Dzina awaria

pik21

Dzina awaria

#1

Nieprzeczytany post autor: pik21 »

itam wszystkich ! Mam dziwny problem z moją "astrunia"mianowicie od pewnego czasu dziwnie się zachowuje w czasie ruszania lub wolnej jeżdzie np na drugim biegu potrafi zgasnąć ale przedtem zachowuje się tak jakby paliła nie na wszystkie gary,ale gdy się ją podbije na obroty to dalej idzie ok !Najgorsze jest to że nie robi tego zawsze tylko od czasu do czasu ale ostatnio zdarza się jej to coraz częściej i to przyważnie w najmniej odpowiednich momentach (tak jak to zawsze bywa z problemami) gdy ruszam z pod świateł albo gdy ktoś mnie przepuszcza,i nie jest to winą mojego złego ruszania (jeżdżę od 16lat a od 7 jako kierowca zawodowy) żonie też się to parę razy przytrafiło. W sobotę to przeszła samą siebie-zajechałem na parking pod sklepem bez żadnych problemów,zrobiłem zakupy wracam i.... astrunia nie odpaliła,odczekałem parę minut i próbuję ponownie i nic nawet nie zabełkocze (kręciła tak jakby nie dostawała paliwa ) , więc zadzwoniłem po brata, podjechał aby mnie zaholować do znajomego,w czasie holowania wrzuciłem bieg no i odpaliła ! od tamtej pory chodzi póki co normalnie.Mam ją od ponad dwóch lat i przypominam sobie że kiedyś na początku też zrobiła mi taki numer że zgasła przed przejazdem kolejowym ale po paru minutach odpaliła normalnie i dalej nic jej nie było aż do teraz,hmmm może ktoś z was mi podpowie co to może być ? mam jakieś podejrzenie ale nie chcę tu niczego sugerować więc nie piszę-czekam na wasze podpowiedzi. Pozdrawiam- pikolo.

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#2

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

masz 16v ecoteca ? pokazuje Ci się czasami checkengine ? taka pomarańczowa kontrolka ?

wencik

Astro-maniak
Posty: 1334
Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
Imię: Leszek
Silnik: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: wencik »

Moja koleżanka w 1.4 16v, po lifcie miała podobnie. Miesiącami jeździł dobrze, a później zaczał gasnąć, długo walczyła z tym, bo jak nie występowała usterka to żaden mechanik nie chciał jej tego zrobić. W końcu doszli do tego że to moduł zapłonowy.
Obrazek Piszę poprawnie po polsku. ? ?
Przynajmniej się staram :)

JunioR

Astro-maniak
Posty: 3510
Rejestracja: 21 gru 2006, 16:54
Lokalizacja: Lębork
Pomocny: 1 raz

#4

Nieprzeczytany post autor: JunioR »

podobne objawy jeśli chodzi o wielopunkt miał nasz klubowicz....

A wiecie o co chodziło ? nie filtr paliwa, nie świece, nie kable zapłonowe, nie moduł zapłonowy. tylko przepływomierz...

Podjedź jeśli masz mozliwość na kompa :) do Aso. za 50 zł sprawdza... co i jak przedstaw im objawy.. Tylko nie sugeruj im co wg ciebie jest trefne... niech sami osądzą :)

Taktownie

Astro-maniak
Posty: 367
Rejestracja: 27 cze 2007, 16:02
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Nidzica
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Taktownie »

ale junior, kolega pisal ze byly momenty kiedy auto chodzilo nie na wszystkich cylindrach więc nie miał iskry, czyli przewody, cewka, moduł.

Barun

#6

Nieprzeczytany post autor: Barun »

Witam

Spotkalem sie juz z identycznym problemem i powiem tylko, ze zmien sobie przewody zaplonowe na nowe, a jesli chodzi o gasniecie silnika i problemy z odpaleniem to duze prawdopodobienstwo ze jest to sterownik wtrysku (zdejmij plastikowa obudowe z prawej strony i jak bedziesz mial problem z odpaleniem to delikatnie puknij w sterownik - jesli zaskoczy to wiesz o co chodzi).

pik21

#7

Nieprzeczytany post autor: pik21 »

Wielki dzięki za szybkie odpowiedzi,co do szczegółów to jest to silnik 8 zaworowy (c14nz) kontrolka błędu silnika nigdy mi się jeszcze nie zapaliła chyba że żarówka jest trafiona no nie wiem,a co powiedzie na pompkę paliwa ? bo ja właśnie o tym myślałem,że może jest przetarta gdzieś w jednym miejscu ta miedziana blaszka w środku i jak się zatrzyma w tym miejscu to nie chce podać i nie odpala,ale tak jak mówię stało się to raz w ostatnim czasie a wcześniej to tylko sobie gasł i po chwilowym (dłuższym niż podczas normalnego rozruchu)kręceniu odpalał.Ale myślę że faktycznie warto podjechać gdzieś pod komputer bo może rzeczywiście jakieś błędy są a kontrolka nie pokazuje,bo w sumie z tego co wiem np.przepływomierza ona mi nie pokarze tylko jakieś błędy silnika np,zła mieszanka i takie tam . Jak ktoś ma inne pomysły to proszę pisać ,a na razie to wszystkiego najlepszego na Nowy Rok i oby wasze "Astrunie"w tym 2008r nigdy Was nie zawiodły ! a ja wsiadam za chwile w mojego opelka i śmigam na bal !

Awatar użytkownika
kempen

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 08 lis 2007, 20:40
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: kempen »

witam
mam astrę g 1,4 16v i mam trochę podobne obajwy, tzn jak auto jest ciepłe to nie zapala za pierwszym razem. generalnie im zimniejsze, im dłużej stoi tym lepiej pali. po nocy w garażu na strzał.
więc pojechałem na kompa i wyskoczyły następujace błędy
nie pamiętam nr
- kiedyś ktoś jechał na pustym baku i pompa nie dostawała paliwa i został błąd ale już nie występował
- kiedyś nie palił 3 cylinder(to niepokoiło kolesia od kompa)
- i wywaliło mi, że przez cały czas jest egr uszkodzony

generalnie to zakładam, że kompy nie zawsze pokazują całą prawdę ale podczas wyłączania silnika słychać było klekotanie przez jakieś 5-10 sekund spod maski - zademonstrowałem to temu specowi od kompa i mówi, że to właśnie egr i rzeczywiście, sam potem słuchałem jak żona silnik wyłącza i to z egr ten stukot pochodził. poza tym znalazłew w opisach awarii egr, że często stukocze.

Powinienem go wymienić na nowy - od 200 do 400zł ale słyszałem, że je zaślepiają. Na allegro jest nawet koleś co sprzedaje specjalne blaszki ale spotkałem się też z opiniami, że kawałekiem puszki od kukurydzy albo piwa, odpowiednio wyciętej da się to zamknąć + silikon wytrzymały na wysokie temp.

w sobotę sobie obejrzę ten egr, może uda mi się przeczyścić, kuknę czy ma płaską podstawę bo jak mam nierówną to nie umieszczę pod nim blaszki.

Jakby ktoś zaślepiał egr w podobnym silniku 1,4 ecotec 16 v 2001 to proszę o porady

Gość

#9

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Fajnie tylko jak by można o słowa wytłumaczenia co to ten egr bo do kończ nie wiem, a interesuje mnie ten temat. U mnie było tak, że silnik zgasł na skrzyżowaniu na wolnych obrotach i już nie udało mi sie go odpalić. Pchnąłem więc astrunię no i zaskoczyła, ale po przejechaniu 50 m. zgasła na amen. Mogłem kręcić i kręcić. Sprawdziłem i przeczyściłem palec zapłonowy i styki w kopułce. Sprawdziłem iskrę na świecach, cewkę i moduł. Przewody mam nowe. Ponownie kręciłem i za którymś razem zaskoczył. Pracował przez 5 min i zgasł, ale ponownie odpalił bezproblemowo. Pracował równo, więc postanowiłem zrobić jazdę próbną i raz zgasł w czasie jazdy na drugim biegu, ale zapaliłem i wszystko było ok. Potem samochód odpalał i pracował normalnie. Wybrałem się w odwiedziny ale w drodze powrotnej zgasł znowu na amen, i potrzebne było holowanie. Sprawdziłem pompę, zdejmując wężyk i naocznie widząc jak pompa podaje paliwo. Odczytałem tylko jeden kod, który zapalił mi się i okazało się że jest to kod 35 - silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków. Nie jestem przekonany do końca, czy to jest akurat ten czujnik, ale już zamówiłem i jutro wymienię. Napisze Wam co i jak, ale gorzej będzie jeśli to nie będzie to. Czy macie jakieś inne pomysły ? Pomóżcie. Silni C14NZ

[ Dodano: 2008-01-10, 11:52 ]
Witam ponownie. Widzę że nikt nic dalej nie pisze. Wymieniłem ten silnik krokowy ale sytuacja sie nie zmieniła. Ciężko bo ciężko ale odpalił. Kontrolka sie zaświeciła ale w połowie drogi do domu zgasła. Rano też miałem problem z odpaleniem, ale zaskoczyła i cały czas było dobrze. Pojechałem do pracy na druga zmianę i po pracy już nie odpaliła. Nie wiem co jest grane. Może ktoś pomoże.

Awatar użytkownika
kempen

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 08 lis 2007, 20:40
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: kempen »

witam, jak autko zapala dopiero za 2 razem na ciepłym silniku to może to być egr - ja zamieściłem tutaj taki temat - znajdziesz go po hasłem "silnik odpala za 2 razem, czy coś takiego"

ODPOWIEDZ