Witam wszytskich.
Chce zmienic oponki na uniwersalne i zastanawiam sie czy mqa sens np wymienienie narazie tylko 2 przednich a pozniej 2 tylnich czy moze od razu musze zrobic to z calym kompletem.
Pozatym przy wymianie kol chcialbym zrobic wszytsko co moge z czesciami w przednim podwoziu odpowiednialnymi za jazde i wlasnie dokladnie nie wiem na co powinienem zwrocic uwage. Wiem ze sa tam jakies sworznie, jakies gumy, galki, drazki kierownicze. Jakbyscie mi wytlumaczyli co jest od czego i co powienienm wymienic to bylbym wdzieczny.
Pozatym tak wogole to chce to zrobic gdyz ostatnio odczuwam podczas jazdy takie dziwne lekkie drzenie w kierownicy oraz gdy jade bardzo wolno i ustawie asie prosto to czuje takie jakby lekkie przechylanie sie auta raz w jedna raz w druga. (to jest na zasadzie jak sie ma krzywe kolo w rowerze i patrzysz na nie podczas jazdy z gory to w miejscu gdzie jest hamulec opona raz zbliza sie do lewego hamulca a raz do prawego - tak obrazowo napisalem).
Pozdrawiam
Oponki oraz kilka elementow przedniego podwozia
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 04 gru 2007, 3:51
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Brzeg/Opole
- Kontakt:
Nie ma takiego czegoś jak opony uniwersalne - takie opony to takie "coś aby było", to taka alternatywa dla portfela ale brak możliwości dla zrowiaPhate pisze:Chce zmienic oponki na uniwersalne
Opony uniwersalne można pokazać na przykładzie :
- jeśteś przeziębiony i boli cię gardło no i leci z nosa... no to co... no to kupujesz Nurofen bo on jest przeciwbólowy, gorączkowy i Bóg wie co jeszcze... i taniej Cie to wyjdzie gdybyś miał kupować każdy lek do innej dolegliwości. NO tak.. tylko nie zapomnij, że te lekki są ukierunkowane na konkretną dolegliwośc i leczą a nurofen .. usmieża lub likwiduje krótkookresowo ból...
tak samo z oponą... uniwersalną Niby ta opona trzyma auto na nawierzchni drogi, ale gdy zacznie się konkretnie zima lub lato.. to będzie bida z nędzą ...
ja zawsze powtarzałem, że jeśli chodzi o opony to tu nie można oszczędzać bo go jedyna rzecz w pojeździe, dzięki której auto ma styk z drogą po której się porusza...
kolejna sprawa:
Phate pisze:czy mqa sens np wymienienie narazie tylko 2 przednich a pozniej 2 tylnich czy moze od razu musze zrobic to z calym kompletem.
No to odpowiedz mi na pytanie. Czy jak kupujesz sobie trampki czy adidasy na lato to kupujesz najpierw jednego a potem drugiego ? czy całą parę ?
---------
posłuchaj... jedź do zaufanego i cenionego mechanika. Bo na odległość bez wglądu na sytuację, nie możemy podpowiedzieć Ci co musisz wymienić - na dobrą sprawę, żebyśmy mieli pewność kup cały nowy przód i poprzekładaj części . Wszystko zalezy od tego jak servisowany był pojaździk. Pojedziesz do mechanika i zapytasz ładnie:Phate pisze:Jakbyscie mi wytlumaczyli co jest od czego i co powienienm wymienic to bylbym wdzieczny.
- proszę pana szanownego ... prosiłbym o sprawdzenie uszczelek wszystkich przy wachaczach, łączniki, amortyzatory, gumy uszczelniające przeguby,klocki hamulcowe itd itd....
on sprawdzi, i sporządzi liste ( o którą go wcześniej poprosisz ) wyceni Ci mniej więcej... i włuala Tylko nie Ci nie mówi, że nie wie ile mogą kosztować części - robocizna owszem, ale części powinien znać i wiedzieć ich cene jak 2+2=4
i po sprawie.
--------------------------------
-
- Posty: 116
- Rejestracja: 10 maja 2007, 15:08
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: manchester
- Kontakt:
kolejna sprawa:
No to odpowiedz mi na pytanie. Czy jak kupujesz sobie trampki czy adidasy na lato to kupujesz najpierw jednego a potem drugiego ? czy całą parę ?
---------
Kolego oczywiscie, ze lepiej wymienic komplet opon,ale jesli zmienisz najpierw przod, a pozniej tyl to lepiej niz jezdzic na lysych przednich,az sie uzbiera kasiorke na komplet.W zwiazku z tym porownanie z trampkami wydaje sie byc lekko przesadzone . bez urazy.
Phate pisze:czy mqa sens np wymienienie narazie tylko 2 przednich a pozniej 2 tylnich czy moze od razu musze zrobic to z calym kompletem.
No to odpowiedz mi na pytanie. Czy jak kupujesz sobie trampki czy adidasy na lato to kupujesz najpierw jednego a potem drugiego ? czy całą parę ?
---------
Kolego oczywiscie, ze lepiej wymienic komplet opon,ale jesli zmienisz najpierw przod, a pozniej tyl to lepiej niz jezdzic na lysych przednich,az sie uzbiera kasiorke na komplet.W zwiazku z tym porownanie z trampkami wydaje sie byc lekko przesadzone . bez urazy.