....dwa biegi wiatraka....

igiers

Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 16 paź 2007, 20:45
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

....dwa biegi wiatraka....

#1

Nieprzeczytany post autor: igiers »

Witam serdecznie, dotyczy Asty F 1.4 16v z 98r, mam problem z temperatura płynu chłodzącego. Jak odpalę rano i przejadę około 2km (testy przeprowadzono przy temperaturze otoczenia +4.5C) wskazówka temperatury przekracza 90 stopni i troszkę opada gdzieś do 85 stopni i ponownie przekracza 90 stopni i opada do 89 – 90 stopni i się utrzymuje na tym poziomie (pewnie normalny efekt pracy termostatu). Po zatrzymaniu się na 3-4 min na wolnych obrotach temperatura dochodzi do 98-100stopni i uruchamia się wiatrak. Ciekawy jestem co będzie latem. ?
Pytanie: czy przy wiatrakach tego typu są dwa biegi chłodzenia czy tylko jeden po przekroczeniu 100 stopni czy 98 stopni?

Pozdrawiam
igiers
1). 1.4l 16V X14XE (Ecotec) 66 kW / 90 PS

chiken

Astro-maniak
Posty: 391
Rejestracja: 07 lut 2007, 9:41
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: chiken »

Tylko diesle mają dwu stopniowy wentylator, a w twoim przypadku jak w większości opli załancza się wentylator przy 98 stopniach. Latem będzie zapewne w koreczkach wentylator załanczał się dość często.
==================
Marka: Opel Astra F Caravan
Rok: 1999
Silnik: X14NZ 60KM
Kolor: KingsBlue :)
LPG-->brak-->i dobrze
===============

igiers

Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 16 paź 2007, 20:45
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: igiers »

Postaram sie zaadaptowac wiatrak od diesla, ciekawy jesem czy pasuje i czy nie trzeba przerabiac instalacji elektrycznej.

Pozdrawiam
igiers
1). 1.4l 16V X14XE (Ecotec) 66 kW / 90 PS

chiken

Astro-maniak
Posty: 391
Rejestracja: 07 lut 2007, 9:41
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: chiken »

Tylko żebyś przypadkiem nie miał takiej przypadłości że silnik nie będzie miał odpowiedniej temperatury. Jakby dwustopniowy wentylator był przyjazny dla silnika to opel już wcześniej powinien to zastosować, albo ktoś z użytkowników bawił by się w taką modyfikacje
==================
Marka: Opel Astra F Caravan
Rok: 1999
Silnik: X14NZ 60KM
Kolor: KingsBlue :)
LPG-->brak-->i dobrze
===============

VRx

Astro-maniak
Posty: 3024
Rejestracja: 26 mar 2007, 11:34
Imię: mam i ja
Auto: Opel
Silnik: całkiem spory
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: VRx »

chiken pisze:Tylko diesle mają dwu stopniowy wentylator
To nie jest akurat do końca prawda.
Ja mam 1.4 16v (X14XE) i mam dwustopniowy wentylator, przy czym mam klimę.

chiken

Astro-maniak
Posty: 391
Rejestracja: 07 lut 2007, 9:41
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: chiken »

ale masz orginalną klime? czy dokładaną? bo ja przykładowo klima dokładana i jednostopniowy
==================
Marka: Opel Astra F Caravan
Rok: 1999
Silnik: X14NZ 60KM
Kolor: KingsBlue :)
LPG-->brak-->i dobrze
===============

piotreq

Astro-maniak
Posty: 57
Rejestracja: 01 sie 2007, 19:42
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Łódź/Londyn
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: piotreq »

Temperatura zalanczania sie wentylatora zalezy od tego jakiego rodzaju termostat posiadasz jeden wlancza sie przy 98 a drugi moze juz przy 95.

igiers

Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 16 paź 2007, 20:45
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: igiers »

Jeszcze poszperam, jak cos znajdę sensownego to zaadaptuję.

Pozdrawiam
igiers
1). 1.4l 16V X14XE (Ecotec) 66 kW / 90 PS

VRx

Astro-maniak
Posty: 3024
Rejestracja: 26 mar 2007, 11:34
Imię: mam i ja
Auto: Opel
Silnik: całkiem spory
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: VRx »

chiken, oryginalną.

A to co niektórzy nazwali tutaj termostatem w rzeczywistości nim nie jest. Termostat to zawór otwierający duży obieg po nagrzaniu silnika do określonej temperatury.

ODPOWIEDZ