podświetlenie pokręteł nawiewu

bednarz15

Astro-maniak
Posty: 127
Rejestracja: 02 wrz 2007, 3:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: strzelce kraj.
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: bednarz15 »

FalconTech, Cobrettii, jeśli możecie to powiedzcie jak to podłączyliście ? w jakiś inny sposób ? bo znam wiele osób, które wsadziły po prostu zamiast żarówki diodę i regulacja nie działa. Ja zresztą zrobiłem tak samo. Dodatkowo jeszcze to :
kola pisze:Diody świecą takim samym natężeniem światła niezależnie od napięcia prądu
... z taką właśnie opinią spotkałem się już wiele razy i po raz pierwszy czytam, że regulacja na ledach działa ...
Więc jak to jest ?

evergreen_1987

Astro-maniak
Posty: 629
Rejestracja: 05 lis 2007, 0:46
Imię: Mateusz
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9 JTD 16v
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: evergreen_1987 »

ziga jeżeli zmieniałeś żarówkę od podświetlenia włącznika świateł postojowych i drogowych. To na 90% nie złożyłeś go dobrze i dlatego nie działa ci poprawnie lub w cale regulacja podświetlania konsoli.

Problem braku regulacji poziomu podświetlania konsoli w większości przypadków kryje się w złym zmontowaniu włącznika świateł drogowych, który jest właśnie zespolony wraz z regulacją podświetlania konsoli, a dokładniej mówiąc. Do pokrętła zmiany jasności świecenia zegarów oraz wyświetlacza (chodzi mi o rolkę którą się reguluje jasność ) jest przytwierdzony kawałek blaszki w kształcie litery V, którego górne 2 końce powinny być włożone pomiędzy dwie kolejne blaszki zamontowane poziomo (będę na nie mówił szyny).Szyny znajdują się w środkowej części przełącznika nad rolką. I wraz z kręceniem rolką blaszka w kształcie litery V przesuwa się pomiędzy szynami w prawo lub w lewo dotykając szyny większą lub mniejszą częścią, zmieniając w ten sposób intensywność świecenia zegarów i TIDa . Gdy jednak przy składaniu włącznika nie włożysz dwóch końcówek blaszki V pomiędzy szyny a tylko jedną (a bardzo często tak się zdarza że jeden koniec blaszki V wyskoczy poza szynę i nawet tego nie za uwarzymy) oświetlenie będzie działało i świeciło ale tylko i wyłącznie stałym światłem. Objaw błędu przy składaniu możemy za uwarzyć bez konieczności demontażu przełącznika. Wystarczy tylko poruszać rolką i stwierdzić iż chodzi lżej niż przed wymianą żaróweczki lub coś uderza w plastik jak rolkę przesuniemy w jedna lub w druga stronę na maksa.
GG: 9891042

bednarz15

Astro-maniak
Posty: 127
Rejestracja: 02 wrz 2007, 3:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: strzelce kraj.
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: bednarz15 »

evergreen_1987, no dobrze, ale nie każdy zmieniał żarówkę od podświetlenia włącznika świateł postojowych i drogowych i MA ten problem, a na żaróweczkach było OK. Co wtedy ?

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

bednarz15, Ja nie wkłądałem zamiennków, tylko 4 diody LED połączone szeregowo, dokładnie wedłóg tego opisu

[External Link Removed for Guests]

Nic więcej. Dodam ze mam fabryczne radio ( bo jak ktoś pisał to moze być kwestia zmienionego radia i jakiś tam połączeń )i zmianiałem zarówke w włączniku świateł na diode.

Dodam ze sama dioda powinna świecić słabiej jak dostaje odpowiednio mniejsze natężenie.
A moze wstawiliscie za słaby oporniczek ??

evergreen_1987

Astro-maniak
Posty: 629
Rejestracja: 05 lis 2007, 0:46
Imię: Mateusz
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9 JTD 16v
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: evergreen_1987 »

bednarz15 ja tylko opisałem to z czym spotkałem się w dwóch Astrach. I w których właśnie złe zmontowanie włącznika sprawiło brak regulacji. A wiem że inni też nie mieli regulacji i po rozmontowaniu włącznika wychodziło też to o czym pisałem
GG: 9891042

Awatar użytkownika
ziga

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 23 lut 2008, 15:06
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: ziga »

evergreen_1987, fakt rozbierałem wyłącznik świateł, ale wydaje mi się, że poskładałem go dobrze. Regulacja podświetlenia zegarów i TID działa dobrze, tylko podświetlenie nawiewu świeci stałym światłem.

Cobrettii, jaki dawałeś opornik do tych LEDów?

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

ziga, Pada mi bateria w mierniku i nie moge zmierzyć, ale to był na 99% 300 omów ( w autokąciku jest albo 300 albo jakieś 270
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

ziga pisze:Cobrettii, jaki dawałeś opornik do tych LEDów?
Powiedz mi jaki kolor LEDów masz i ile ich jest w szeregu a powiem Ci jaki najlepiej dać rezystor :]
kola pisze:Diody świecą takim samym natężeniem światła niezależnie od napięcia prądu.
Diody świecą nie napięciowo (jak żarówka) tylko prądowo. A wiadomo jak spada napięcie (przy regulowaniu pokrętłem od ściemiania) to i spada prąd tym samym LED'y przygasają i całkowicie gasną gdy napięcie spada poniżej napięcia przebicia diody.

10mA to dobre napięcie dla czerwonych diodek ;)
Ostatnio zmieniony 28 lut 2008, 21:02 przez FalconTech, łącznie zmieniany 1 raz.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Grzes D.

Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: 12 lut 2008, 22:33
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTJ
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Kielce

#19

Nieprzeczytany post autor: Grzes D. »

Ja usiebie mam wszystko czerwonejak w audi i oczywiscie nie dziala sciemniacz przy diodach.
I tu jest jedyny powod:
DIODY BIORĄ kolo 3 V a zarowki siecac na maxa 12V stad mozna je sciemnic np do 3V iledwie sie blyszcza. Dioda swieci jasno pobierajac mniej V stad nie ma juz czego sciemniac
Szerokiej drogi
Grześ D.

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Grzes D. pisze:DIODY BIORĄ kolo 3 V a zarowki siecac na maxa 12V stad mozna je sciemnic np do 3V iledwie sie blyszcza. Dioda swieci jasno pobierajac mniej V stad nie ma juz czego sciemniac
Diody nic nie biorą, one robią tylko spadek napięcia więc włączając taką przykładowo czerwoną diodę i żaróweczkę w obwód 12V to żarówka dostanie tylko 10,8V. Wieć nie wiem czemu nie działa u was ściemnianie, na forum dobrze wam idzie ściemnianie ;)

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

ODPOWIEDZ