Witam,
zaobserwowałem ostatnio, że nieregularnie (nie potrafię stwierdzić jakiejś
zależności) pedał hamulca wpada w dziwne i hałaśliwe wibracje. Są one
krótkotrwałe (1-3 sek.) i towarzyszy im zgrzytliwy hałas, odczuwa się je
podobnie do mrowienia podnóżków w niektórych marnych motocyklach,
z tą tylko różnicą, że są one bardziej intensywne.
Raczej wykluczyłbym winę tarcz lub bębnów, nie wiem natomiast, czy nie
wnosi tu swojej winy ABS. Wibracje są raczej o stałej częstotliwości,
niezależnej od prędkości.
Samochód wylądował u mechanika, musiałem sie z nim kilkanaście
kilometrów powozić, by takowa wibracja choć raz wystąpiła i mógł
zrozumieć, że nie mam zwidów (pyrkotanie jest naprawdę głośne, nie
ma natomiast wibracji poza tymi na pedale hamulca).
Niestety, mechanik nie spotkał się z czymś takim i nie bardzo wie, gdzie
szukać. Robi więc przegląd całości układu hamulcowego.
Czy ktoś może mieć koncepcję, co może być winne tej usterce?
Prosiłbym o pomoc, być może komuś się juz coś takiego przytrafiło i ma
diagnozowanie tego za sobą.
pozdrawiam i dziękuję,
Tadzik.
BTW, czy nie klubowicz może kupić mała lepkę klubową na swoją astrę?
Hamulce - wibracje i hałas z okolic pedału..
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 15 lis 2007, 8:03
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Wiskitki
- Kontakt:
-
- Posty: 421
- Rejestracja: 22 mar 2007, 10:43
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: DOBRE
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Dlaczego mam wrażenie, że mówisz o wibracjach, powodowanych działaniem ABS'u? Czy dzieje się to tylko po wciśnięciu pedału hamulca do końca, lub na śliskiej nawierzchni?
Rozpędź się do 80 km/h i wciśnij pedał hamulca do końca, tak żeby koła miały możliwość poślizgu. Wtedy powinieneś wyczuć te dragania. Jeżeli tak, to jest to ABS i dzieje się tak w każdym aucie (z ABS'em)!!!
Rozpędź się do 80 km/h i wciśnij pedał hamulca do końca, tak żeby koła miały możliwość poślizgu. Wtedy powinieneś wyczuć te dragania. Jeżeli tak, to jest to ABS i dzieje się tak w każdym aucie (z ABS'em)!!!
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 15 lis 2007, 8:03
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Wiskitki
- Kontakt:
Problem w tym, ze te wibracje i halasy wystepuja czasem na zupelnie suchej drodze, przy malych (rzedu 40 kmh) predkosciach i delikatnym zwalnianiu, bo nawet nie hamowaniu..
Jeśli wiec sa one normalne dla awaryjnego hamowania, a u mnie wystepuja przy zwalnianiu, to czy mam podejrzewac awarie jakas w ukladzie ABS?
pzdr
tadzik
Jeśli wiec sa one normalne dla awaryjnego hamowania, a u mnie wystepuja przy zwalnianiu, to czy mam podejrzewac awarie jakas w ukladzie ABS?
pzdr
tadzik
-
- Posty: 292
- Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Rozumiem, że wcześniej abs działał i wiesz jak się to zachowuje? Możesz obecną usterkę w jakiś sposób porównać z działającym abs-em? Bo jeżeli tak, to czasem zdarza się usterka czujnika przy kole, lub samego pierścienia rowkowanego.
Chyba nie bardzo. Zamówiłem kiedyś ramki pod tablice, zapłaciłem za nie, ale nie przysłali mi ich.twlodar pisze:BTW, czy nie klubowicz może kupić mała lepkę klubową na swoją astrę?
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 15 lis 2007, 8:03
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Wiskitki
- Kontakt:
Wystąpiła usterka pierścienia rowkowanego na przegubie przedniego prawego koła.
Pierścień był pęknięty, w miejscu pęknięcia pod pierścień dostawała się woda,
wynikiem czego powstała rdza spowodowała jego wypęcznienie i zwiększenie
przerwy pomiędzy dwoma ząbkami o ~2mm.
pnkra, dzięki serdeczne za pomoc.
pozdrawiam
tadzik
Pierścień był pęknięty, w miejscu pęknięcia pod pierścień dostawała się woda,
wynikiem czego powstała rdza spowodowała jego wypęcznienie i zwiększenie
przerwy pomiędzy dwoma ząbkami o ~2mm.
pnkra, dzięki serdeczne za pomoc.
pozdrawiam
tadzik