czerwona kontrolka z wykrzyknikiem

Belial

Astro-maniak
Posty: 126
Rejestracja: 18 lis 2007, 11:45
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: kartuzy
Kontakt:

czerwona kontrolka z wykrzyknikiem

#1

Nieprzeczytany post autor: Belial »

Witam wszystkich

Nie znalazłem tego na forum, wiec zakładam nowy temat. Ostatnio zaczęła mi mrugac podczas jazdy taka czerwona kontrolka z wykrzyknikiem (znajduje sie ona koło kontrolki hamulca recznego) co ona oznacza?? mam nadzieje ze nie kolejny wydatek....
Dzieki za odpowiedz

emilkarys

Astro-maniak
Posty: 115
Rejestracja: 20 wrz 2007, 12:42
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: emilkarys »

Belial, masz kolego klocki do wymiany :) to kontrolka od klocków informuje jak klocuszki się starły.
Koszt klocków to ok: 100zł oryg lub 40 zł zamiennik.
jest
Obrazek
mały face lifting i będzie
Obrazek

Maryś

V.I.P.
Posty: 896
Rejestracja: 16 cze 2007, 12:25
Imię: Maciej
Silnik: 2.0
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

#3

Nieprzeczytany post autor: Maryś »

A czy wlasnie czerwona kontrolka z wykrzyknikiem to nie hamulec ? ;)
Mechanika pojazdowa. Gdańsk tel 530-612-613.

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

i tu wyprowadzę Was z błędu ;)

kolega Belial ma pewnie astrę sprzed 93 roku i tam były wtedy 2 kontrolki :D jedna od hamulca ręcznego a druga od układu hamowania :D
po 93 była już jedna zamiast tych 2 i to często wprowadza ludzi w błąd.

Tak więc jakby klocki zawały by sygnał że są do wymiany to pokazałby to komputer a nie kontrolka. Jako że to silnik 1.4 to nie ma tam komputera pokładowego i to wyklucza klocki z czujnikami ;)
Jedynie emilkarys miał racje w jednym ;) klocki są pewnie do wymiany przez co tłoczki bardziej się wysunęły i ubyło płynu w zbiorniczku ;) co do czujników to na 99% tam ich nie ma ;) ( to nie te lata produkcji żeby ople były tak zaawansowane technicznie ;) )

Marys tak jak napisałem wyżej kiedyś te kontrolki były rozdzielone

Belial na 90% masz mało płynu hamulcowego 10% zostawiam sobie na kontrolkę ręcznego ale na moje to mało płynu hamulcowego. Klocki też warto obejrzeć ale może nie trzeba ich jeszcze wymieniać ;)
Wymiana klocków przy niskim poziomie płynu to takie pośrednie rozwiązanie ;) jak jest ok płynu to nawet jak klocki są już praktycznie starte to kontrolka nie powinna się zapalić ;) za sygnalizację zużycia klocków są blachy przy zaciskach które zaczynają trzeć o tarczę hamulcową jeśli klocki są już zużyte ;)



Pozdro ;) było to chyba kiedyś na forum

Belial

Astro-maniak
Posty: 126
Rejestracja: 18 lis 2007, 11:45
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: kartuzy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Belial »

ano zgadza sie kolego JOszi, mam astre z 93r i mam tez dwie kontrolki jak juz predzej wspomnialem, jedna jest bodajrze od hamulca nożnego a druga od recznego. Tak podejrzewałem ze to moze byc wina płynu hamulcowego, ale wolałem sie upewnic. Bo klocki raczej nie wchodzą w rachube gdyz były wymieniane jakies 6-7 miesiecy temu, ale przy wymianie sprzegła okazało sie ze tarcze hamulcowe sa tez do wymiany, ale to moze jeszcze kapke poczekac. Tak wiec mimo wszystko dzieki wielkie za zainteresowanie sie tematem. No i jeszcze na koniec małe pytanko, czy ktos moze mi napisac gdzie sie ten płyn wymienia/dolewa?? jestem jeszcze laikiem w tych sprawach. Pozdro

Barun

#6

Nieprzeczytany post autor: Barun »

Jak podniesiesz maskę do góry to na lewo od prawego kielicha amortyzatora ( :) ) jest taki malutki zbiorniczek - tam trzeba sprawdzić i ewentualnie dolać płynu (pamiętaj o odpowiedniej specyfikacji płynu).

Tomek_0181

Klubowicz AKP
Posty: 1105
Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
Auto: Astra F Irmscher
Silnik: C20xe
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
Pomocny: 3 razy
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Tomek_0181 »

To napewno braki płynu hamulcowego. Ta kontrolka za to odpowiada. Też mi się włączała na chwile po hamowaniu. Brakowało ciut płynu. Po dolaniu standardowego dot4 wszystkie problemy znikły. Ale klocki muszę wymienić bo zaczynają lekko piszczeć i słabiej hamuje.
Pozdrawiam!

ODPOWIEDZ