Szarpie oraz podst. pytania

Lo-buz

Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 26 sty 2008, 0:16
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Grajewo
Kontakt:

Szarpie oraz podst. pytania

#1

Nieprzeczytany post autor: Lo-buz »

Witam
Jestem tutaj nowy wiec powoli bede poznawal forum i mam nadzieje ludzi :)

Przekopalem troche forum ale duzo sie nie dowiedzialem na ten "problem"

Mam troche pytan co do Asterki.

Wlacz. zaplon, odpalam samochod i przez 2 - 3 sec swieci mi sie kontrolka oleju. TTTM ?
W innych samochodach jakie mialem to gaslo wszystko razem.

Taki dziwny mam problem, otoz gdy zapinam 2 bieg i powoli puszczam sprzeglo i dodaje gazu to zaczyna mi skakac jak zabka. Czytalem na forum rozne opinie, niektorzy pisali ze moga to byc swiece WN jak i tez przewody. Rowniez prawdopodobnie moze byc to sprzeglo. Nie usmiecha mi sie wymieniac teraz sprzeglo gdyz student biedny jest :) . Czasami mam to rowniez gdzy wl. 3 bieg ale to juz nie jest takie odczuwalne. Gdy puszcze sprzeglo to te takie szarpanie ustepuje. Ze swoich badan :P doszedlem, ze jesli doda sie wiecej gazu to mozna ruszyc bez w/w zabki, ale to tak troche nie bardzo moim zdaniem :

wlaczam 2 bieg powoli puszczam sprzeglo i musze dodawac sporo gazu ( jazda na pol sprzegle )

Ile kosztuje kompletne sprzeglo ?

Drugie pytanie, ile wyniesie mi kupno oleju do silnika i filtr oleju ? Sprzedajacy polecal Vavoline czy jakos tak. Lepiej/taniej mowil kupic 4 L i miec pozniej na dolewki.
( w tygodniu musze podjechac do mechanika na wymiane oleju bo ma juz przekrecone na tym oleju cos kolo 12 tys km .. eh )

Przepraszam, ze tyle tekstu ale musialem jakos zaczac dzialac na forum :)

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

Lo-buz pisze:Wlacz. zaplon, odpalam samochod i przez 2 - 3 sec swieci mi sie kontrolka oleju. TTTM ?
W innych samochodach jakie mialem to gaslo wszystko razem.
zima jest inna gęstość oleju TTTM

Lo-buz

Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 26 sty 2008, 0:16
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Grajewo
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Lo-buz »

Dzis bylem u mechanika, powiedzial, ze te skakanie to jest spowodowane ze na niskich obrotach tak sie pewnie dzieje, wykluczyl ze to moja byc swieczki i kable WN. Dzis wykrecilem swiece i wszystkie maja ladny brunatny kolor wiec sa ok. Jesli chodzi o kabple to jeden problem .. wszystko ladnie, ale z kopulki jak wyjelem jeden przwod to polecial brazowy pyl ( cos tam sie utlenia, rdzewieje ) przeczyscilem ale zadnej roznicy nie ma. Jak bedzie cieplej to zmienie na stare kable zobacze czy bedzie roznica.

Olej dzis tez wymienilem, mialem lany przez caly czas Valvoline, ale nigdzie nie moglem znalesc, wiec zalalem tym razem Mobile o tych samych parametrach 15W 40. Za olej zaplacilem 75 zl za 4 L a filtr oleju 9 zl :).

deeper

Astro-maniak
Posty: 414
Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:13
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: mnie znasz?
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: deeper »

a ja bym stawial mimo wszystko na kable/swiece

Lo-buz

Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 26 sty 2008, 0:16
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Grajewo
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Lo-buz »

Zmienie na stare kable jak zrobi sie troche slonecznie, i zniknie blota. Zobaczymy czy tez bedzie udawac zabke :)

lesio822

Astro-maniak
Posty: 512
Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: lesio822 »

To szarpanie to jest wycisk na 90% albo poduszki wywalone na 9% :P Na kable daję tylko 1% bo wtedy szarpało by zawsze a nie podczas puszczania sprzęgła. U mnie też tak szarpie a wymieniłem już wszytko oprócz wycisku. A olej to możesz sobie chyba sam zmienić, student potrafi wszytko :P Po co płacić mechanikowi za trywialne rzeczy. A po wymianie filtra kontrolka oleju powinna szybciej gasnąć. Jak jest taka oznaka jak miałeś to znaczy że filter jest już zabity i do wymiany.

Lo-buz

Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 26 sty 2008, 0:16
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Grajewo
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Lo-buz »

Ja niestety nie mam dostepu aby wjechac na kanal, no chyba ze w lato :) . Za wymiane oleju zaplacilem 5 zl :) i trwalo to nie wiecej jak 10 min. Kontrolka gasnie zaraz jak zgasna wszystkie inne, ale nie gasnie rownomiernie z innymi.. :P

Po wymianie oleju jakos tak mi sie wydaje ze lepiej chodzi :mrgreen: . Szybciej lapie temperature. A moze to po prostu psychika :)

No czy docisk czy wycisk to teraz i tak chyba nie ma sposobu aby sprawdzic to nie wymujac. Oczywiscie, ze jak sie wyjmie to wymiana na nowa i tak bedzie konieczne bo ile to juz ma lata :P . Moze Ja zle wysprzeglam ... Zawsze jezdzilem VW Polo 92r 1.3 i ostatnio dosc dluzszy czas Fordem Focusem 99r 1.6 16V ..

lesio822

Astro-maniak
Posty: 512
Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: lesio822 »

Jeździsz dobrze to taka częsta wada :D

Lo-buz

Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 26 sty 2008, 0:16
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Grajewo
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: Lo-buz »

Dzisiaj to juz calkiem bylem w lekkim szoku .. moze nie na temat, ale jak jest zimny silnik i jest na luzie i puszczam sprzeglo to czemu jedzie mi do przodu ? Az sprawdzalem czy jest napewno na luzie.. pierwszy raz sie spotkalem z tym.. Jak silnik jest cieplo to raczej tego nie ma.. czyzby znowu TTTM

NAITOP

Astro-maniak
Posty: 432
Rejestracja: 24 lip 2007, 18:46
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: POLANDIA
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: NAITOP »

Kazdy tak ma :) mam i ja. Jak dlugo postoi na biegu a potem zapalisz na luzie bez sprzegla to czasem niezle podjedzie.
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ