Bardzo słaba zbiórka

dresat

Astro-maniak
Posty: 650
Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: dresat »

Cobrettii, Tobie się chyba też klawiatura "zapycha" i błędy podstawowe wali...Tylko mi nie mów, żeś dyslektyk; jeśli umiesz czytać, to słownik ortograficzny nie gryzie. 8)
myśleć...też bym umiał!

Awatar użytkownika
mat9999rr

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 25 sie 2008, 10:29
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: mat9999rr »

Czyli przy mniej więcej jakiej prędkości dajmy na to na trójce??Ale w dtl-u może być troche inaczej

miras20

Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: 28 paź 2007, 11:16
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Milicz
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: miras20 »

Ja tak zazwyczaj przełączam to 1 - 2 -> 20 km/h, 2-3 ->40 km/h, 3-4 -> 60~70 km/h, 4-5 -> 85 ~ 90 no i na 5 do 120 km/h

Przy moim aucie jest najekonomiczniej jeżeli chodzi o przyspieszenie. Przy czym 60 można bez problemu na 4 przez miasto i ma pociągnięcie.

Jak u Was wyglada?

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

w moim isuzu turbinka zaczyna pompować od 3tyś ale lekko :D dopiero przy 3.5 tyś osiąga max ciśnienie czyli 0.65bar - testowane miernikiem

w tym silniku jak się bardzo słabo zbiera z dołu to jest jeszcze inna możliwość ;) tzn podnieść nieco dawkę na pompie wtryskowej co za bardzo nie zaszkodzi a autko będzie się o dużo lepiej zbierać z dołu - sam wypróbowałem po tym jak byłem na hamowni i mi wyszedł wynik 74KM przy 4tyś obrotów i bardzo słaby moment obrotowy. Rozmawiałem wtedy z gościem i mi podpowiedział, że najprawdopodobniej będzie pompa wtryskowa de regulacji.

po tym podniosłem dawkę kręcąc śrubką do tego stopnia żeby nie dymił przy przygazówce i z asterki zrobiła się rakieta - myślę że wróciła o swojej seryjnej mocy, ale to już powie kolejne hamowanie

Qrvich

Astro-maniak
Posty: 70
Rejestracja: 16 cze 2008, 1:12
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: Qrvich »

Przepraszam za małego offtopa ;) Ale mam pytanie do Ciebie JOszi - którą to śrubką należy kręcić żeby podnieść dawkę? Gdybyś mógł mi to zobrazować jakoś, byłbym wdzięczny.
Bo pomimo że moja Asterka się jako-tako zbiera, to nie czuć juz takiego kopa jak na początku, kiedy zagościła u mojego ojca (miała przejechane wtedy już 150000, a czuć było wgniatanie w fotel przy przyspieszaniu). Teraz ma przejechane 285000 i wiadomo że winą trzeba obarczać głównie turbinę (bo tego świstu też nie słychać jak na początku). Jednak skoro mówisz że taki zabieg może podnieść jej dynamike, to chętnie bym spróbował :)

Pozdrawiam.

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

Qrvich tu masz manual dotyczący podkręcenia silnika isuzu w corsie [External Link Removed for Guests]

nie przejmuj się że dotyczy silnika 1.5TD w corsie bo to praktycznie takie same silniki i działa to w ten sam sposób ;)

tam masz zdjęcia i opisy ;) ja podniosłem tylko dawkę a ciśnienie zostawiłem w spokoju

Qrvich

Astro-maniak
Posty: 70
Rejestracja: 16 cze 2008, 1:12
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: Qrvich »

OK, dzięki wielkie ;)
Pozdro.

destylator

Astro-maniak
Posty: 189
Rejestracja: 31 gru 2007, 7:36
Imię: Marcin Destylator
Auto: Astra H 1.9 cdti
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Żory/Ballymena
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: destylator »

joszi a jak można sprawdzic samemu ciśnienie jakie daje turbinka ?? i jakie ono powonno być w dtl-u ??
TTi 880 + SIRIO ML 145

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

destylator pisze:joszi a jak można sprawdzic samemu ciśnienie jakie daje turbinka ?? i jakie ono powonno być w dtl-u ??
musisz sobie do tego zrobić miernik ciśnienia ;)

Ja kupiłem w sklepie ze sprężarkami najprostszy miernik ciśnienia do 2bar za 20zł :D do tego w sklepie z wężami hydraulicznymi i akcesoriami kupiłem końcówkę na wężyk żeby można było podpiąc wężyk do miernika :D do tego jeszcze trójnik i wężyk o średnicy wewnętrznej 6mm.

Jak już masz wszystko skompletowane to szukasz w autku pompy wtryskowej. Z dekielka pompy powinien wychodzić wężyk i wchodzić do kolektora dolotowego. Z całym miernikiem wpinasz się za pomocą trójnika w ten wężyk i zostaje tylko odpalić autko i przygazować.

niestety nie wiem jakie dtl powinien mieć ciśnienie

ODPOWIEDZ