Gasnący silnik astra 1,6 8V 75km

P3P!K

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 23 wrz 2007, 23:15
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Brzeszcze
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: P3P!K »

hehe dobre a mam takie pytanie bo chyba znalazlem powod jak mialem kable wysokiego napiecia przegryzione i jest przebicie bo dotknąłem na odpalonym silniku i mnie jeb****o to moze byc tego powod ze gasnie lub nie chce palic ??
[External Link Removed for Guests]

ja37

V.I.P.
Posty: 6031
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#12

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Jasne, że tak.
Szczególnie, jak jest wilgoć na dworzu.

P3P!K

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 23 wrz 2007, 23:15
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Brzeszcze
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: P3P!K »

czy takie uszkodzone kable moga uszkodzic cewke zaplonowa ?? kto kleil takie kable czy wymiana od razu moga byc powodem gasniecia auta lub nie zapalenia

[ Dodano: 2008-04-24, 09:24 ]
Yooo Kable wymienilem bylem u zanjomego mechanika mial jakies uzywki w extra stanie teraz chula zadnch problemow
[External Link Removed for Guests]

Gość

#14

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Witam. Ja mam podobny problemik ale gdy już na rozgrzanym silniku zwalniam na biegu to załącza sie kontrolka silnik i samochód gaśnie po wcisnięciu sprzęgła. Co to może by. Dodam że kable wysokiego napięcia mam wymienione.

ja37

V.I.P.
Posty: 6031
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#15

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Leondrago, błędy odczytaj.

P3P!K

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 23 wrz 2007, 23:15
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Brzeszcze
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: P3P!K »

swiece wymienilem ostatniio kable zjedzone tez pochodzil troch wczoraj stracil moc podczas jazdy i zgasl skonczylo sie na cholowaniu teraz stoi u mechanilka masakra tylko sie powiesic
[External Link Removed for Guests]

ja37

V.I.P.
Posty: 6031
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#17

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Jakie masz błedy?

P3P!K

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 23 wrz 2007, 23:15
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Brzeszcze
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: P3P!K »

gdy spadla mu moc nie wlaczyla sie kontrolka kompa auto u mechanika podobno ze pompa paliwa silnik X16SZ robi jak bede cos wiecej od razu napisze

[ Dodano: 2008-04-26, 17:47 ]
no niestety poszedl modol kolejny wydatek
[External Link Removed for Guests]

Gość

#19

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Miałem ten sam problem. Po nagrzaniu się silnik ni z tego ni z owego gasł. Żadnych kodów błędów komputer nie zgłasza. "Coś" go wyłączało po prostu i tyle.
Po dokładniej analizie okazało się, że to MODUŁ ZAPŁONU, ten 7-mio stykowy moduł
siedzący w okolicy rozdzielacza.
Najpierw, żeby dojść do tego, wypiąłem sygnal BYPASS prowadzący od komputera do tego modułu. Moduł jest tak skonstruowany, że spokojnie może pracować autonomicznie. Czyli zostawiłem na niem kable mas, kabel od cewki zapłonowej (ten, na którym jest w stanie spoczyku +12V) oraz oba kabelki od czujnika położenia.
Po pozbyciu się sygnału BYPASS, czyli usunięciu podejrzenia, że problemy wynikają z komputera, cykl pracy silnika się powtórzył: silnik chwilę pracuje a po osiągnięciu jakiejś temperatury nalge staje i nie daje się odbalić.
I teraz uwaga - CIEKAWOSTKA :)
Otóż rozluźniłem śruby mocujące moduł zapłonu i ... ! jak ręką odjął. Moduł przestał reagować na zmiany temperatury.
Czy silnik gorący czy nie, samochód odpala od dotknięcia. Pozostało mi teraz sprawdzić, co się rozszerza w tym module pod wpływem temperatury do tego stopnia, że ten przestaje działać. Rozluźnienie śrub spowodowało moim zdaniem to, że element, który pod wpływem temperatury zmieniał wymiary ale był trzymany przez te śruby, teraz jest luźny i nie występują w nim naprężenia. Jestem elektronikiem, więc wszelkie "zimne luty" i inne ułamane ścieżki nie są mi obce. A modul ten w środku jest po prostu układem elektronicznym i spodziewam się , że pod wpływem drgań coś się stało z jakąś ścieżką lub lutem.
Dam znać, jaka diagnoza.
Jeszcze rysunek. Żeby wyeliminować wątpliwości, czy problem leży po stronie komputera, należałoby odpiąć sygnal BYPASS i wszelkie próby rozruchowe prowadzić bez niego.
Obrazek

[External Link Removed for Guests]

P3P!K

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 23 wrz 2007, 23:15
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Brzeszcze
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: P3P!K »

no u mnie sie skonczylo ale na nowym module zaplonowym chyba nic sie z nim nie dalo zrobic kupilem nowe kable w n bo stare bylem przegryzione i co sie okazalo ze jeszcze masa bylo poluzowana zaraz za modulem i tem tez sam gasnal nawet jak wpialem nowy modul teraz chodzi
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ