Brak mocy + ciężko odpala zimny

Gość

Brak mocy + ciężko odpala zimny

#1

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Witam wszystkich forumowiczów.

Na początku zaznaczam, że korzystałem z opcji szukaj ale nie znalazłem odpowiedzi na dręczący moją asterkę problem, a mianowicie:
Od pewnego czasu samochód ma wyraźnie odczuwalny spadek mocy. Wrażenie jest takie jakby turbina nie działała. Turbina jest sprawna, może poza drobnym wyciekiem oleju, nic jej nie dolega. Wymieniałem zawór EGR, bezpieczniki są całe, przewody paliwowe, elektryczne i ciśnieniowe także, akumulator, rozrusznik i świece żarowe (nowe) sprawne.

Spadek mocy zauważyłem ok. 4 tyg. temu i właśmie wtedy był efekt przymulenia, który jednak ustąpił. Ponownie pojawił się tydzień temu i za nic nie chce odejść w niepamięć.
Jeżdżenie takim mułem mi się nie uśmiecha.

Kolejna sprawa - świece żarowe. Wymieniałem je bo jedna zaczęła słabiej grzać. Zamiast oczekiwanej poprawy w rozruchu zimnego silnika nastąpiło znaczne pogorszenie. Teraz muszę chechłać rozrusznikiem 5 sekund aby zapalił ( przy temperaturze +5 stopni). Więc włożyłem z powrotem stare świece. Niestety efekt ten sam. Nie wiem co się stało. Wcześniej przy -5 i podwójnym podgrzaniu świec palił bez problemu ( z jedną uszkodzoną świecą).

Filtry powietrza, paliwa, oleju i nawet kabinowy wymieniałem. Paliwo mam z BP - nigdy nie miałem z nim problemów.

Wtryski nie są zabrudzone. Czyściłem je preparatem STP, dolewanym do oleju napędowego.

Co do silnika. Jest w doskonałym stanie - mechanik sprawdzał kompresję. Mówi, że jeszcze min. 200 tys. km przejedzie. Gorzej może być z osprzętem silnika. Lepiej aby to nie była padnięta pompa wtryskowa.

Dodam jeszcze, że auto ma ok. 285 tys. przebiegu.

Będę wdzięczny za pomoc.

Lis-Witalis

Astro-maniak
Posty: 293
Rejestracja: 08 lip 2007, 21:25
Imię: Krzysztof
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1,8 20 V
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Lis-Witalis »

Co do świec żarowych to podpowiem Ci że jak wymieniasz świece to już wszystkie a nie jedną. Bo ta nowa zawsze będzie lepiej grzać od pozostałych. Co do wtrysków to nie byłbym taki pewien co do ich stanu przy takim przebiegu. Preparat STP o którym piszesz może oczyszczać wtryski i układ paliwowy ale żeby sie upewnić jak one rozpylają to lepiej je dać do sprawdzenia. I przy okazji sprawdzisz wszystko. A więc zaczynając od elektryki ( świece , przekaźnik świec ) poprzez wtryski i pompę paliwową. Tak Ci radzę zrobić. Cała taka diagnostyka na stacji kosztuje od 120-200 zł. W zależności od miasta i warsztatu.
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Gość

#3

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Lis-Witalis

Świece wymieniłem wszystkie mimo, że tylko jedna była uszkodzona.
Wtryski oczywiście sprawdzę lecz myślę, że to nie one są powodem problemów. Samochód nie kopci, spalanie nie wzrosło...chociaż kto wie, może nie leją ale nieprawidłowo rozpylają.
Przekażnik świec raczej jest sprawny, bo świece się nagrzewają. Sprawdzałem nawet jak długo grzeją oraz mierzyłem napięcia.

Odnośnie pompy paliwa. Nie wiem jakie są objawy jej uszkodzenia ale z tego co się orientuję silnik może przerywać, dostawać zbyt małą dawkę paliwa itp. W moim przypadku pomijając sam problem z odpalaniem zimnego silnika, samochód chodzi dosyć dobrze, silnik nie przerywa na wysokich obrotach ale nie ma "kopa". Wrażenie takie, jakbym nie miał turbo :?

Lis-Witalis

Astro-maniak
Posty: 293
Rejestracja: 08 lip 2007, 21:25
Imię: Krzysztof
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1,8 20 V
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Lis-Witalis »

Spróbuj wymienić jeszcze filtr paliwa. Jak używałeś STP to on czyści także układ paliwowy i cały syf np. ze zbiornika spłyną do filtra i go przyblokował. Sprawdź też turbinę bo na jakiej podstawie sądzisz że działa ? Piszesz że jest wyciek z turbiny czyli już coś z nią może być nie tak. Mam nadzieję że szybko znajdziesz przyczynę i ją usuniesz.
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Gość

#5

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Lis-Witalis pisze:Spróbuj wymienić jeszcze filtr paliwa. Jak używałeś STP to on czyści także układ paliwowy i cały syf np. ze zbiornika spłyną do filtra i go przyblokował. Sprawdź też turbinę bo na jakiej podstawie sądzisz że działa ? Piszesz że jest wyciek z turbiny czyli już coś z nią może być nie tak. Mam nadzieję że szybko znajdziesz przyczynę i ją usuniesz.
1. Turbina - odkręciłem wąż gumowy idący od filtra powietrza do turbiny. Pokręciłem wiatraczkiem turbiny. Kręci się lekko, luzów brak. Tędy właśnie przepuszcza trochę oleju. Śladowe ilości.
2. Filtr - dla pewności wymienię ale myślę, że to nie on jest winowajcą. Samochód na wysokich obrotach nie dławi się.

Tak na marginesie. Ciężka sprawa jest z dieselami. Mechanicy nie chcą się podjąć naprawy, bo mówią wprost, że nie potrafią (to się chwali) albo chcą naprawiać tylko, że już z pierwszej rozmowy wynika, że niewiele się znają - strach zostawić samochód. :?

Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Górnik pisze:Tak na marginesie. Ciężka sprawa jest z dieselami. Mechanicy nie chcą się podjąć naprawy, bo mówią wprost, że nie potrafią (to się chwali) albo chcą naprawiać tylko, że już z pierwszej rozmowy wynika, że niewiele się znają - strach zostawić samochód. :?
Gdzie Ty mieszkasz? Przyjedz do mnie to Ci wskaże mechanika co sie nie boi rozbierać pompy wtryskowe a drugiego co naprawia elektronikę w tych pompach.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Gość

#7

Nieprzeczytany post autor: Gość »

wesoł

Trochę za daleko mieszkasz: Zachodniopomorskie czy Dolny Śląsk ?
W najlepszym przypadku ponad 300 km. :mrgreen:

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Zachodniopomorskie pare kilometrow od Szczecina. U nas to normalnie kwitnie biznes samochodowy.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Gość

#9

Nieprzeczytany post autor: Gość »

wesoł pisze:U nas to normalnie kwitnie biznes samochodowy.
U nas też kwitnie, tylko namnożyło się domorosłych mechaników. Biorą się za naprawę a nie mają nawet komputera. Tacy co najwyżej powinni naprawiać małe Fiaty.

krzyu

#10

Nieprzeczytany post autor: krzyu »

Może to być śmieszne, ele miałem doczynenia z gwałtownym spadkiem mocy w ładowarko - koparce ferguson MF-50. Okazała się wina pompy wtryskowej, dokładniej wężyków metalowych doprowadzajacych paliwo. Zelecenie przeczyścić wsztystkie filtry w pompie oraz przewody odprowadzające i nadmiarowe paliwa.

ODPOWIEDZ