Remont silnika Astra I 1.4 16v z 1998 130 000km
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 16 paź 2007, 20:45
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Remont silnika Astra I 1.4 16v z 1998 130 000km
Witam serdecznie,
w ubiegłym tygodniu zrobiłem remoncik silniczka 1.4 16v z 1998roku. Zostały wymienione:
Uszczelki:
- pokrywy zaworów
- pod głowicą
- miski olejowej
- pod kolektorem ssącym
- pod kolektorem wydechowym
- między kolektorem wydechowym a portkami
Pompa wspomagania
Rozrząd
- rolki
- napinacz
- pasek
- pompa wody
Pierścienie (nominalne)
Dokonano planowania głowicy
- frezowanie gniazd zaworowych
- wymiana 16 prowadnic zaworowych
- wymiana uszczelniaczy zaworowych
- wymiana szpilek mocujących głowicę ( 10szt)
Wymiana:
- przewodów wysokiego napięcia
- świec
- oleju (ELF STI)
- filtru oleju
- filtru powietrza
- filtru kabiny
- płynu chłodzącego
- płynu wspomagania
- linki prędkościomierza
Po złożeniu silniczka, postanowiłem się udać na dotarcie max 90km/h odległość 300km, po czym postanowiłem skontrolować silniczek. Okazało się, że jest wyciek oleju, prawdopodobnie uszczelniacz wału puścił i teraz rozkręcanie na nowo.
Czy o czymś zapomniałem? Proszę o podpowiedzi
P.S. koszt remontu na dzień dzisiejszy 2700,- PLN
w ubiegłym tygodniu zrobiłem remoncik silniczka 1.4 16v z 1998roku. Zostały wymienione:
Uszczelki:
- pokrywy zaworów
- pod głowicą
- miski olejowej
- pod kolektorem ssącym
- pod kolektorem wydechowym
- między kolektorem wydechowym a portkami
Pompa wspomagania
Rozrząd
- rolki
- napinacz
- pasek
- pompa wody
Pierścienie (nominalne)
Dokonano planowania głowicy
- frezowanie gniazd zaworowych
- wymiana 16 prowadnic zaworowych
- wymiana uszczelniaczy zaworowych
- wymiana szpilek mocujących głowicę ( 10szt)
Wymiana:
- przewodów wysokiego napięcia
- świec
- oleju (ELF STI)
- filtru oleju
- filtru powietrza
- filtru kabiny
- płynu chłodzącego
- płynu wspomagania
- linki prędkościomierza
Po złożeniu silniczka, postanowiłem się udać na dotarcie max 90km/h odległość 300km, po czym postanowiłem skontrolować silniczek. Okazało się, że jest wyciek oleju, prawdopodobnie uszczelniacz wału puścił i teraz rozkręcanie na nowo.
Czy o czymś zapomniałem? Proszę o podpowiedzi
P.S. koszt remontu na dzień dzisiejszy 2700,- PLN
1). 1.4l 16V X14XE (Ecotec) 66 kW / 90 PS
-
- Posty: 298
- Rejestracja: 28 gru 2007, 12:18
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: kożuchów
- Kontakt:
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 351
- Rejestracja: 25 gru 2006, 16:48
- Imię: Adam
- Silnik: c20ne
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk Bobrowice
- Kontakt:
-
- Posty: 337
- Rejestracja: 31 sty 2008, 9:56
- Imię: Paweł
- Auto: Astra F
- Silnik: C20NE na gazie nadal
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
- Kontakt:
Popieram przedmówców dlaczego już po 130 tyś. Ja po wymianie tylko wszystkich uszczelek w silniku bujam sie dalej bez najmniejszych problemów. Na liczniku 220 tyś i jeszcze daleko mi do takiego remontu. A tak w ogóle działo sie coś po tych 130 tys z silnikiem?
[External Link Removed for Guests]
Koniec z katowaniem:)))
[External Link Removed for Guests]
Koniec z katowaniem:)))
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 298
- Rejestracja: 28 gru 2007, 12:18
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: kożuchów
- Kontakt:
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 16 paź 2007, 20:45
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Objawy miałem następujące: silnik brał 1litr oleju na 700km. Silnik był cały w leju, al. Enie zostawiał pod sobą plam jak stał. Prawdopodobnie przepalał go. Słyszałem, o tym, że te silniczki są żywotne, Ale tak już się stało. Jeżdżę tym autkiem w długie trasy i nie miałem ochoty gdzieś stanąć. Mam nadzieje ze teraz spokojnie dobije do 300 000 lub lepiej.
Pozdrawiam
igiers
[ Dodano: 2008-02-06, 14:31 ]
Informacja z ostatniej chwili.
Stwierdzono nieszczelny uszczelniacz wału i poharataną pompę olejową i teraz pytanie czy pompę na szrocie szukać, czy wywalić kolejne 300 za pompę w sklepie, czy podpalić auto. Ręce opadają.
Pozdrawim
igiers
Pozdrawiam
igiers
[ Dodano: 2008-02-06, 14:31 ]
Informacja z ostatniej chwili.
Stwierdzono nieszczelny uszczelniacz wału i poharataną pompę olejową i teraz pytanie czy pompę na szrocie szukać, czy wywalić kolejne 300 za pompę w sklepie, czy podpalić auto. Ręce opadają.
Pozdrawim
igiers
1). 1.4l 16V X14XE (Ecotec) 66 kW / 90 PS
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2007, 9:41
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Przyczyny ubytku oleju zapewne w większości znasz. Moim skromnym zdaniem nie potrzeba było robić remontu tylko wymienić poszczególne elementy takie jak uszczelki, no rozrząd jeśli tego wymagał i ewentualnie okresowych części (filtry czy świece).
Trzeba było posprawdzać gdzie jaka uszczelka puszcza, a jeśli przepala to uszczelniacze i autko dalej by śmigało jak tralala W tym momencie jak uporasz się ze wszystkim to autko na długie długie lata, bo aż szkoda by było teraz komuś za jakiś czas sprzedać takie autko
Trzeba było posprawdzać gdzie jaka uszczelka puszcza, a jeśli przepala to uszczelniacze i autko dalej by śmigało jak tralala W tym momencie jak uporasz się ze wszystkim to autko na długie długie lata, bo aż szkoda by było teraz komuś za jakiś czas sprzedać takie autko
==================
Marka: Opel Astra F Caravan
Rok: 1999
Silnik: X14NZ 60KM
Kolor: KingsBlue
LPG-->brak-->i dobrze
===============
Marka: Opel Astra F Caravan
Rok: 1999
Silnik: X14NZ 60KM
Kolor: KingsBlue
LPG-->brak-->i dobrze
===============
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 16 paź 2007, 20:45
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2007, 9:41
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt: