16 16v ecotec
-
- Posty: 123
- Rejestracja: 30 paź 2007, 14:13
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
16 16v ecotec
siemano.co sadzicie o silniku 1.6 16v ecotec?prosil bym o fachowa opinie bo bardzo mi na tym zalezy.
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 18 wrz 2007, 19:05
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja mam taki w swojej asterce i wydaje mi sie że jest ok. W miare dynamiczny, elastyczny i ponoć oszczędny ale nie w moim przypadku bo mam automata i jeżdżę na gazie. W mieście pali mi 12-13 l gazu. Mam 173 tys i silnik nie bierze oleju czyli wszystko jest w normie. Jestem zadowolony.
Opel Astra 1,6 16V ECO-TEC Automat
Skoda Favorit 136L
Skoda Favorit 136L
Kod: Zaznacz cały
1.6 100KM
Silnik ten występuje w dwóch odmianach: C16SE i X16XEL.
C16SE jest to silnik 8-zaworowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa Multec.M firmy Delco-Remy. Był stosowany w okresie luty 1993-sierpień 1994 w Astrach o oznaczeniu 100MPI (naklejka z tyłu samochodu).
Silnik ten nie ma czujnika spalania stukowego i posiada ręczny korektor oktanowy. Dla przewidywanej liczby oktanowej benzyny należy odpowiednio dobrać rezystancję na złączu kodowania: 220 Ohm dla LO95 lub 470 Ohm dla LO98.
X16XEL jest to silnik 16-zaworowy, z dwom wałkami rozrządu (DOHC) i wielopunktowym wtryskiem paliwa Multec.S. Jest stosowany od września 1994 w Astrach z oznaczeniem 1.6 16v. Silnik ten jest wyposażony w układ dolotowy o zmiennej geometrii.
Oba silniki mają zapłon bezpośredni (DIS - ang. Direct Ignition System). Nie ma rozdzielacza zapłonu, napięcie do świec zapłonowych jest dostarczane bezpośrednio z dwóch cewek zapłonowych sterowanych przez moduł zapłonowy. Jedna cewka wytwarza iskrę jednocześnie w cylindrze pierwszym i czwartym, a druga - w drugim i trzecim.
Kod: Zaznacz cały
Ja mam 1.6 16V Family '97 (sedan) kupiony w PL (polski)
zuzycie paliwa sledzilem do ok. 50 tys km przebiegu -> srednia wyszla ok 8.6
l/100
Obecnie ma przejechane 118tys, nigdy nie zostalem na drodze z pow. awarii
samochodu (raz pekla miska olejowa po uderzeniu w kawal stali na drodze-lekko
kapalo-laweta z assistanca), wymieniany akumulator (10.2002), tarcze ham.
(11.2002), rezystory nawiewu (01.2003 - ale to spaprali przy wymianie filtra
przeciwpylkowego-niedokladne zlozenie->zalalo rezystory na myjni i zardzewaily),
amortyzatory (nie pamietam kiedy, ale jest na googlach :) ), zwieszenie
(06.2003 - silentblocki z prawej strony, 09.2003 galka ukl.kierown. ), konczy
sie ostatni tlumik (ale jeszcze nie ma dziury...), termostat (12.2002) pojawily
sie minimalne slady korozji(pod lusterkami, dach nad tylna szyba), wiecej nie
pamietam...(oczywiscie + stand. materialy eksploat. olej Mobil 1 co ~12-15tys,
2x plyn hamulcowy, 3(4?) razy klocki, rozrzad (wraz z pompa wodna) i swiece po
60tys, opony...
wrzesien 2003 skrecajacy w lewo maluch wjechal mi pod maske :( - maluch:kasacja?
ja wrocilem po "odgieciu" zderzaka
Acha, silniki ECOTEC Opla 1.4, 1.6 16V lubia brac olej (podobno nie ma reguly-
zdarza sie nawet w nowych, instrukcja podaje astronomiczne zuz.maks. (cos ze
7l/10000km, sa takie co nie biora prawie nic), u mnie ostatnio trzeba dolac ze
2l/15000, co razem z litrem "zapasu" po wymianie daje litr/5000 :(, juz kupilem
10w40 (Valvoline), podobno (zazwyczaj) pomaga wlanie gestszego oleju (taki
wlasnie zaleca Opel), ale jeszcze nie zmienialem...
A tak ogolnie jestem b.zadowolony i zamierzam jeszcze kilka lat pojezdzic...
Wojiech Stopa
Kod: Zaznacz cały
> Miałem Opla Astre 1.6 16V ECOTEC z 1996 roku, Made in Germany, tyle że
> hatchback.
Wobec tego - made in Belgium - Antwerpia
> To było świetne autko (sprzedałem, bo dostałem służbowe), bezawaryjne,
> sprawował się świetnie (mnie satysfakcjonowały osiągi - dynamiczny silnik
> 100KM do stosunkowo niedużego autka i jego wyposażenie - klima, abs,
> automat, 2PP, elektryczny szyberdach...) nic poza standardowymi naprawami
> nie musiałem w nim robić, nawet nie miałem ognisk korozji (co podobno się
> zdaża w Oplach robionych u nas w kraju). Jesli chodzi o spalanie to było na
Nie częściej, a nawet rzadziej - w Gliwicach była bardzo dobra
kataforeza (wierzcie mi - piszę o produkcie konkurencji) i tylko
wyjątkowo przy wadach wymagających głębokiego szlifowania odsłaniana
była goła blacha, czyli ewentualne ognisko korozji.
> poziomie 8-9,5 l/100km, ale ja mialem automatyczną skrzynie i cały czas
> jeździłem z włączoną klimatyzacją. Mi akurat oleju nie brał za dużo - może
> trafilem na jakiś wyjątkowy model?
Ja w poprzedniej - też 1,6 16v - miałem 8,75 średnio, przy nodze
ala RoMan (c) przez 3 lata. Minimum to 5,62 w czasie wyjazdu do
Chorwacji (zgodnie z przepisami) a max to 12,41 kiedy goniłem kolegę,
który wyjechał z Hannoweru zaledwie 1,5 godziny po tym jak ja wyjechałem
z Wuppertalu. Na granicy w Świecku był 5 samochodów przedemną :)
(dla porównania - teraz mam 10,18 l/100km - min 7,64; max 12,84 :) ).
Przy okazji dla informacji - zaraz za granicą zatankowaliśmy razem, a on
jechał też Astrą 1, tylko że 1,6 8v i kawałek przed DC zatankowaliśmy
ponownie... takie same ilości paliwa :)
Pozdrawiam - Mirek
-
- Posty: 123
- Rejestracja: 30 paź 2007, 14:13
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 03 sie 2007, 8:06
- Imię: Adam
- Auto: Astra kombi
- Silnik: 1,6 16v
- Lokalizacja: Gródków
- Kontakt:
Ja powiem tak: Koledzy wcześniej mają rację somochód jest mało awaryjny i godny polecenia.
Mój samochód zjada 200 setki oleju na 1000km i to jest jak na razie jedyna wada tego samochodu.
Przy zakupie warto zwrócić uwagę na blacharkę w okolicy wlewu paliwa oraz nadkola.
Mayday 411 napisz mi na e-mail jakim olejem masz zalany silnik ze go nie pali.
Z góry dziękuję.
Mój samochód zjada 200 setki oleju na 1000km i to jest jak na razie jedyna wada tego samochodu.
Przy zakupie warto zwrócić uwagę na blacharkę w okolicy wlewu paliwa oraz nadkola.
Mayday 411 napisz mi na e-mail jakim olejem masz zalany silnik ze go nie pali.
Z góry dziękuję.
-
- Posty: 133
- Rejestracja: 18 wrz 2007, 19:05
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
To z moim chyba jest coś nie teges bo mam przejechane 173000 i jak mi 8 tys temu wlali olej {odrobinke za dużo bo przy górnej kresce na bagnecie) to do tej pory jest tyle samo. To chyba nienormalne. Na pewno nie miesza mi się z płynem bo nic nie ubywa, ani nie ma masełka pod korkiem. Chyba cud jakiś.
Opel Astra 1,6 16V ECO-TEC Automat
Skoda Favorit 136L
Skoda Favorit 136L
-
- Posty: 405
- Rejestracja: 15 maja 2007, 6:21
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Grzesiekd231, silniczek jest spoko... Do sedana pasuje jak ulał... Dość ekonomiczny, zrywny i dynamiczny... Mało awaryjny, ale jak już coś się sypnie to kosztuje swoje... Tak czy siak udana jednostka, ale licz się też z tym, że może lubić olej... wszystkie 16v lubią, ale te niedbane znacznie bardziej. Myślę, że będziesz zadowolony z tej jednostki.
zobacz >> [External Link Removed for Guests] oraz [External Link Removed for Guests] // [External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 236
- Rejestracja: 11 lip 2007, 12:15
- Imię: Dominik
- Auto: Astra H
- Silnik: 1.7 CDTi 130KM/307Nm
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt: