Rozrząd astra F 1993 / C16NZ
- dziewul1978
- Posty: 7
- Rejestracja: 12 sty 2008, 0:27
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Zamość
- Kontakt:
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 19:36
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
-
- Posty: 414
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:13
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: mnie znasz?
- Kontakt:
Napinacz kolo 100zl, pompa kolo 80zl, pasek 30zl.
Robota nie jest trudna.
Sa oznaczenia wg ktorych mozna sobie spokojnie poradzic.
Do tego c16nz jest bezkolizyjny wiec jak ktos sie pomylio to nie bedzie z tego zadnych konsekwencji.
Z praktyki wiem ze bardzo trudno jest nalozyc pasek, ja zrobilem to tak,
ze zakladajac pasek tak jak powinien biec wzgl napinacza, zalozylem na gorene kolo,
nastepnie dolne kawalek (nie chce latwo wejsc) zlapalem kluczem srube od dolnego kola
i po prostu przekrecilem silnikiem, pasek sam wskoczyl gdzie powinien byc.
Potem jeszcze dla pewnosci kilka obrotow co by pasek zrobile pelen obieg 2x,
po czym kontrola polozenia oznaczen, czy sie zgadzaja i gites.
Dodam, ze oznaczenia to byl jedyny sposob bo silnik byl po zerwaniu paska,
wiec najpierw trzeba bylo dokladnie ustawic gorne i dolne kolo.
Robota nie jest trudna.
Sa oznaczenia wg ktorych mozna sobie spokojnie poradzic.
Do tego c16nz jest bezkolizyjny wiec jak ktos sie pomylio to nie bedzie z tego zadnych konsekwencji.
Z praktyki wiem ze bardzo trudno jest nalozyc pasek, ja zrobilem to tak,
ze zakladajac pasek tak jak powinien biec wzgl napinacza, zalozylem na gorene kolo,
nastepnie dolne kawalek (nie chce latwo wejsc) zlapalem kluczem srube od dolnego kola
i po prostu przekrecilem silnikiem, pasek sam wskoczyl gdzie powinien byc.
Potem jeszcze dla pewnosci kilka obrotow co by pasek zrobile pelen obieg 2x,
po czym kontrola polozenia oznaczen, czy sie zgadzaja i gites.
Dodam, ze oznaczenia to byl jedyny sposob bo silnik byl po zerwaniu paska,
wiec najpierw trzeba bylo dokladnie ustawic gorne i dolne kolo.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 22 gru 2007, 11:46
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: ostrów kalisz
- Kontakt:
Wymiana banalnie prosta jeśli masz choć troszke cierpliwości umiejętności i będziesz rozbierał dokładnie pamiętająć co i jak spowrotem złożyć w odwrotnej kolejności
Ja zmieniałem sam pierwszy raz i nie było tak żle, odkręć koło i mały fragment nadkola a masz już dobry dostęp- koło pasowe odkręcałem dopiero po zablokowaniu śrubokrętem zamachu bo śruba trzyma bardzo mocno. Odrazu polecam kupić nowy termostat i zmienić bo w przyszłości musisz rozebrać cały rozrząd aby go wymienić gdy by nawalił :/ więc odkręcasz kółko na wałku rozrządu-są w nim otwory przez które przełożysz wkrętak i zablokujesz o blok, ja mam wspomaganie wiec odkręciłem pompę od bloku , zdejmujesz obudowy plastikowe-klucz 10 chyba i pod nimi masz termostat w bloku -wymieniasz i zaczynasz składać spowrotem
Ach i najważniejsze ustawienie paska na kołach odpowiednio- ja znaczyłem kolektorem na pasku i kółku rozrządu i tak samo na pasku i kółku na wale-potem lepiej za bardzo nie kręcić wałem i wałkiem gdy zdejmiesz już pasek- bierzesz do ręki nowy i stary pasek znaczysz nowy kolektorem , przeliczasz ząbki na obydwu i i na nowym robisz ceche w tym samym miejscu co na starym- montujesz na koniec wg tych cech i nie ma hu... zebyś się pomylił. Chyba zrobione jak i wytłumaczone w najbardziej łopatologiczny sposób
Pozdrawiam
Ja zmieniałem sam pierwszy raz i nie było tak żle, odkręć koło i mały fragment nadkola a masz już dobry dostęp- koło pasowe odkręcałem dopiero po zablokowaniu śrubokrętem zamachu bo śruba trzyma bardzo mocno. Odrazu polecam kupić nowy termostat i zmienić bo w przyszłości musisz rozebrać cały rozrząd aby go wymienić gdy by nawalił :/ więc odkręcasz kółko na wałku rozrządu-są w nim otwory przez które przełożysz wkrętak i zablokujesz o blok, ja mam wspomaganie wiec odkręciłem pompę od bloku , zdejmujesz obudowy plastikowe-klucz 10 chyba i pod nimi masz termostat w bloku -wymieniasz i zaczynasz składać spowrotem
Ach i najważniejsze ustawienie paska na kołach odpowiednio- ja znaczyłem kolektorem na pasku i kółku rozrządu i tak samo na pasku i kółku na wale-potem lepiej za bardzo nie kręcić wałem i wałkiem gdy zdejmiesz już pasek- bierzesz do ręki nowy i stary pasek znaczysz nowy kolektorem , przeliczasz ząbki na obydwu i i na nowym robisz ceche w tym samym miejscu co na starym- montujesz na koniec wg tych cech i nie ma hu... zebyś się pomylił. Chyba zrobione jak i wytłumaczone w najbardziej łopatologiczny sposób
Pozdrawiam
-
- Posty: 826
- Rejestracja: 28 mar 2007, 14:14
- Imię: Paweł
- Auto: oBoRa
- Silnik: Benzynowy
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
analyzer64, rolka z tego co pamietam jest tylko prowadzaca wiec sie jej nie ustawia, ale musialbym na nia spojrzec zeby powiedziec na 100%, cale napinanie paska odbywa sie za pomoca pompy wody
Pozdrawiam
Cr2ShEr - Paweł
[External Link Removed for Guests]
------------------------------------------------
Cr2ShEr - Paweł
[External Link Removed for Guests]
------------------------------------------------
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 07 sty 2008, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Kontakt:
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 22 gru 2007, 11:46
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: ostrów kalisz
- Kontakt:
witam
mam pytanie, posiadam astre 1.4 kat z 1993 r. Nie jest to młoda maszyna, czy w związku z tym powinienem wymieniać rozrząd częściej niż co 60 000km czy spokojnie tyle przejade :?: , i drugie pytanie: Gdzie w Lublinie wymienie dobrze rozrząd i ile to kosztuje wraz z częściami :?:
z góry dziękuję za odpowiedź
mam pytanie, posiadam astre 1.4 kat z 1993 r. Nie jest to młoda maszyna, czy w związku z tym powinienem wymieniać rozrząd częściej niż co 60 000km czy spokojnie tyle przejade :?: , i drugie pytanie: Gdzie w Lublinie wymienie dobrze rozrząd i ile to kosztuje wraz z częściami :?:
z góry dziękuję za odpowiedź