Witam,
Koledzy, mam 1.6 V8 z 1995 roku. Gdy chcę wrzucić jedynkę bardzo łatwo wchodzi mi wsteczny. Zupełnie jakby blokadka nie działała. Coś się pewnie wytarło ale nie wiem co i gdzie. Może wiecie coś na ten temat?
Podejrzewam, że jest tam gdzieś "zapadka" która blokuje niepowołane wrzucanie wstecznego. Pewności jednak nie mam.
Dajcie znać co to może być.
Szerokości
wsteczny czy jedynka
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
zdejmij mieszek od dzwigni zmiany biegow ,bedziesz widzial mechanizm .podnos lapke na dzwigni iwrzucaj wsteczny lapka nie podniesiona mech nie moze wrzucic .wstecznego tam jest cos wyrobione podnoszac lapke umozliwiasz przesyniecie dzwigni bardziej do siebie . jezeli nie tam to u Etzolda znajdziesz manual na reg. mechanizmu zmiany biegow .ok.20 minut na spoko.
marpas 1954
-
- Posty: 741
- Rejestracja: 05 paź 2007, 20:55
- Imię: Sławek
- Auto: astra F caravan '97
- Silnik: x16szr
- Lokalizacja: Kamień_M./Witnica/Gorzów_W.
- Kontakt:
w tym roczniku regulacja jest trochę inna niż ta opisana w Etzoldzie... wg mnie prostsza
1. rozłączasz lewarek od wybieraka (wystarczy poluźnić obejmę)
2. zdejmujesz mieszek, szukasz oworu w obudowie i otworu w lewarku, wyrównujesz i wkładasz blokadę (jakiś pręt, w miarę ciasno musi być)
3. podnosisz maskę, chwytasz za widełki wybieraka i obracasz w lewo, drugą ręką próbując wcisnąć taki biały plastikowy "pipek" - jak wskoczy, to się zablokuje
4. schodzisz pod samochód, dokręcasz obejmę i masz wyregulowane...
poczytaj też [External Link Removed for Guests] , a jak regulacja nie pomoże, to sprubuj [External Link Removed for Guests]
1. rozłączasz lewarek od wybieraka (wystarczy poluźnić obejmę)
2. zdejmujesz mieszek, szukasz oworu w obudowie i otworu w lewarku, wyrównujesz i wkładasz blokadę (jakiś pręt, w miarę ciasno musi być)
3. podnosisz maskę, chwytasz za widełki wybieraka i obracasz w lewo, drugą ręką próbując wcisnąć taki biały plastikowy "pipek" - jak wskoczy, to się zablokuje
4. schodzisz pod samochód, dokręcasz obejmę i masz wyregulowane...
poczytaj też [External Link Removed for Guests] , a jak regulacja nie pomoże, to sprubuj [External Link Removed for Guests]
jestem już stary...
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 19:36
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Witam,
Panowie, zdjąłem mieszek i się okazało, że tam nie ma nic. Tzn dźwignia biegów jest bezpośrednio połączona z jakimiś cięgnami i tyle. W ogóle nie mam elementu, który się podnosi by wrzucić wsteczny:/ Ktoś przy tym grzebał i nie złożył poprawnie. Zatem czeka mnie wymiana mechanizmu wraz z dźwignią i chyba będzie to tyle.
Dzięki za pomoc. Jak macie jakieś uwagi to piszcie.
pozd
Panowie, zdjąłem mieszek i się okazało, że tam nie ma nic. Tzn dźwignia biegów jest bezpośrednio połączona z jakimiś cięgnami i tyle. W ogóle nie mam elementu, który się podnosi by wrzucić wsteczny:/ Ktoś przy tym grzebał i nie złożył poprawnie. Zatem czeka mnie wymiana mechanizmu wraz z dźwignią i chyba będzie to tyle.
Dzięki za pomoc. Jak macie jakieś uwagi to piszcie.
pozd
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt: