Automatyczna skrzynia biegów Astra 1,6 kombi

Awatar użytkownika
papagena

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 04 maja 2008, 12:55
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: zewsząd
Kontakt:

#21

Nieprzeczytany post autor: papagena »

na desce świeci się tylko 'S' od sportu, a śnieżynka powinna świeci sie poprostu jaśniej na przycisku koło lewarka i tyle - nie ma innych kontrolek (przynajmniej u mnie) przed chwilka jeszcze sprawdziłam :P . a włączć można także w czasie jazdy - nic sie nie stanie.

Awatar użytkownika
kowalzdmf

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 11 paź 2008, 21:34
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Czeladź
Kontakt:

#22

Nieprzeczytany post autor: kowalzdmf »

witam wszystki mam problem od pewnego czasu nie mam 4 biegu w automacie i miga mi "S" kurcze nie wiem czym jest to spowodowane olej jest wymieniany regularnie, nawet osatnio wymieniłem gdyż myślałem że jest to przyczyna awarii. Od pewnego czasu jeżdże na 1,2,3 biegu a jak wrzuce "D" to opelek robi sie jakiś mułowaty i nie przełancza na 4, pomóżcie co to moze być za usterka? pozdrawiam

kusitofu

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 20 lip 2008, 11:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

#23

Nieprzeczytany post autor: kusitofu »

dołączam się do pytania...wczoraj rano...przekrecilem kluczyk, po chwili znikly wszystkie kontrolki w tym "s".odpalilem silnik i "s" pojawilo sie ponownie, wyłączylem silnik wlaczylem ponownie - znikly wzystkie kontrolki - i "s" zaczelo migac. Ponownie wylaczylem silnik, raz jeszczu uruchomilem i juz wszystko bylo ok. Przelaczylem na "D" i auto normalnie jechalo. Pare godzin pozniej ta sama sytuacja - miga "s" a auto rusza jakby z 5 biegu. Wylaczylem, wlaczylem i bylo juz wszystko ok. Po wyjsciu z pracy podobna sytuacja. Przelaczam na "D" a auto zaczyna jechac do tyłu i pali się "S".Wylaczylem silnik, wlaczylem ponownie i juz wszystko bylo ok.
Tak dal informacji - nie mialem wlaczonego przycisku sport "S" i to nie z tego powodu swiecila mi sie kontrolka.
Proszę o pomoc i porady co z tym zrobic, mial ktos taka sytuacje? czy mimo tego mozna jezdzic czy lepiej juz do mechanika od automatow zawiesc? jaki moze byc koszt naprawy i co sie popsulo?
Samochód to opel astra F 1993 rok 1.8i 90km automat hatchback - auto super sie sprawuje tylko ten automat...nie mogę spac przez to. :cry:

Awatar użytkownika
kowalzdmf

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 11 paź 2008, 21:34
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Czeladź
Kontakt:

#24

Nieprzeczytany post autor: kowalzdmf »

kusitofu pisze:dołączam się do pytania...wczoraj rano...przekrecilem kluczyk, po chwili znikly wszystkie kontrolki w tym "s".odpalilem silnik i "s" pojawilo sie ponownie, wyłączylem silnik wlaczylem ponownie - znikly wzystkie kontrolki - i "s" zaczelo migac. Ponownie wylaczylem silnik, raz jeszczu uruchomilem i juz wszystko bylo ok. Przelaczylem na "D" i auto normalnie jechalo. Pare godzin pozniej ta sama sytuacja - miga "s" a auto rusza jakby z 5 biegu. Wylaczylem, wlaczylem i bylo juz wszystko ok. Po wyjsciu z pracy podobna sytuacja. Przelaczam na "D" a auto zaczyna jechac do tyłu i pali się "S".Wylaczylem silnik, wlaczylem ponownie i juz wszystko bylo ok.
Tak dal informacji - nie mialem wlaczonego przycisku sport "S" i to nie z tego powodu swiecila mi sie kontrolka.
Proszę o pomoc i porady co z tym zrobic, mial ktos taka sytuacje? czy mimo tego mozna jezdzic czy lepiej juz do mechanika od automatow zawiesc? jaki moze byc koszt naprawy i co sie popsulo?
Samochód to opel astra F 1993 rok 1.8i 90km automat hatchback - auto super sie sprawuje tylko ten automat...nie mogę spac przez to. :cry:
siemka spróbuj zrobić pierw diagnostyke skrzyni poprzez łacze koło bezpieczników, później daj znac na PW może coś razem poradzimy ja mam ten sam problem tylko ze wyskoczyły mi dwa błedy i jeden juz naprawiłem tj. regeneracja selektora częsta przyczyna włanczania sie migającej diody "S".
tu masz link jak zrobić regeneracje selektorka link przekieruje cie na stronke Vectry ale praktycznie niczym sie to nie różni jest taki sam tylko inaczej jest przymocowany: [External Link Removed for Guests]

kusitofu

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 20 lip 2008, 11:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

#25

Nieprzeczytany post autor: kusitofu »

dziękuję za poradę, to samo wyczytalem na forum automat.pl miedzy innymi w tym temacie: [External Link Removed for Guests] ( 666 diabelski znak ;)) dziękuję za pomoc....rzeczywiscie problem ten byl rowniez dzis rano i zapewne jutro rano tez sie pojawi - zimne noce. :/

szybajker

Astro-maniak
Posty: 300
Rejestracja: 16 sie 2008, 11:41
Imię: Łukasz
Auto: Linea Blu Coupe
Silnik: Z22SE
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#26

Nieprzeczytany post autor: szybajker »

Odnośnie jazdy na automacie:
P - pozycja parkingowa, wrzucić po zatrzymania auta a przed wyłączeniem silnika
N - pozycja neutralna - służy wyłącznie do zmiany kierunku jazdy, czyli z:
"D" - normalny tryb pracy skrzyni, podczas jazdy należy korzystać wyłącznie z tego trybu
na
"R" - bieg wsteczny

cyfry 1..3 - blokowanie poszczególnych biegów - w skrócie chodzi o to:
ruszasz z przyczepką pod górkę. Program skrzyni mówi, że pierwszy bieg na drugi jest zmieniany przy określonej prędkości obrotowej silnika (np. 2000 obr./min.). Więc przy 2000 skrzynia przerzuca bieg na dwójkę. Na dwójce samochód nie ma siły pociągnąć przyczepki, więc skrzynia z powrotem załącza "jedynkę" i auto znów zaczyna przyspieszać. Generalnie aby zapobiec takiemu kołowrotkowi wrzucasz program "1" na skrzyni i rozpędzasz auto do powiedzmy 4000 obr/min. Jedynka jest zablokowana, zatem można kręcić auto nawet do odcięcia (hipotetycznie). Wtedy przełączasz na "2" i znowu kręcisz silnik do wysokich obrotów, których inaczej by nie osiągnął. Jak rozpędzisz auto na trójce, można spokojnie wrzucić program "D". Podsumowując:
"3" - blokuje użycie biegu 3 - w sytuacji obciążenia silnika skrzynia zrobi redukcję na 2 lub 1
"2" - blokuje użycie biegu 2 - w sytuacji obciążenia silnika skrzynia zrobi redukcję na 1
"1" - blokuje użycie biegu 1

Co do przycisków na skrzyni - "śnieżynka" ułatwia ruszenie autem w zimie - nic innego jak przełączenia auta od razu na 3 bieg przy ruszaniu.
"S" - program sportowy skrzyni biegów - przeciąga auto do wyższych obrotów nim zmieni bieg - ma wpływ praktycznie tylko na przyspieszenie auta.

Co do jazdy "na luzie" przełączając w trakcie ruchu kół z "D" na "N" - nie radzę! koszt naprawy skrzyni wybije z głowy wszelkie tego typu pomysły na oszczędność.

Z właściwości automatu: aby dynamicznie przyspieszyć w trakcie wyprzedzania nie trzeba przełączać skrzyni w tryb "S" lub "3" jak sugerowali wcześniej koledzy. Wystarczy energicznie wcisnąć pedał gazu do oporu a redukcja biegu nastąpi automatycznie. Funkcja ta zwana "kickdown" występuje w każdym aucie z automatem. Faktem jest, że aby osiągnąć maksymalne przyspieszenie warto wtedy włączyć tryb sportowy...

Co do holowania - nie zaleca się holowania auta wyposażonego w automatyczną skrzynię biegów - brak wtedy wymuszonego smarowania, a obracające się koła powodują obracanie się elementów w skrzyni, która nie jest smarowana! Opel zaleca "w razie wyższej konieczości holowanie do najbliższego warsztatu" ale nie dalej niż wspomniane 80 - 100km. Jak już dawać auto do warsztatu, to tylko na lawecie - oszczędzicie na kosztach napraw.

W astrze migająca kontrolka "S" oznacza awarię skrzyni biegów - objawia się to tym, że nie wskakuje 4 bieg, a i niekiedy biegi trzeba zmieniać ręcznie poprzez wybierak i pozycje 1..3. Książka zaleca wizytę w ASO.

Po więcej informacji odsyłam do książki dodawanej do każdej astry - są tam informacje jak dbać o automat (większość zamieściłem w niniejszym poście). Tym, którzy nie mają tego wydawnictwa sugeruję opcję "szukaj"

Pozdrawiam

Quasar

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 08 lip 2008, 1:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Nowa Sól/Głogów
Kontakt:

#27

Nieprzeczytany post autor: Quasar »

A ja jeszcze chciałbym się upewnić:
Czy mogę podczas jazdy zmieniać położenie 1,2,3 i D między sobą? Wszelkich zmian położenia dokonuję w czasie postoju z wciśniętym hamulcem. I jakoś nie zamierzam eksperymentować. Ale wyobraźmy sobie sytuację samochód maksymalnie załadowany- jazda w górach- stromy podjazd- redukcja do 3 lub 2. po wjechaniu na płaski teren z powrotem na D.
Można tak zrobić? np trzymając nogę na gazie :?:

szybajker

Astro-maniak
Posty: 300
Rejestracja: 16 sie 2008, 11:41
Imię: Łukasz
Auto: Linea Blu Coupe
Silnik: Z22SE
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin / Warszawa
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#28

Nieprzeczytany post autor: szybajker »

Quasar - możesz jak najbardziej. Przełożenia 1,2,3 blokują tylko poszczególne biegi - jak to opisałem powyżej. Zresztą Opel w przypadku awarii skrzyni biegów (co objawia się tym, że kontrolka "S" miga i nie można wrzucić 4 biegu) zaleca "manualną" zmianę biegów właśnie poprzez przełączanie zakresów na skrzyni biegów pomiędzy 1 a 3.

Ważne tylko, żebys nie próbował zmienić z nogą na gazie przełożeń z "D" na "R" :)

Reszta w manualu pt. Astra - książka serwisowa. Szukajka naprawdę rozwiązuje wiele problemów ;)

Awatar użytkownika
city900

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 05 paź 2007, 10:06
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

#29

Nieprzeczytany post autor: city900 »

Ja jeszcze raz odeślę wszystkich zainteresowanych do [External Link Removed for Guests] , a dokładnie [External Link Removed for Guests] .
Przeczytać, pójść do samochodu,przejechać się i jeszcze raz przeczytać. :D

Quasar

Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 08 lip 2008, 1:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Nowa Sól/Głogów
Kontakt:

#30

Nieprzeczytany post autor: Quasar »

Czytałem zarówno książkę obsługi Opla Astry jak i artykuły na automat.pl, ale jednoznacznie nie jest napisane, czy można zmieniać w czasie jazdy 1,2,3 i D. Jest napisane, że nie można przełączać na N lub P.
Być może nie dociera do mnie bełkot techniczny, ale... chyba powinno to być opisane jak dla prostych ludzi (nie mylić z prostakami :mrgreen: )
W każdym bądź razie- dziękuję za odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.

ODPOWIEDZ