turbina a zimny rozruch w DTL

mX17DTL

Astro-maniak
Posty: 96
Rejestracja: 04 gru 2007, 19:44
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: siemianowice śląskie
Kontakt:

turbina a zimny rozruch w DTL

#1

Nieprzeczytany post autor: mX17DTL »

witam
może ktoś zdradzić, czy uszkodzona turbina - biorąca olej może mieć wpływ na ciężki zimny rozruch? bez większego znaczenia temp. otoczenia - trudny rozruch występuje po ok 12h postoju jeżeli stoi 8-10h to większego problemu nie ma

Góral 2007

Astro-maniak
Posty: 194
Rejestracja: 22 sie 2007, 14:49
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Góral 2007 »

Nie wydaje mi sie aby to turbina byla przyczyna moja tez troche oleju pobiera ale nie ma to wplywu na rozruch zaloz sobie zaworek zwrotny bo pewnie paliwo sie cofa i temu masz takie problemy jak dluzej postoji

mX17DTL

Astro-maniak
Posty: 96
Rejestracja: 04 gru 2007, 19:44
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: siemianowice śląskie
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: mX17DTL »

zawor zalozylem - przed filtrem paliwa i szczerze mowiac to nic nie daje a chyba nawet gorzej jest

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

ja bym sie zainteresował bardziej wtryskami i swieczkami. Turbina nie ma nic do gadania przy odpalaniu. załącza sie przecież przy 2k obrotów dopiero.
[External Link Removed for Guests]

mX17DTL

Astro-maniak
Posty: 96
Rejestracja: 04 gru 2007, 19:44
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: siemianowice śląskie
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: mX17DTL »

no wlasnie - hipoteza jest taka ze.... turbo zawalilo olejem silnik i stad te klopoty ale nie wiem niebardzo w to wierze
swiece grzeja sprawdzalem, koncowki wtryskow sa wymienione

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

załącza sie przecież przy 2k obrotów dopiero.
Turbo jest zawsze zalaczone i tylko jest jakby rozlaczane przez zawor WG!
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

wesoł pisze:Cytat:
załącza sie przecież przy 2k obrotów dopiero.



Turbo jest zawsze zalaczone i tylko jest jakby rozlaczane przez zawor WG!
no fakt bo jest napędzana chyba spalinami ?? nie interesowałem sie tym.
no wlasnie - hipoteza jest taka ze.... turbo zawalilo olejem silnik i stad te klopoty ale nie wiem niebardzo w to wierze
swiece grzeja sprawdzalem, koncowki wtryskow sa wymienione
Hmmm czy przypadkiem do turbiny nie sto olej dostarczany dopiero gdy ona działa ?? ( w tedy sens chłodzenia turbiny by był po dłóższej jeździe )
[External Link Removed for Guests]

destylator

Astro-maniak
Posty: 189
Rejestracja: 31 gru 2007, 7:36
Imię: Marcin Destylator
Auto: Astra H 1.9 cdti
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Żory/Ballymena
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: destylator »

turbina załącza się jak uruchomisz silnik... tylko że jej moc jest odczuwalna od okolo 2 tys. obrotów. Jest napędzana spalinami wychodzącymi z silnika i to powoduje jej ruch obrotowy, i wpompowywanie powietrza do komór i to daje powera :D:D
TTi 880 + SIRIO ML 145

mX17DTL

Astro-maniak
Posty: 96
Rejestracja: 04 gru 2007, 19:44
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: siemianowice śląskie
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: mX17DTL »

to zawalenie olejem silnika miałoby być spowodowane nieszczelnością turbiny co z kolei miałoby powodować wtłaczanie oleju do silnika razem z powietrzem a to z kolei powodowałoby tworzenie się nagaru na zaworach - ale to jak mówię nie moja hipoteza

ODPOWIEDZ