temperatura
- Troj
- Posty: 10
- Rejestracja: 26 lut 2008, 20:39
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: W-wa Żoliborz
- Kontakt:
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 03 kwie 2008, 22:38
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
W silnikach 1.6 8v i 1.8 8v termostat ma tak wysoko działać. Wentylator ma się włączyć dopiero przy 103 C, tak jest ustawiony fabrycznie bo temperatura wrzenia płynu jest od 109- 130 C (zależy od typu płyny). Nominalnie jak jedziesz w trasie termostat ma utrzymywać temperaturę 95-97C. termostat się dopiero zaczyna uchylać przy 97 C a całkowite otwarcie termostatu jest dopiero przy 107 C. Tutaj tak jest w tych autach-zrobione- one są wyjątkami. Mnie dopiero wentylator się włącza jak dochodzi do czerwonego pola, ale nie wchodzi i nie wejdzie wskaźnik na to czerwone pole. Tak jest w tych autach- jest to trochę denerwujące ,ale jest to tak jak pisałem normalne. Mnie w tej chwili termostat trzyma 85 C-jak jadę i wiem że jest trzaśnięty, ale nie na tyle abym go musiał już wymienić( lepiej na lato jest teraz). Przez to nie wolno w tych silnikach wlewać samej wody!!! do chłodzenia bo jak wiemy temperatura wrzenia wody jet ok 99-101 C i się w tedy przegrzeje silnik.
// cz => trz
//FT
// cz => trz
//FT
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2008, 10:44 przez Marcin77, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 13 lis 2007, 21:21
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Tak czytam i czytam ...
A wiec :
posmigałem troche po miescie , podjechałem do domu i zostawiłem samochod na jakies 10 min chcialem zoabczyc kiedy sie wentylator wlaczy .
Właczył sie gdy temperatura wskazywała troszke powyzej 90 stopni .
[External Link Removed for Guests]
Nie gasząc silnika pojechałem sie przejechać i po kilku min temp wskazywała juz tylko
[External Link Removed for Guests]
i utrzymuje sie tak caly czas .
Co dziwne powiem szczeze ze nawiew dziala . Jak dla mnie astra za duzo pali wiec probelmu doszukuje sie walsnie w termostacie .
Kupilem juz nowy, chcialem dzisiaj go zamontować ale nie chce wtopić 30 zł na darmo ...
Termostat czy jakies czujniki ?
A wiec :
posmigałem troche po miescie , podjechałem do domu i zostawiłem samochod na jakies 10 min chcialem zoabczyc kiedy sie wentylator wlaczy .
Właczył sie gdy temperatura wskazywała troszke powyzej 90 stopni .
[External Link Removed for Guests]
Nie gasząc silnika pojechałem sie przejechać i po kilku min temp wskazywała juz tylko
[External Link Removed for Guests]
i utrzymuje sie tak caly czas .
Co dziwne powiem szczeze ze nawiew dziala . Jak dla mnie astra za duzo pali wiec probelmu doszukuje sie walsnie w termostacie .
Kupilem juz nowy, chcialem dzisiaj go zamontować ale nie chce wtopić 30 zł na darmo ...
Termostat czy jakies czujniki ?
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 13 lis 2007, 21:21
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 28 paź 2007, 11:16
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Pułtusk
- Kontakt:
- Troj
- Posty: 10
- Rejestracja: 26 lut 2008, 20:39
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: W-wa Żoliborz
- Kontakt:
-
- Posty: 313
- Rejestracja: 03 lut 2008, 17:10
- Imię: Łukasz
- Auto: Alfa 147
- Lokalizacja: CSW w PO
- Kontakt:
PAnowie.. ja mam trochę inny problem, wręcz odwrotny...
Jakiś tydzień temu chciałem jechać na zakupy (auto stało ok tygodnia, odpalałem je 2 razy, co by pochodziło w tym czasie) .
No więc... Próbowałem odpalić i nie chciał... jakoś dziwnie pyrkotał i migała kontrolka Check engine ... za 3 razem odpuściłem..
Wyjełem kluczyk, po 10 minutach spróbowałem jeszcze raz i zapalił od razu bez najmniejszego ale... ( ojciec mówił, że może wilgoć)
Problem z temperaturą jest taki:
Po ok 2-3 km auto już ma 90 st. jak stoję na światłach to jest ok 95 st. i z nawiewu czuć lekki smrodek, jak by coś się lekko przypalało czy coś... gdy staję pod blokiem to po chwili włącza się wentylator..
Wczoraj przejechałem ok 15 km po mieście i było właśnie ok 95 st. ( spokojnie jechałem ) . Po 40 min musiałem znów jechać i jak odpaliłem to temp. była ok 90 jak dojechałem na miejsce (jakieś 2 - 3 km) to znów było ok 95...
Nie jest aż tak gorąco , a było to wieczorem , tym bardziej..
co to może być ?? Jak myślicie ?? Co sprawdzić i jak to zrobić??
Jakiś tydzień temu chciałem jechać na zakupy (auto stało ok tygodnia, odpalałem je 2 razy, co by pochodziło w tym czasie) .
No więc... Próbowałem odpalić i nie chciał... jakoś dziwnie pyrkotał i migała kontrolka Check engine ... za 3 razem odpuściłem..
Wyjełem kluczyk, po 10 minutach spróbowałem jeszcze raz i zapalił od razu bez najmniejszego ale... ( ojciec mówił, że może wilgoć)
Problem z temperaturą jest taki:
Po ok 2-3 km auto już ma 90 st. jak stoję na światłach to jest ok 95 st. i z nawiewu czuć lekki smrodek, jak by coś się lekko przypalało czy coś... gdy staję pod blokiem to po chwili włącza się wentylator..
Wczoraj przejechałem ok 15 km po mieście i było właśnie ok 95 st. ( spokojnie jechałem ) . Po 40 min musiałem znów jechać i jak odpaliłem to temp. była ok 90 jak dojechałem na miejsce (jakieś 2 - 3 km) to znów było ok 95...
Nie jest aż tak gorąco , a było to wieczorem , tym bardziej..
co to może być ?? Jak myślicie ?? Co sprawdzić i jak to zrobić??
Ubezpieczenia OFE AXA Poznań
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 13 lis 2007, 21:21
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 12 lut 2008, 13:52
- Imię: Kamil
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Rocznik: 2011
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Jarosty
- Wdzięczny: 1 raz
Oktawian witam!
Jeśli wydałeś na termostat 30 zł to chyba nie będziesz z niego zadowolony......
Jeśli kupiłeś sam wkład-po zmontowaniu go ze starą obudową sprawdź szczelność przed zamontowaniem;jeśli kupiłeś termostat w obudowie-też sprawdź jego szczelnośc przed zamontowaniem.Jeśli jest wyciek w obu przypadkach polecam pastę polerską i długotrwałe docieranie termostatu aż do ustania wycieku.W przeciwnym razie montowanie 'przeciekającego' termostatu nie ma sensu.Ja walczyłem z termostatem dwa miesiące,dopiero gdy dotarłem nowy termostat z obudową jest ok.Ja kupiłem wkład z termostatem (podróbkę oczywiście) i dotarłem go i jest ok juz długi czas. Pozdrawiam!
[ Dodano: 2008-04-06, 20:26 ]
A jeszcze odnośnie temperatury............
Termostat powinien otwierać się przy temp. 92 st C, a pełne otwarcie następuje przy 107 st C. Zatem wskazówka powinna znajdować się pomiędzy 90 a następną kreską na wskaźniku i jeśli wszystko jest ok w tym polu powinna się mieścić-podczas postoju rośnie, ale podczas jazdy nie powinna spaść poniżej 90. Jeśli jest inaczej-termostat do wymiany (rzadziej czujnik lub błąd wskaźnika).
Jeśli wydałeś na termostat 30 zł to chyba nie będziesz z niego zadowolony......
Jeśli kupiłeś sam wkład-po zmontowaniu go ze starą obudową sprawdź szczelność przed zamontowaniem;jeśli kupiłeś termostat w obudowie-też sprawdź jego szczelnośc przed zamontowaniem.Jeśli jest wyciek w obu przypadkach polecam pastę polerską i długotrwałe docieranie termostatu aż do ustania wycieku.W przeciwnym razie montowanie 'przeciekającego' termostatu nie ma sensu.Ja walczyłem z termostatem dwa miesiące,dopiero gdy dotarłem nowy termostat z obudową jest ok.Ja kupiłem wkład z termostatem (podróbkę oczywiście) i dotarłem go i jest ok juz długi czas. Pozdrawiam!
[ Dodano: 2008-04-06, 20:26 ]
A jeszcze odnośnie temperatury............
Termostat powinien otwierać się przy temp. 92 st C, a pełne otwarcie następuje przy 107 st C. Zatem wskazówka powinna znajdować się pomiędzy 90 a następną kreską na wskaźniku i jeśli wszystko jest ok w tym polu powinna się mieścić-podczas postoju rośnie, ale podczas jazdy nie powinna spaść poniżej 90. Jeśli jest inaczej-termostat do wymiany (rzadziej czujnik lub błąd wskaźnika).
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 13 lis 2007, 21:21
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt: