Uszczelka pod głowicą
-
- Posty: 238
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 21:40
- Imię: Andrzej
- Silnik: X16SZ
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Uszczelka pod głowicą
Witam!...mam małe pytanie czy przy wymianie uszczelki pod głowicą trzeba ją planować, ile to kosztuje, i czy jest to wielki problem...oczywiście wymiana...DZIĘKI
-
- Posty: 826
- Rejestracja: 28 mar 2007, 14:14
- Imię: Paweł
- Auto: oBoRa
- Silnik: Benzynowy
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
Andy, przy każdej wymianie uszczelki, powinno sie planować głowicę, ja w lodzi place 50zl za planowanie, co do wymiany uszczelki to potrzebujesz klucz dynamometryczny żeby to dobrze zrobić, a jak masz trochę pojęcia o mechanice to dasz rade.
Pozdrawiam
Cr2ShEr - Paweł
[External Link Removed for Guests]
------------------------------------------------
Cr2ShEr - Paweł
[External Link Removed for Guests]
------------------------------------------------
-
- Posty: 238
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 21:40
- Imię: Andrzej
- Silnik: X16SZ
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 826
- Rejestracja: 28 mar 2007, 14:14
- Imię: Paweł
- Auto: oBoRa
- Silnik: Benzynowy
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
Andy, nie nic nie trzeba, ale jak robisz UPG to obrazu proponuje wymienić profilaktycznie uszczelniacze zaworowe, (koszt ok. 2zl/szt), ew. dotrzeć zawory. Ale przy robieniu samej UPG nic nie trzeba regulować.
Pozdrawiam
Cr2ShEr - Paweł
[External Link Removed for Guests]
------------------------------------------------
Cr2ShEr - Paweł
[External Link Removed for Guests]
------------------------------------------------
-
- Posty: 512
- Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Wiele osób się ze mną nie zgodzi ale nie trzeba głowicy planować jeśli nie ma rysek na gładzi. Uszczelka musi być nowa ale planować nie trzeba. Zaraz inni będą pisać że to nie będzie uszczelniać itd. ale głowicę u siebie i nie tylko robiłem już chyba z 10 razy i nigdy nie planowałem i nie zdarzyło mi się jeszcze żeby gdzieś wydmuchało ponownie uszczelkę czy coś innego.
Więc mam od razu apel do innych forumowiczów żeby nie pisac od razu postów wytykając mi że to nie prawda, bo robiłem to nie raz i nie dwa i zawsze wszystko było OK :k
Więc mam od razu apel do innych forumowiczów żeby nie pisac od razu postów wytykając mi że to nie prawda, bo robiłem to nie raz i nie dwa i zawsze wszystko było OK :k
-
- Posty: 826
- Rejestracja: 28 mar 2007, 14:14
- Imię: Paweł
- Auto: oBoRa
- Silnik: Benzynowy
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
lesio822, zgadzam sie z Tobą ze nie raz nie trzeba tego robić ale to nie jest az taki duży koszt a jest pewność ze jest ok, podobna sytuacja jest ze sprawdzaniem szczelności głowicy i wymianę szpilek (śrub) którymi przykręca sie głowice, i przy każdej wymianie głowicy trzeba powinno sie je wymieniać. Prawda jest taka ze to czy ktoś zrobi planowanie, sprawdzi szczelność, wymieni szpilki to jego sprawa. Jak ktoś chce mieć pewność to powinien splanować głowice, sprawdzić szczelność i wymienić szpilki.
Pozdrawiam
Cr2ShEr - Paweł
[External Link Removed for Guests]
------------------------------------------------
Cr2ShEr - Paweł
[External Link Removed for Guests]
------------------------------------------------
-
- Posty: 238
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 21:40
- Imię: Andrzej
- Silnik: X16SZ
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 12 mar 2007, 14:08
- Imię: Pawel
- Silnik: X14XE/LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Absolutnie się z Tobącr2sher, nie zgodzę! Wcale nie trzeba planować głowicy wręcz nie polecam bo po co?? Prze planowanie (zależy jak duże) zmieniasz stopień sprężania -nie polecam zmieniać konstruktorów w tym kierunku.. Co innego jeśli masz jakie "rysy" jak napisał lesio822, ale skąd się tam rysy zrobią?? Chyba że sam je zrobisz Głowicę się planuje jeżeli jest zniekształcona (np jeśli przegrzejesz silnik to sie bezpowrotnie odkształci i wtedy jeśli to coś jeszcze da..) ale to się sprawdza płaskość wtedy :>cr2sher pisze:Andy, przy każdej wymianie uszczelki, powinno sie planować głowicę, ja w lodzi place 50zl za planowanie, co do wymiany uszczelki to potrzebujesz klucz dynamometryczny żeby to dobrze zrobić, a jak masz trochę pojęcia o mechanice to dasz rade.
Andy, jak będziesz wymieniał uszczelkę to obowiązkowo wymień uszczelniacze na zaworach (wtedy nie bierze już oleju jeśli masz w miarę przebieg) no i docieranie zaworów. Jeśli tego nie robiłeś i nie masz klucza to nie polecam samemu robić, chyba że lubisz i znasz się.
lesio822, masz rację co do planowania :)
Pozdarwiam