16 16v ecotec

Grzesiekd231

Astro-maniak
Posty: 123
Rejestracja: 30 paź 2007, 14:13
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

16 16v ecotec

#1

Nieprzeczytany post autor: Grzesiekd231 »

siemano.co sadzicie o silniku 1.6 16v ecotec?prosil bym o fachowa opinie bo bardzo mi na tym zalezy.

mayday411

Astro-maniak
Posty: 133
Rejestracja: 18 wrz 2007, 19:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: mayday411 »

Ja mam taki w swojej asterce i wydaje mi sie że jest ok. W miare dynamiczny, elastyczny i ponoć oszczędny ale nie w moim przypadku bo mam automata i jeżdżę na gazie. W mieście pali mi 12-13 l gazu. Mam 173 tys i silnik nie bierze oleju czyli wszystko jest w normie. Jestem zadowolony.
Opel Astra 1,6 16V ECO-TEC Automat
Skoda Favorit 136L

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#3

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

Kod: Zaznacz cały

1.6 100KM

Silnik ten występuje w dwóch odmianach: C16SE i X16XEL.
C16SE jest to silnik 8-zaworowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa Multec.M firmy Delco-Remy. Był stosowany w okresie luty 1993-sierpień 1994 w Astrach o oznaczeniu 100MPI (naklejka z tyłu samochodu).
Silnik ten nie ma czujnika spalania stukowego i posiada ręczny korektor oktanowy. Dla przewidywanej liczby oktanowej benzyny należy odpowiednio dobrać rezystancję na złączu kodowania: 220 Ohm dla LO95 lub 470 Ohm dla LO98.
X16XEL jest to silnik 16-zaworowy, z dwom wałkami rozrządu (DOHC) i wielopunktowym wtryskiem paliwa Multec.S. Jest stosowany od września 1994 w Astrach z oznaczeniem 1.6 16v. Silnik ten jest wyposażony w układ dolotowy o zmiennej geometrii.

Oba silniki mają zapłon bezpośredni (DIS - ang. Direct Ignition System). Nie ma rozdzielacza zapłonu, napięcie do świec zapłonowych jest dostarczane bezpośrednio z dwóch cewek zapłonowych sterowanych przez moduł zapłonowy. Jedna cewka wytwarza iskrę jednocześnie w cylindrze pierwszym i czwartym, a druga - w drugim i trzecim.
a tu opinie różnych ludzi:

Kod: Zaznacz cały

Ja mam 1.6 16V Family '97 (sedan) kupiony w PL (polski) 
zuzycie paliwa sledzilem do ok. 50 tys km przebiegu -> srednia wyszla ok 8.6 
l/100 
Obecnie ma przejechane 118tys, nigdy nie zostalem na drodze z pow. awarii 
samochodu (raz pekla miska olejowa po uderzeniu w kawal stali na drodze-lekko 
kapalo-laweta z assistanca), wymieniany akumulator (10.2002), tarcze ham. 
(11.2002), rezystory nawiewu (01.2003 - ale to spaprali przy wymianie filtra 
przeciwpylkowego-niedokladne zlozenie->zalalo rezystory na myjni i zardzewaily), 
amortyzatory (nie pamietam kiedy, ale jest na googlach :) ), zwieszenie 
(06.2003 - silentblocki z prawej strony, 09.2003 galka ukl.kierown. ), konczy 
sie ostatni tlumik (ale jeszcze nie ma dziury...), termostat (12.2002) pojawily 
sie minimalne slady korozji(pod lusterkami, dach nad tylna szyba), wiecej nie 
pamietam...(oczywiscie + stand. materialy eksploat. olej Mobil 1 co ~12-15tys, 
2x plyn hamulcowy, 3(4?) razy klocki, rozrzad (wraz z pompa wodna) i swiece po 
60tys, opony... 

wrzesien 2003 skrecajacy w lewo maluch wjechal mi pod maske :( - maluch:kasacja? 
ja wrocilem po "odgieciu" zderzaka 


Acha, silniki ECOTEC Opla 1.4, 1.6 16V lubia brac olej (podobno nie ma reguly- 
zdarza sie nawet w nowych, instrukcja podaje astronomiczne zuz.maks. (cos ze 
7l/10000km, sa takie co nie biora prawie nic), u mnie ostatnio trzeba dolac ze 
2l/15000, co razem z litrem "zapasu" po wymianie daje litr/5000 :(, juz kupilem 
10w40 (Valvoline), podobno (zazwyczaj) pomaga wlanie gestszego oleju (taki 
wlasnie zaleca Opel), ale jeszcze nie zmienialem... 


A tak ogolnie jestem b.zadowolony i zamierzam jeszcze kilka lat pojezdzic... 


Wojiech Stopa 

Kod: Zaznacz cały

> Miałem Opla Astre 1.6 16V ECOTEC z 1996 roku, Made in Germany, tyle że 
> hatchback. 


Wobec tego - made in Belgium - Antwerpia 


> To było świetne autko (sprzedałem, bo dostałem służbowe), bezawaryjne, 
> sprawował się świetnie (mnie satysfakcjonowały osiągi - dynamiczny silnik 
> 100KM do stosunkowo niedużego autka i jego wyposażenie - klima, abs, 
> automat, 2PP, elektryczny szyberdach...) nic poza standardowymi naprawami 
> nie musiałem w nim robić, nawet nie miałem ognisk korozji (co podobno się 
> zdaża w Oplach robionych u nas w kraju). Jesli chodzi o spalanie to było na 



Nie częściej, a nawet rzadziej - w Gliwicach była bardzo dobra 
kataforeza (wierzcie mi - piszę o produkcie konkurencji) i tylko 
wyjątkowo przy wadach wymagających głębokiego szlifowania odsłaniana 
była goła blacha, czyli ewentualne ognisko korozji. 


> poziomie 8-9,5 l/100km, ale ja mialem automatyczną skrzynie i cały czas 
> jeździłem z włączoną klimatyzacją. Mi akurat oleju nie brał za dużo - może 
> trafilem na jakiś wyjątkowy model? 


Ja w poprzedniej - też 1,6 16v - miałem 8,75 średnio, przy nodze 
ala RoMan (c) przez 3 lata. Minimum to 5,62 w czasie wyjazdu do 
Chorwacji (zgodnie z przepisami) a max to 12,41 kiedy goniłem kolegę, 
który wyjechał z Hannoweru zaledwie 1,5 godziny po tym jak ja wyjechałem 
z Wuppertalu. Na granicy w Świecku był 5 samochodów przedemną :) 
(dla porównania - teraz mam 10,18 l/100km - min 7,64; max 12,84 :) ). 
Przy okazji dla informacji - zaraz za granicą zatankowaliśmy razem, a on 
jechał też Astrą 1, tylko że 1,6 8v i kawałek przed DC zatankowaliśmy 
ponownie... takie same ilości paliwa :) 

Pozdrawiam - Mirek 
mam nadzieje, że ocenami innych przybliżyłem troszkę to autko...

Grzesiekd231

Astro-maniak
Posty: 123
Rejestracja: 30 paź 2007, 14:13
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Grzesiekd231 »

Dzieki bardzo:D

Adam

Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 03 sie 2007, 8:06
Imię: Adam
Auto: Astra kombi
Silnik: 1,6 16v
Lokalizacja: Gródków
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Adam »

Ja powiem tak: Koledzy wcześniej mają rację somochód jest mało awaryjny i godny polecenia.
Mój samochód zjada 200 setki oleju na 1000km i to jest jak na razie jedyna wada tego samochodu.
Przy zakupie warto zwrócić uwagę na blacharkę w okolicy wlewu paliwa oraz nadkola.
Mayday 411 napisz mi na e-mail jakim olejem masz zalany silnik ze go nie pali.
Z góry dziękuję.

mayday411

Astro-maniak
Posty: 133
Rejestracja: 18 wrz 2007, 19:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: mayday411 »

To z moim chyba jest coś nie teges bo mam przejechane 173000 i jak mi 8 tys temu wlali olej {odrobinke za dużo bo przy górnej kresce na bagnecie) to do tej pory jest tyle samo. To chyba nienormalne. Na pewno nie miesza mi się z płynem bo nic nie ubywa, ani nie ma masełka pod korkiem. Chyba cud jakiś.
Opel Astra 1,6 16V ECO-TEC Automat
Skoda Favorit 136L

Adrian_GTC

Astro-maniak
Posty: 405
Rejestracja: 15 maja 2007, 6:21
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Adrian_GTC »

Grzesiekd231, silniczek jest spoko... Do sedana pasuje jak ulał... Dość ekonomiczny, zrywny i dynamiczny... Mało awaryjny, ale jak już coś się sypnie to kosztuje swoje... Tak czy siak udana jednostka, ale licz się też z tym, że może lubić olej... wszystkie 16v lubią, ale te niedbane znacznie bardziej. Myślę, że będziesz zadowolony z tej jednostki.
zobacz >> [External Link Removed for Guests] oraz [External Link Removed for Guests] // [External Link Removed for Guests]

Domin

Astro-maniak
Posty: 236
Rejestracja: 11 lip 2007, 12:15
Imię: Dominik
Auto: Astra H
Silnik: 1.7 CDTi 130KM/307Nm
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Domin »

jak dla mnie ma 2 wady
- zbyt glosna
- kochac olej - ale to chyba opanuje (wymiana uszczelniaczy i pierscieni)

a tak jezdzi sie bajka ;) jest czym przycisnac
Hu Hu Ha nie taka Astra Zla

ODPOWIEDZ