Problem z zasileniem cewki zapłonowej

Gość

Problem z zasileniem cewki zapłonowej

#1

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Mam problem z zasileniem cewki zapłonowe oraz z całym obwodem elektrycznym, który ją zasila i inne urządzenia np. przekaźnik pompy paliwowej. Dokładnie chodzi o to, że co jakiś czas brakuje napięcia na cewce zapłonowej i auto gaśnie. Na początku dosyć dawno samochód miał tylko objawy szarpania podczas jazdy. Ostatnio podczas jazdy gaśnie obrotomierz spada na dół i samochód zaczyna hamować. Za jakiś czas zapali i jedzie kawałek po czym sytuacja się powtarza. Czasami zdarza się, że już nie chce odpalić. Zmierzyłem napięcie na cewce i jest OV. Czasami po jakimś czasie powróci i tak w kółko. Dodatkowo gdy napięcie powraca to słychać załączający się przekaźnik pompy paliwowej. Czyli jakby ginęło napięcie na całym obwodzie. Gdy odłączę przewód zasilający cewkę to napięcie powraca. Gdy podłączyłem do tego samego przewodu + napięcie bezpośrednio z aku to samochód normalnie jedzie.
Gdzie szukać przyczyny. Sprawdzałem już kostkę stacyjki ale wydaje mi się ok. Jak trochę nadpalona ale ją wyczyściłem lecz to nie nie dało.
Próbowałem znaleźć przekaźnik, który załącza obwody po stacyjce ale chyba takiego nie ma a przynajmniej nie potrafię znaleźć.
Czasami podczas pracy na biegu jałowym skaczą mu obroty jakby na chwilę brakowało mu napięcia, słychać wtedy przełączanie się przekaźnika od pompy benzyny, po czym zgaśnie i już nie odpali przez jakiś czas.
Może ma ktoś pomysł jak znaleźć przyczynę?

Samochód Astra C14NZ z 92r

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Sprawdź czy nie masz zaśniedziałych styków od cewy albo czy nie masz luzów na zaciskach. A jak dla mnie te objawy wskazują na chwilowe zwarcia w obwodzie (tylko że wtedy powinno wywalić bezpieczniki).

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Gość

#3

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Wtyczki są ok, są czyste. Luzów też nie ma bo dla pewności podoginałem wtyczki. Problem jest taki, że gdy mierze miernikiem to napięcie jest 0V gdy to się dzieje. Gdy wtyczkę odłączam od cewki to napięcie powraca. Niekiedy silnik odpali i działa przez jakiś czas. To tak jakby cos powodowało odcinanie napięcia.

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Czyli jak masz podłączoną cewkę to na zaciskach jest napięcie a gdy tylko odłączysz to na zaciskach z powrotem pojawia się napięcie?
Jeśli tak to walnięta jest cewka, czyli w niej musi powstawać zwarcie.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Gość

#5

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Jak auto działa poprawnie to napięcie na wtyczce + przy cewce jak +12V a gdy auto zgaśnie samo to wtedy gdy mierze miernikiem przy podłączonych przewodach do cewki brak jest napięcia. Następnie odłączam wtyczkę od cewki i napięcie powraca.
Też myślałem, że cewka daje zwarcie tylko czy wtedy coś nie powinno się palić(jakiś przewód) bo z tego co zaobserwowałem zasilanie cewki jest bez bezpiecznika.
Zanim musiałbym kupić cewkę wolałbym się upewnić czy to rzeczywiście ona jest temu winna. Ktoś mi też zasugerował, że może być padnięty moduł wzmocnienia zapłonu ale nie wiem czy taki objawy miałoby to dawać.

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Dalej już Ci nie powiem bo nie orientuję się jak jest podłączona cewka. Na logikę biorą te objawy to cewka musi być podłączona przez jakiś układ który w razie zwarcia odcina zasilanie gdy odłączysz cewkę zwarcia już nie ma i napięcie wraca.

Gdy zgaśnie silnik zapala się żółta kontrolka 'check engine'?

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Gość

#7

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Jak silnik zgaśnie to zapala się wszystko jak po przekręceniu zapłonu. Czyli to jest osobny układ ale jak on biegnie to trudno to rozszyfrować.
Patrząc na schemat to obwód ten jest po stacyjce i nawet nie przechodzi przez bezpiecznik i to jest ciekawe. Czyżby producent nie przewidywał zwarcia na tym obwodzie czy może tak jak piszesz jest jakiś układ który to rozłącza.
Tylko czemu jak podłącze na krótko czyli z aku+12V to silnik chodzi.
Może być też tak, układ odcina się już przy jakimś dużym oporze.
Nie jestem elektrykiem i nie potrafię dokładnie tego zlokalizować.

ODPOWIEDZ