Wczoraj ni stad ni z owad zaczela palic sie kontrolka "uszkodzenie w bloku silnika", ale nie moge dojsc w czym jest problem. Sonda lambda byla wymieniona na oryginalna pod koniec sierpnia 2007 (jakies 5-6 tys km temu), tak samo uszczelka pod glowica, a rozrzad byl robiony 30tys km temu, wymiana oleju we wrzesniu 2007. Poza zapalaniem kontrolki praktycznie nic sie nie dzieje, jednak zdarzylo sie, ze raz zgubil obroty i zgasl. Zauwazylem pewna rzecz - po odpaleniu silnika po dluzszym postoju kontrolka pali sie, po pojezdzeniu ok. 15 minut zgasilem silnik na ok 30 sekund, odpalilem i kontrolka nie zapalila sie do momentu kolejnego uruchomienia silnika (zdarzylo sie to 2 razy).
Przebieg 142.000 km, silnik 1.8 16v ECO TEC, rok prod. 1996, wszystkie plyny regularnie sprawdzane, jezdzony normalnie, bez zadnych szalenstw i podkrecania obrotow do odciecia, jezdze na paliwie orlen verva98, suprema98 ze statoil, lub 98 z BP.
Bede bardzo wdzieczny za wszelkie sugestie i pomoc
Pozdrawiam serdecznie
pomozcie zlokalizowac usterke - uszkodzenie w bloku silnika
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 20 sie 2007, 21:11
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Olsztyn / Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
chodzi Ci o kontrolkę Check engine? ona dotyczy układu wtryskowego
proponuję sprawdzić jaki to błąd silnika. instrukcje do tego zamieszczam w linku poniżej
[External Link Removed for Guests]
tak na oko nikt Ci nie powie bo możliwości jest sporo i bez zczytania błędu się nie obejdzie.
Tak więc sprawdź nr błędu i napisz nam tutaj a na pewno ktoś się postara Ci pomóc
proponuję sprawdzić jaki to błąd silnika. instrukcje do tego zamieszczam w linku poniżej
[External Link Removed for Guests]
tak na oko nikt Ci nie powie bo możliwości jest sporo i bez zczytania błędu się nie obejdzie.
Tak więc sprawdź nr błędu i napisz nam tutaj a na pewno ktoś się postara Ci pomóc
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 28 maja 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Miałem podobnie jak kończył mi sie czujnik położenia wałka rozrządu.hudy pisze:...Zauwazylem pewna rzecz - po odpaleniu silnika po dluzszym postoju kontrolka pali sie, po pojezdzeniu ok. 15 minut zgasilem silnik na ok 30 sekund, odpalilem i kontrolka nie zapalila sie do momentu kolejnego uruchomienia silnika (zdarzylo sie to 2 razy).
Jak Ci sie zaświeci kontrolka spróbuj zwiększyć obroty jak odetnie przy 4500 to czujnik do wymiany.
Ale oczywiście odczyt błędów dużo wyjaśni.
Wojtek /voytecs/
Astra F-CC Champion '96 * 5d/HB * 1.8/16V (X18XE) + eLPiGaz
Astra F-CC Champion '96 * 5d/HB * 1.8/16V (X18XE) + eLPiGaz
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 20 sie 2007, 21:11
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Olsztyn / Warszawa
- Kontakt:
Dzieki za podpowiedz Sprawdzilem kody bledow, niestety nie wiem jak je do konca rozszyfrowac. Powtarza sie sekwencja: 10 - 3 - 4 - 10, gdzie:
10 - Kody bledow nie zaprogramowane
34 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie
10 - Kody bledow nie zaprogramowane
Czy znaczy to, ze wystapily 3 awarie, z czego rozpoznana jest tylko jedna? czy moze odczytalem to zle?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-02-04, 17:22 ]
chyba, ze oznacza to:
0340 - Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu
wtedy zgadzaloby sie z Twoja usterka Voytecs powiedz, czy to cos powaznego? czy mozna z tym jezdzic, czy lepiej holowac do warsztatu? no i ile mnie to bedzie kosztowalo
Dzieki jeszcze raz za informacje
10 - Kody bledow nie zaprogramowane
34 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie
10 - Kody bledow nie zaprogramowane
Czy znaczy to, ze wystapily 3 awarie, z czego rozpoznana jest tylko jedna? czy moze odczytalem to zle?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-02-04, 17:22 ]
chyba, ze oznacza to:
0340 - Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu
wtedy zgadzaloby sie z Twoja usterka Voytecs powiedz, czy to cos powaznego? czy mozna z tym jezdzic, czy lepiej holowac do warsztatu? no i ile mnie to bedzie kosztowalo
Dzieki jeszcze raz za informacje
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 28 maja 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Poważne to to nie jest, ale dokuczliwe ze względu na to "odcięcie" ja z tym jeździłem ponad miesiąc. Może być też niebezpieczne jak odetnie Ci w najmniej oczekiwanym przypadku np przy wyprzedzaniu.hudy pisze:Dzieki za podpowiedz Sprawdzilem kody bledow, niestety nie wiem jak je do konca rozszyfrowac. Powtarza sie sekwencja: 10 - 3 - 4 - 10, gdzie:
10 - Kody bledow nie zaprogramowane
34 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie
10 - Kody bledow nie zaprogramowane
Czy znaczy to, ze wystapily 3 awarie, z czego rozpoznana jest tylko jedna? czy moze odczytałem to zle?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-02-04, 17:22 ]
chyba, ze oznacza to:
0340 - Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu
wtedy zgadzaloby sie z Twoja usterka Voytecs powiedz, czy to cos powaznego? czy mozna z tym jezdzic, czy lepiej holowac do warsztatu? no i ile mnie to bedzie kosztowalo
Dzieki jeszcze raz za informacje
Jeśli chodzi o wymianę to poradę na ten temat znajdziesz tu (wprawdzie do Vectry - ale to prawie to samo poza drążkiem reakcyjnym):
[External Link Removed for Guests]
Ja zakupiłem czujnik przez Allegro u Stachowiaka za ok 130zł a za wymianę dałem 50 (nie w ASO) i jeżdżę na nim już 3 lata
teraz czujniki są tańsze ale nie radze kupować najtańszych
[External Link Removed for Guests]
W ASO prawdopodobnie czujnika (cena ok 400zł) nie dostaniesz tylko zestaw naprawczy wymagający przeróbki złącza.
[ Dodano: 2008-02-04, 19:30 ]
a tu masz link do aukcji Stachowiaka
[External Link Removed for Guests]
no ale może znajdziesz gdzieś bliżej swojego miejsca zamieszkania
Wojtek /voytecs/
Astra F-CC Champion '96 * 5d/HB * 1.8/16V (X18XE) + eLPiGaz
Astra F-CC Champion '96 * 5d/HB * 1.8/16V (X18XE) + eLPiGaz
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 20 sie 2007, 21:11
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Olsztyn / Warszawa
- Kontakt: