Astra gasnie przy hamowaniu

Awatar użytkownika
PiotrekP

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 30 sty 2008, 20:08
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Nieporęt
Kontakt:

Astra gasnie przy hamowaniu

#1

Nieprzeczytany post autor: PiotrekP »

Witam!
Chciałem prosić o radę w następującej sprawie. Czasami samochód gaśnie podczas hamowania z większych prędkości (100-120 km/h). Dzieje sie tak około raz na 1000 km. Auto nie ma instalacji gazowej i zawsze miało około pół baku paliwa. Drugą sprawą jest szarpanie podczas zmiany biegów przy dynamicznym przyśpieszaniu od 2 do 4 biegu. Jest to takie pojedyńcze bardzo mocne szarpnięcie któremu towarzyszy stuknicie odczuwalne na kierownicy. Dodam jeszcze że przy baaardzo wolnym puszczeniu sprzęgła nie wystepuje.

[ Dodano: 2008-02-09, 20:58 ]
Nikt nie ma żadnego pomysłu dlaczego tak się może dziać??

Awatar użytkownika
somel

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 07 lut 2008, 23:08
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wolsztyn / Warszawa
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: somel »

Hej.Powiem szczerze że mam podobny problem?Zdażyło mi się to tylko raz i faktycznie przy hamowaniu przy znacznej prędkości (zalany gość wtargnął na jezdnię).Nie udało mi się wywołać tego efektu ponownie jednak dalej mam go w pamięci i postanowiłem poszukać odpowiedniego tematu.

Jak możecie to podzielcie się z nami swoją wiedzą.

Pozdrawiam

Maryś

V.I.P.
Posty: 896
Rejestracja: 16 cze 2007, 12:25
Imię: Maciej
Silnik: 2.0
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

#3

Nieprzeczytany post autor: Maryś »

Szarpanie moze byl wynikiem uszkodzonej poduszki silnika, a jesli chodzi o nagle hamowanie...to czesto TTTM - tzn przy maksymalnym bucie na hamulcu zapalaja sie kontrolki checka i silnik gasnie :mrgreen:
Mechanika pojazdowa. Gdańsk tel 530-612-613.

dikser

Astro-maniak
Posty: 870
Rejestracja: 02 gru 2007, 23:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: radom
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: dikser »

niejako zgodze sie z Marys, ze TTTM ale nie do konca chodzi tu o to ze wasz silnik dostaje w pewnym momencie za duża dawke powietrza i gaśnie.dzieje sie tak np.przy zrzuceniu na luz przy duzych predkościach ewentualnie szybkie zejście z obrotów.spodkałem sie z tym nie raz.u mnie to nie wystepuje.mówia ze zdjecie rekawa prowadzacego powietrze do airboxu od strony atrapy skutkuje.nie zaszkodzi spróbować-napewno nic nie popsujecie robiac to ;) .a apropo stukania to chyba jednak poduszki zakończyły żywot,ale tu pewnosci nie mam :roll:
nie ważne przy czym stoisz tylko jak tym jeździsz
[External Link Removed for Guests]

tatanka

Astro-maniak
Posty: 228
Rejestracja: 21 gru 2006, 22:48
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Piła - Wlkp
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: tatanka »

A jak przewody wysokiego napięcia .lambda i silnik krokowy . czasami z tego co wiem te elementy również powodują tego typu objawy ..
szarpanie w zakresie 2000- 3000 obrotów , gaśnięcie silnika przy nagłym spadku obrotów - świece ,przewody ,lambda padnięta na niskich częstotliwościach ,krokowy.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś proponuje sprawdzić te element i również obejrzeć filtr powietrza ,kopułke i palec.

Jeżeli chodzi o stuki przy gwałtownym ruszeniu -- podpinam się pod podpowiedzi odnośnie poduszek silnika .
I HAVE THE VISION

[External Link Removed for Guests]

dikser

Astro-maniak
Posty: 870
Rejestracja: 02 gru 2007, 23:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: radom
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: dikser »

a powiedz mi tatanka, gdzie jest sonda??przy wydechu??bo ja sie zbieram do sprawdzenia właśnie i nie moge sie zebrac.i jak sie ja sprawdza?? :roll:
nie ważne przy czym stoisz tylko jak tym jeździsz
[External Link Removed for Guests]

Mamanek

V.I.P.
Posty: 978
Rejestracja: 12 mar 2008, 17:02
Imię: Adam
Auto: Opel Astra GSi
Silnik: C20XE+
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Mamanek »

dikser, sonda jest przykrecona do kolektora wydechowego, jak sobie zajrzysz pod maske to obserwuj rure kolektorowa i zoabczysz cos grubego z przewodem idace w kierunku zbiorniczka spryskiwaczy, tak jest w moim GSi.
Zreszta zamin cokolwiek zacznie sie sprawdzac, to czy pali sie CHECK, jesli tak, to jakimi bledami sypie...
GSi to odwzajemniona miłość , więc jeśli nie czujesz tej miłości, to błagam Cię!
Zmień samochód!!!


M&M Team

tatanka

Astro-maniak
Posty: 228
Rejestracja: 21 gru 2006, 22:48
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Piła - Wlkp
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: tatanka »

dokładnie - sonda lambda znajduje się przy kolektorze wydechowym.
check engine - nie zawsze wykrywa uszkodzenie sondy.
Najprostszym sposobem byłoby podjechac na komputer ale to wiadomo KOSZTUJE.
Sprawdź organoleptyczne (wzrokowo) sonde jej połaczenia i stan ogólny sprubuj poruszać przewodami ,spryskać specjalnym płynem styki i łączenia .
Przewody - pewnie wiesz jak sprawdzić .Wypadałoby sprawdzić świece i filtr powietrza jak już mówiłem .
Możliwe ,że regulator napięcia fiksuje .
Jezeli masz możliwość - podjedź na komputerek do dobrego fachowca ...
Jeśli nie -- pozostaje krok po kroku kombinować z poszczególnymi elementami ..
I HAVE THE VISION

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
PiotrekP

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 30 sty 2008, 20:08
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Nieporęt
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: PiotrekP »

Dziękuję za pomoc. Wymienię poduszki w silniku i napiszę czy pomogło :D

dikser

Astro-maniak
Posty: 870
Rejestracja: 02 gru 2007, 23:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: radom
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: dikser »

ja mam pocztek produkcji.ciekawe czy komp cos wykryje.podobno mozna podpiac sie do lambdy i sprawdzic jej napicie i w ten sposób sprawdzic ten element :roll:
nie ważne przy czym stoisz tylko jak tym jeździsz
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ