zaslepionego rob to oby szybciej , co do wymiany uszczelki jesli nie ucieka Ci woda to nie ma sensu robic nie są to male koszty ,mnie kosztowalo to ok 900pln gdzie czesci mialem z dobrym rabatem i robil znajomy mechanik mozna powiedziec ze za grosze

lawka

#14

Nieprzeczytany post autor: lawka »

Witam
Jest swiatelko w tunelu :m .... Znajomy mechanik juz mi pol silnika sprawdzil i chyba cos znalazl..
Pojechal po znajomosci do Opla i zrobili test komputera i cos im nie pasilo z sonda lambda.
Powiedzial ze to na 90% sa zapieczone wtryski paliwa. Pytal sie mnie czy nie mam za duzego zuzycia paliwa. I rzeczywiscie zona mowila ze prawie 10 na 100 bierze, ale myslelismy ze zima, i po miescie wiecej sie jezdzi...

Jak tylko znajomy bedzie miec czas to zrobi mi te wtryski i zobaczymy....

pozdrawiam

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

zapieczone wtryski? - to zanim to naprawisz to sprawdź dokładnie czy czasem gazownicy zakładający gaz nie zrobili odłączania pompy paliwa na gazie - jeśli tak masz jak pisze to to jest sprawca zapieczonych wtrysków :/

wtryski są smarowane i chłodzone paliwem - jak na gazie odłączysz pompę paliwa to mogą się zapiec

pnkra

Astro-maniak
Posty: 292
Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: pnkra »

Niestety nawet pracująca pompa nie gwarantuje, że wtryski się nie zapieką. Przepływająca benzyna chłodzi obudowę wtryskiwacza, ale iglice nie podają paliwa i łapią temperaturę od silnika. Nawet codzienne całoroczne odpalanie na benzynie nie zabezpieczy wtrysków.
[External Link Removed for Guests]

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

dlatego też wskazane jest co jakiś czas zrobić kilka km na benzynie :D (ok 100) :D a co do tego że nie zagwarantuje to masz racje ale na pewno zmniejszy prawdopodobieństwo zapieczenia :D

Awatar użytkownika
krzyspolan

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 20 gru 2007, 21:14
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: krzyspolan »

Witam,
Mam podobny problem ze swoją astrą f 1.6 + LPG. Problem występuje tylko na benzynie. Rano lub gdy jest zimno ciężko jest utrzymać obroty bez pedału gazu a jak nie dodam gazu to gaśnie bo sie dusi. Ciężko jest mi ruszyć a jak już jadę to na niskich obrotach około 2000 auto robi kangurki. Problem znika jak się silnik nagrzeje ale też nie do końca bo na niskich obrotach potrafi się dławić, traci moc. Na wyższych obrotach "idzie jak burza" tzn około 3500 i wyżej.
Sprawdziłem już chyba wszystkie czujniki i niby są OK. Wiem że mam niedomykający się termostat bo zimą nie dogrzewa mi silnika i zasłoniłem trochę chłodnicę i jest lepiej - może to ma jakieś powiązanie?

Myślałem o lewym powietrzu i czytałem że można to sprawdzić smarując benzyną łączenia części dolotu powietrza i obserwując poprawę jazdy.
Mam lekkie wycieki oleju przy przewodzie odmy. Może tam powietrze się przedostaje?

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to poproszę.

Pozdrawiam

Krzysztof

Awatar użytkownika
Konradopel

Astro-maniak
Posty: 607
Rejestracja: 02 wrz 2007, 19:24
Imię: Konrad
Auto: "Czekoladka"
Silnik: A14NET
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: Konradopel »

U mnie problem wystąpił w asi G x16xel
pomykam tylko na benzynie
chyba to jest rozwiązanie, a jak nie to czyszczenie głowicy
[External Link Removed for Guests]
MOC BŁYSKAWICY W ZAKLĘTYM KRĘGU - OPEL
Fotki ze zlotów i wypraw - [External Link Removed for Guests]
Moja Astra - [External Link Removed for Guests]

lawka

#20

Nieprzeczytany post autor: lawka »

Witam
Auto naprawione.

Przyczyna:
Cos nie dzialalo w instalacji gazowej i podczas jazdy podawala rownoczesnie paliwo i gaz :shock:

Teraz smiga jak ta lala :)

dzieki wszstkim za porady.
pozdrawiam
lawka

ODPOWIEDZ