pomozcie zlokalizowac usterke - uszkodzenie w bloku silnika

hudy

Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 20 sie 2007, 21:11
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Olsztyn / Warszawa
Kontakt:

pomozcie zlokalizowac usterke - uszkodzenie w bloku silnika

#1

Nieprzeczytany post autor: hudy »

Wczoraj ni stad ni z owad zaczela palic sie kontrolka "uszkodzenie w bloku silnika", ale nie moge dojsc w czym jest problem. Sonda lambda byla wymieniona na oryginalna pod koniec sierpnia 2007 (jakies 5-6 tys km temu), tak samo uszczelka pod glowica, a rozrzad byl robiony 30tys km temu, wymiana oleju we wrzesniu 2007. Poza zapalaniem kontrolki praktycznie nic sie nie dzieje, jednak zdarzylo sie, ze raz zgubil obroty i zgasl. Zauwazylem pewna rzecz - po odpaleniu silnika po dluzszym postoju kontrolka pali sie, po pojezdzeniu ok. 15 minut zgasilem silnik na ok 30 sekund, odpalilem i kontrolka nie zapalila sie do momentu kolejnego uruchomienia silnika (zdarzylo sie to 2 razy).

Przebieg 142.000 km, silnik 1.8 16v ECO TEC, rok prod. 1996, wszystkie plyny regularnie sprawdzane, jezdzony normalnie, bez zadnych szalenstw i podkrecania obrotow do odciecia, jezdze na paliwie orlen verva98, suprema98 ze statoil, lub 98 z BP.

Bede bardzo wdzieczny za wszelkie sugestie i pomoc ;)

Pozdrawiam serdecznie ;)

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

chodzi Ci o kontrolkę Check engine? ona dotyczy układu wtryskowego

proponuję sprawdzić jaki to błąd silnika. instrukcje do tego zamieszczam w linku poniżej
[External Link Removed for Guests]

tak na oko nikt Ci nie powie bo możliwości jest sporo i bez zczytania błędu się nie obejdzie.
Tak więc sprawdź nr błędu i napisz nam tutaj a na pewno ktoś się postara Ci pomóc

voytecs

Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 28 maja 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: voytecs »

hudy pisze:...Zauwazylem pewna rzecz - po odpaleniu silnika po dluzszym postoju kontrolka pali sie, po pojezdzeniu ok. 15 minut zgasilem silnik na ok 30 sekund, odpalilem i kontrolka nie zapalila sie do momentu kolejnego uruchomienia silnika (zdarzylo sie to 2 razy).
Miałem podobnie jak kończył mi sie czujnik położenia wałka rozrządu.
Jak Ci sie zaświeci kontrolka spróbuj zwiększyć obroty jak odetnie przy 4500 to czujnik do wymiany.
Ale oczywiście odczyt błędów dużo wyjaśni.
Wojtek /voytecs/
Astra F-CC Champion '96 * 5d/HB * 1.8/16V (X18XE) + eLPiGaz

hudy

Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 20 sie 2007, 21:11
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Olsztyn / Warszawa
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: hudy »

Dzieki za podpowiedz ;) Sprawdzilem kody bledow, niestety nie wiem jak je do konca rozszyfrowac. Powtarza sie sekwencja: 10 - 3 - 4 - 10, gdzie:

10 - Kody bledow nie zaprogramowane
34 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie
10 - Kody bledow nie zaprogramowane

Czy znaczy to, ze wystapily 3 awarie, z czego rozpoznana jest tylko jedna? czy moze odczytalem to zle?

Pozdrawiam

[ Dodano: 2008-02-04, 17:22 ]
chyba, ze oznacza to:

0340 - Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu

wtedy zgadzaloby sie z Twoja usterka Voytecs ;) powiedz, czy to cos powaznego? czy mozna z tym jezdzic, czy lepiej holowac do warsztatu? no i ile mnie to bedzie kosztowalo :)

Dzieki jeszcze raz za informacje ;)

voytecs

Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 28 maja 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: voytecs »

hudy pisze:Dzieki za podpowiedz ;) Sprawdzilem kody bledow, niestety nie wiem jak je do konca rozszyfrowac. Powtarza sie sekwencja: 10 - 3 - 4 - 10, gdzie:

10 - Kody bledow nie zaprogramowane
34 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie
10 - Kody bledow nie zaprogramowane

Czy znaczy to, ze wystapily 3 awarie, z czego rozpoznana jest tylko jedna? czy moze odczytałem to zle?

Pozdrawiam

[ Dodano: 2008-02-04, 17:22 ]
chyba, ze oznacza to:

0340 - Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu

wtedy zgadzaloby sie z Twoja usterka Voytecs ;) powiedz, czy to cos powaznego? czy mozna z tym jezdzic, czy lepiej holowac do warsztatu? no i ile mnie to bedzie kosztowalo :)

Dzieki jeszcze raz za informacje ;)
Poważne to to nie jest, ale dokuczliwe ze względu na to "odcięcie" ja z tym jeździłem ponad miesiąc. Może być też niebezpieczne jak odetnie Ci w najmniej oczekiwanym przypadku np przy wyprzedzaniu.

Jeśli chodzi o wymianę to poradę na ten temat znajdziesz tu (wprawdzie do Vectry - ale to prawie to samo poza drążkiem reakcyjnym):
[External Link Removed for Guests]
Ja zakupiłem czujnik przez Allegro u Stachowiaka za ok 130zł a za wymianę dałem 50 (nie w ASO) i jeżdżę na nim już 3 lata
teraz czujniki są tańsze ale nie radze kupować najtańszych
[External Link Removed for Guests]
W ASO prawdopodobnie czujnika (cena ok 400zł) nie dostaniesz tylko zestaw naprawczy wymagający przeróbki złącza.

[ Dodano: 2008-02-04, 19:30 ]
a tu masz link do aukcji Stachowiaka
[External Link Removed for Guests]
no ale może znajdziesz gdzieś bliżej swojego miejsca zamieszkania
Wojtek /voytecs/
Astra F-CC Champion '96 * 5d/HB * 1.8/16V (X18XE) + eLPiGaz

hudy

Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 20 sie 2007, 21:11
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Olsztyn / Warszawa
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: hudy »

OK już wiem co i jak.
Wielkie dzięki jeszcze raz, pozdrawiam serdecznie! :D

ODPOWIEDZ