Automatyczna skrzynia biegów Astra 1,6 kombi

Awatar użytkownika
city900

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 05 paź 2007, 10:06
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

#31

Nieprzeczytany post autor: city900 »

Quasar, to coś nie dokładnie doczytałeś :D

[External Link Removed for Guests]
Włączanie blokady pierwszego biegu wskazane jest po pełnym zatrzymaniu samochodu.Przy przełączaniu dźwignią zmiany biegów programu skrzyni w czasie jazdy , z pozycji zblokowanego pierwszego biegu w kierunku pozycji normalnego programu można korzystać z kolejnych występujących po drodze blokad określonych biegów. Należy przy tym pamiętać o nie przekraczaniu maksymalnie dozwolonych prędkości dla danego biegu.

[External Link Removed for Guests]
Przełączanie dźwignią zmiany biegów programu blokady drugiego biegu można realizować również w czasie jazdy pod warunkiem, że prędkość samochodu w danej chwili mieści się w zakresie normalnej prędkości jazdy dopuszczalnej dla drugiego biegu. Przełączanie z programu blokowania drugiego biegu do programu normalnej jazdy można wykonywać bez względu na prędkość jazdy na zblokowanym drugim biegu(mieszczącą się oczywiście w zakresie dla tego biegu).

Musisz jeszcze doczytać jak określić maksymalne prędkości dla każdego biegu. Bo nie jest tak że możesz na każdym ciągnąć do odcięcia.

gumiak

Astro-maniak
Posty: 169
Rejestracja: 27 maja 2008, 22:33
Imię: Przemek
Silnik: X16XEL
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowa/Kielce
Kontakt:

#32

Nieprzeczytany post autor: gumiak »

Ja popieram opinię przedmówcy. Od dłuższego czasu jeżdżę automatem - Astra 1.6 16v również i nie powinno się wogóle podczas jazdy przełączać na N!!! Na każdej stronie o automatycznej skrzyni to pisze. Czasem jak naświatłach zapowiada się że będę stał powyżej minuty to włączam N a takto trzymam go na chamulcu. Pozdrawiam

[ Dodano: 2008-12-15, 22:45 ]
Co do skrzyni automatycznej jestem baardzo zadowolony. Z rana jak było zimno włączal sie blad skrzyni (S mrugało) . Jedyny "specjalista" w okolicach Kielc za naprawę tego powiedział - 1500zł!!!! Regeneracja selektora automatycznej skrzyni zajęła mi 2 godziny (długo bo narzędzi nie bardzo miałem) - całkowity koszt to jakieś 7zł (smar) ... Od tej pory błąd nigdy nie wyskoczył (4 miesiące jakieś). :)
Teraz mam nastepujące pytanie. W zimę teraz im zimniej tym z rana bardziej zamulony samochód dopóki się nie zagrzeje. Początkowa zmiana biegów na zimnie - odczuwalne szarpnięcie. Olej wymieniałem rok temu i nie wiem do końca czy powinienem znowu... ?
Moja AstrA --> [External Link Removed for Guests]

Quasar

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 08 lip 2008, 1:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Nowa Sól/Głogów
Kontakt:

#33

Nieprzeczytany post autor: Quasar »

U mnie mruganie "S" przeszło samo- samochód chyba się przyzwyczaił do zimna :mrgreen:

gumiak: O jaką zmianę oleju Tobie chodzi? W silniku, czy w ASB, a może w układzie hamulcowym?
Opel nie zaleca wogóle zmiany oleju w ASB, chyba, że samochód jest eksploatowany w bardzo ciężkich warunkach. Co innego mówią fachowcy od ASB- olej nawet najlepszy z czasem traci swoje właściwości.
Ja olej wymieniłem- niestety bez rozkręcania miski olejowej i bez zmiany zmiany filtra. Nie odczułem żadnej różnicy w pracy skrzyni przed i po wymianie.

Auto jak postoi na zimnie też mam zmulone przez pierwszy kilometr jazdy zanim się nie rozgrzeje- normalka.

gumiak

Astro-maniak
Posty: 169
Rejestracja: 27 maja 2008, 22:33
Imię: Przemek
Silnik: X16XEL
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Włoszczowa/Kielce
Kontakt:

#34

Nieprzeczytany post autor: gumiak »

Witam. No ja wymieniałem niecały rok temu olej w skrzyni bo tak mi doradzono ale również nie odczułem żadnej różnicy szczerze mówiąc. Trudne warunki samochód ma na codzien (drogi w świętokrzyskim :) Ostatnio na zimnym z rana jak ruszam mam wrażenie jakby go coś trzymało no i szarpie. Jak sie zagrzeje (10 minut) jest ok. To moja pierwsza zima z automatem więc nie wiem czy to norma?? Pozdrawiam
Moja AstrA --> [External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ