Przy jakiej temperaturze powinien włączyć się wentylator?
Przy jakiej temperaturze powinien włączyć się wentylator?
Mam astre z silnikiem C16SE (1.6 8V 100KM),interesuje mnie to przy jakiej temperaturze powinien włączyć się wentylator?
A druga rzecz, to po uruchomieniu zimnego silnika do jakiej temperatury musi dojść silnik żeby zadziałał termostat po raz pierwszy,u mnie termostat po raz pierwszy włancza się przy 105 st.C, po czym temperatura utrzymuje się w granicach od 85 do 100 st.C.
Miałem wcześniej Corsę i ta wartość utrzymywała się cały czas na 90 st.C, więc nie wiem czy coś nie zaczyna się niedobrego dziać czy jest wszystko w normie.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu
A druga rzecz, to po uruchomieniu zimnego silnika do jakiej temperatury musi dojść silnik żeby zadziałał termostat po raz pierwszy,u mnie termostat po raz pierwszy włancza się przy 105 st.C, po czym temperatura utrzymuje się w granicach od 85 do 100 st.C.
Miałem wcześniej Corsę i ta wartość utrzymywała się cały czas na 90 st.C, więc nie wiem czy coś nie zaczyna się niedobrego dziać czy jest wszystko w normie.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez sasin86, łącznie zmieniany 1 raz.
z tego co się orientuję sa 2 poziomy ..wentylatorka... przy 102 na pewno się załącza ...
ale wiem że w okolicy 95 stopni też już wentylator zaczyna się szybciej kręcić...
PS. jeżeli chcesz aby wentylator załączał się szybciej, kup czujnik lub coś podobnego co odpowiedzialne jest za załączanie wentylatora, OD POLONEZA tam wentylator na pełnych obrotach załącza się przy 95 stopniach /pozdrawiam
ale wiem że w okolicy 95 stopni też już wentylator zaczyna się szybciej kręcić...
PS. jeżeli chcesz aby wentylator załączał się szybciej, kup czujnik lub coś podobnego co odpowiedzialne jest za załączanie wentylatora, OD POLONEZA tam wentylator na pełnych obrotach załącza się przy 95 stopniach /pozdrawiam
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2007, 9:41
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
JunioR nie zgodzę się z Tobą że są 2 poziomy wentylatora... Jest to zależne od silnika jaki posiadasz chyba w motorach 1.8 jak i dizle mają dwu stopniowe wentyle. Czujnik temperatury załączają wentylator przy Twoim silniku sasin86 to 95-100 stopni. Umnie osobiście załącza się przy 100 ale i tam mam z nim problemy
pozdro
pozdro
==================
Marka: Opel Astra F Caravan
Rok: 1999
Silnik: X14NZ 60KM
Kolor: KingsBlue
LPG-->brak-->i dobrze
===============
Marka: Opel Astra F Caravan
Rok: 1999
Silnik: X14NZ 60KM
Kolor: KingsBlue
LPG-->brak-->i dobrze
===============
to muszę odwiedzić chyba mechanika,w mojej Astrze jak sprawdzałem wentylator załańcza się dopiero jak wskazówka od temperatury dochodzi do czerwonego pola (dokładniej do wartości 110st.C)
[ Dodano: 2007-02-18, 22:19 ]
troche też mnie niepokoi taka rozbieżność przy wskzaniach temeratury przy rozgrzanym silniku od 80 do 100st.C,niewiem czy ten typ tak ma czy jest coś nietak mowa nadal o silniku 1.6 8V
[ Dodano: 2007-02-18, 22:19 ]
troche też mnie niepokoi taka rozbieżność przy wskzaniach temeratury przy rozgrzanym silniku od 80 do 100st.C,niewiem czy ten typ tak ma czy jest coś nietak mowa nadal o silniku 1.6 8V
moze ktos zapodal zegary z obrotomierzem?wtedy skala jest zupelnie inna, ale nie wiem czy to ma znaczenie.
na poczatku bardzo sie obawialem tych wlasnie okolic czerwonego pola, ale bedac sluzbowa astra w seriwsie, gdzie tam dzialo sie to samo, uslyszalem ze to norma, i faktycznie ta wsazowka znajduje sie wysoko, ale na czerwone pole nigdy nie wchodzi.
w astrach bez oborotmierza ten wsaznik jest duzo wiekszy i moze sie wydawac ze wsazowka idzie za wysoko.
kiedy gdy mialem wyciek, jadac w zime, zauwazylem ze temperatura zwiekszyla sie blyskawicznie po rozpoczeciu jazdy zimnym autem, zatrzymalem sie i uslyszalem ze w silniku wrze juz tylko resztka plynu.na szczescie bez efektow ubocznych.
wydaje mi sie ze czase warto lac lepszy plyn, bo one maja rozne temepratury wrzenia.dobre sa koncenstraty, szczegolnie castrol.
na poczatku bardzo sie obawialem tych wlasnie okolic czerwonego pola, ale bedac sluzbowa astra w seriwsie, gdzie tam dzialo sie to samo, uslyszalem ze to norma, i faktycznie ta wsazowka znajduje sie wysoko, ale na czerwone pole nigdy nie wchodzi.
w astrach bez oborotmierza ten wsaznik jest duzo wiekszy i moze sie wydawac ze wsazowka idzie za wysoko.
kiedy gdy mialem wyciek, jadac w zime, zauwazylem ze temperatura zwiekszyla sie blyskawicznie po rozpoczeciu jazdy zimnym autem, zatrzymalem sie i uslyszalem ze w silniku wrze juz tylko resztka plynu.na szczescie bez efektow ubocznych.
wydaje mi sie ze czase warto lac lepszy plyn, bo one maja rozne temepratury wrzenia.dobre sa koncenstraty, szczegolnie castrol.