Wentylator
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 10 mar 2007, 14:56
- Imię: Michal
- Auto: Astra F
- Silnik: 1,6
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Wentylator
Witam.
Mam pewien problem dotyczący wentylatora silnika.
Gdy temperatura osiągnie 95* wentylator się nie włącza
Czytałem gdzieś że w asterkach zdarza sie ze nie poprawnie działa wskaźnik temeratury na desce roz.
Co o tym myślicie ?
Czy to prawda ?
Mam pewien problem dotyczący wentylatora silnika.
Gdy temperatura osiągnie 95* wentylator się nie włącza
Czytałem gdzieś że w asterkach zdarza sie ze nie poprawnie działa wskaźnik temeratury na desce roz.
Co o tym myślicie ?
Czy to prawda ?
-
- Posty: 888
- Rejestracja: 21 gru 2006, 21:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Dobre Miasto
- Kontakt:
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 03 sty 2007, 16:09
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
witam
To sprawdz czy ci sie wlacza wentylator nim sie woda zagotuje bo jesli nie to na chlodnicy jest czujnik ktory przepuszcza prąd i moze to on walnął ... ja tak mialem i wymienilem na 1- biegowy od golfa albo poloneza moze winny byc takze przekaznik znajduje sie niedaleko szyby po prawej stronie w komorze silnika (przynajmniej w TD tak jest)
Ps. ten czujnik o ktorym ci mowie nie ma wiekszego znaczenia od tego co widzisz na desce jako temperatura gdyz ten czujnik jest tylko od zalanczania i wylanczania wentylatora. posiada on na obudowie 2 parametry np/ 97/90 co oznacza temp. wlaczenia/temperatura wylaczenia
PS. widze watek na Autkokaciku - > to termostat
czolem
Oberon
To sprawdz czy ci sie wlacza wentylator nim sie woda zagotuje bo jesli nie to na chlodnicy jest czujnik ktory przepuszcza prąd i moze to on walnął ... ja tak mialem i wymienilem na 1- biegowy od golfa albo poloneza moze winny byc takze przekaznik znajduje sie niedaleko szyby po prawej stronie w komorze silnika (przynajmniej w TD tak jest)
Ps. ten czujnik o ktorym ci mowie nie ma wiekszego znaczenia od tego co widzisz na desce jako temperatura gdyz ten czujnik jest tylko od zalanczania i wylanczania wentylatora. posiada on na obudowie 2 parametry np/ 97/90 co oznacza temp. wlaczenia/temperatura wylaczenia
PS. widze watek na Autkokaciku - > to termostat
czolem
Oberon
Astra F 95r 1.7TD(X17DTL) >230 kkm hatchback
Astra H 06r 1.7CDTI(Z17DTH) >150kkm combi
[External Link Removed for Guests]
Astra H 06r 1.7CDTI(Z17DTH) >150kkm combi
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 512
- Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
To jest albo czujnik albo szczotki w silniku sie skończyły albo termostat sie nie otwiera. Więc tak...
Jeśli to szczotki to spróbuj na zagrzanym silniku kiedy powinien sie włączyć wentylator pokręcić nim. Jeśli załapie lub będzie próbował łapać to są to wtedy szczotki w silniku. Jeśli się termostat nie otwiera to wtedy wąż idący do chłodnicy z silnika będzie w miarę zimny ( nie będzie gorący) jeśli to czujnik to termostat będzie otwierał a wentylator nie będzie reagował. sprawdź jeszcze przewody do wentylatora od prądu może coś gdzieś nie kontaktuje.
Jeśli to szczotki to spróbuj na zagrzanym silniku kiedy powinien sie włączyć wentylator pokręcić nim. Jeśli załapie lub będzie próbował łapać to są to wtedy szczotki w silniku. Jeśli się termostat nie otwiera to wtedy wąż idący do chłodnicy z silnika będzie w miarę zimny ( nie będzie gorący) jeśli to czujnik to termostat będzie otwierał a wentylator nie będzie reagował. sprawdź jeszcze przewody do wentylatora od prądu może coś gdzieś nie kontaktuje.
- mascott
- Posty: 13
- Rejestracja: 02 mar 2007, 17:46
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: płock
- Kontakt:
-
- Posty: 198
- Rejestracja: 27 sty 2007, 19:04
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: BYDGOSZCZ
- Kontakt:
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 12 mar 2007, 14:08
- Imię: Pawel
- Silnik: X14XE/LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
lesio822 myślę że to nie termostat bo jakby się nie otwierał to nie pojeździłby raczej (nie byloby chłodzenia) , a konsekwencje przegrzania silnika mogą byc duuuuże to zależy od materiały głowicy a;e po prostu może ją "pofalować" a tu chyba nie musze tłumaczyć ..... ;/
także nie "polecam" przegrzewania silnika i od razu trzeba reagować na to.
Pozdrwiam
także nie "polecam" przegrzewania silnika i od razu trzeba reagować na to.
Pozdrwiam