1.4 8V TURBO

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#11

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

VRx pisze:podobno nic się nie działo.
szczerze ? każdy chwali to co ma ;) bez względu jak cierpi na tym.. ;)

Luki

Użytkownik
Posty: 41
Rejestracja: 22 paź 2007, 21:03
Imię: Łukasz
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: Luki »

Na pewno nic nie zrobisz silnikowi jak zrobisz mu tzw. chiptuning. Mamy takie same silniki a ja pytałem jaki będzie przyrost mocy w firmie tuningowej i powiedziano mi, że tylko 5-6 KM. Nie wiem tylko co z kosztami. 8)
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
Jedras_GW

Astro-maniak
Posty: 821
Rejestracja: 08 kwie 2007, 1:05
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: lubuskie
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: Jedras_GW »

IMHO chiptuning 60konnego jednopunkta to przerost formy nad treścią... przy cenach używanych silników kiedy można tanio przeszczepić 1,6, 1,8 albo i 2,0 IMHO ruszanie 14NZ dla marnych 5koni nie ma najmniejszego sensu... i tak dalej będzie to wolne auto...
Serdecznie Pozdrawiam
Astra H Z16XEP '04 77kkm

VRx

Astro-maniak
Posty: 3024
Rejestracja: 26 mar 2007, 11:34
Imię: mam i ja
Auto: Opel
Silnik: całkiem spory
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: VRx »

Jedras_GW pisze:można tanio przeszczepić 1,6, 1,8 albo i 2,0
Tylko czy SWAP ma sens skoro coraz mniej silników w dobrym stanie na rynku wtórnym. Może się okazać że kupisz coś w co będziesz musiał włożyć więcej niż w chip czy turbo do swojego silnika który już troszkę znasz.

Awatar użytkownika
Jedras_GW

Astro-maniak
Posty: 821
Rejestracja: 08 kwie 2007, 1:05
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: lubuskie
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: Jedras_GW »

VRx no dobrze... idźmy dalej twoim tropem...fakt, używany silnik to zawsze ryzyko.
Wiadomo że na dzień dobry trzeba go rozebrać i porobić wszystkie pierdoły typu uszczelniacze paski itp itd... tak czy inaczej, IMHO lepiej władować 2000-2500 zł i mieć seryjną mocniejszą jednostkę, niż bawić się w strojenie i uturbianie słabeusza... A profesjonalne turbo niestety kosztuje znacznie więcej niż 2500 zł...
Serdecznie Pozdrawiam
Astra H Z16XEP '04 77kkm

VRx

Astro-maniak
Posty: 3024
Rejestracja: 26 mar 2007, 11:34
Imię: mam i ja
Auto: Opel
Silnik: całkiem spory
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: VRx »

2500 za silnik, kapitalny (bo może się okazać, że silnik który kupiliśmy miał nalatane 3 razy tyle co Twój + było to 1.8 lub 2.0 którym jakiś napaleniec deptał ile weszło) i przekładkę ?? Coś mało liczysz...

Awatar użytkownika
Jedras_GW

Astro-maniak
Posty: 821
Rejestracja: 08 kwie 2007, 1:05
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: lubuskie
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: Jedras_GW »

VRx mówiłem o opcji typu porządne 1,6-1,8... wtedy w stosunku do 14NZ dochodzi troche KM, myślę że w 2500 z kapitalką spokojnie by dało radę, 2.0 to już niestety inne pieniądze...
Serdecznie Pozdrawiam
Astra H Z16XEP '04 77kkm

kargul

Astro-maniak
Posty: 1000
Rejestracja: 06 kwie 2007, 21:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Ostromecko
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: kargul »

Ja bym np. wolal kupic C20NE. Silnik jest bardzo wytrzymały, tani w kupnie i tani w uzytkowaniu. Remont tez nie drogi a za 1500 zł wyrwiesz vectre na chodzie z tym silnikiem. Zostawiasz to co potrzebne na swapa, reszte opychasz na czesci i starczy Ci jesczze na remont jak sprzedasz swoj stary silnik. Orientowalem sie w tym bo bede tak robił u siebie.
Kupię błotnik przedni od strony kierowcy. Najlepiej w kolorze grafit.

- O widzę kupiłeś sobie golfa ?
- Nie..Zająłem drugie miejsce w konkursie..
- Aha..A co bylo za pierwsze ??
- Worek ziemniaków :mrgreen:

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#19

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

kargul pisze:Silnik jest bardzo wytrzymały, tani w kupnie i tani w uzytkowaniu
to, że jest wytrzymały to się zgodzę 8v to silniki nie do zarżnięcia i mało awaryjne Lecz czy tanie w utrzymaniu? watpię c20ne to wielopunkt 8v, ii jestt o rozwiercona jednostka 1.8 ( tak po krótce ) i pomimo tego, iż jest bardziej rozbudowana jak 1.8 to jest to niebo a ziemia w kosztach. 2.0 8v uznawane było jak silnik gsi, co smieszniejsze 1.8 nz był uznawany już jako Gsi ( tyle, że w kadetach ). Części są droższe, zawieszenie jest twardsze ( czyli droższe ), skrzynia ... ( choć w 1.8 i 2.0 zdarzają się takie same - mam tu na myśli f18 ).

I wg mnie... jezeli ja miałbym cokolwiek wstawiac to zrobił bym następujący mod :) :
- C18NZ + (i teraz te rzeczy pochodza od 2.0ne, które są tanie :)i dość łatwo je dostać ) kolektor ssący, wtryski, panel wtryskowy, pompę paliwa, wiązka, wałek, kolektor wydechowy no i to tak z grubsza i co ? heh no okazuje się, że jeszcze po elektronicznym zestawieniu tego wyjdzie nam większa moc niż 2.0ne ;) ( 115 km ma 2.0ne )

reasumując: servisujesz jak 1.8 a śmigasz jak 2.0 :) ( to tak w skrócie )

kargul

Astro-maniak
Posty: 1000
Rejestracja: 06 kwie 2007, 21:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Ostromecko
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: kargul »

Kazdy innaczej mysli ;) Ja tam wole oryginalny silniczek c20ne ;) A jak bedzie za mało to wtedy cos się podłubie ;)
Kupię błotnik przedni od strony kierowcy. Najlepiej w kolorze grafit.

- O widzę kupiłeś sobie golfa ?
- Nie..Zająłem drugie miejsce w konkursie..
- Aha..A co bylo za pierwsze ??
- Worek ziemniaków :mrgreen:

ODPOWIEDZ