podświetlenie pokręteł nawiewu
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt:
FalconTech, są to 4 w szeregu czerwone, opornik 300 omów.
Ja osobiście jestem zadowolony z efektu i nie zamieżam kombinowac z innymi opornikami. Teraz niestety nie udało mi sie zmienić podświetlenia nawiewu na seatoskie ale się do tego powoli zbieram.
A powiedz mi ile max diodek moge podłączyć w szereg ale niebieskich ? i jaki opornik dać ( wiadomo skoki napięcia trzeba zniwelowac )
Ja osobiście jestem zadowolony z efektu i nie zamieżam kombinowac z innymi opornikami. Teraz niestety nie udało mi sie zmienić podświetlenia nawiewu na seatoskie ale się do tego powoli zbieram.
A powiedz mi ile max diodek moge podłączyć w szereg ale niebieskich ? i jaki opornik dać ( wiadomo skoki napięcia trzeba zniwelowac )
[External Link Removed for Guests]
- FalconTech
- Posty: 5506
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Cobrettii, Twoje czerwone diody dostają ostro w dupę że tak powiem. Po odpaleniu silnika dostają 30mA, dla czerwonych powinno być 10mA góra do 20.
Świecić świeci ale kosztem szybkiego przepalenia. na Twoim miejscu wstawiłbym tam co najmniej 600Ω
Jak dasz 4 niebieskie to nie musisz mieć rezystora. Ja w TIDzie dałem 4 niebieskie i żeby nie świeciły zbyt mocno wstawiłem rezystor 300Ω
Bezpiecznie jest 3 niebieskie + 300Ω (200Ω żeby jaśniej świeciły)
Świecić świeci ale kosztem szybkiego przepalenia. na Twoim miejscu wstawiłbym tam co najmniej 600Ω
Jak dasz 4 niebieskie to nie musisz mieć rezystora. Ja w TIDzie dałem 4 niebieskie i żeby nie świeciły zbyt mocno wstawiłem rezystor 300Ω
Bezpiecznie jest 3 niebieskie + 300Ω (200Ω żeby jaśniej świeciły)
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt:
- FalconTech
- Posty: 5506
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Cobrettii, na to już wzoru nie ma :]
Nie koniecznie, dioda ma swoją granicę świecenia po przekroczeniu tej granicy dalej świeci tak samo ale wydziela więcej ciepła i szybciej się zużywa.
A wasze problemy z regulacją podświetlenia mogę wytłumaczyć złym doborem rezystora. Na przykładzie Cobrettii'ego, przez jego diody płynie 30mA, po zjechaniu pokrętłem na min prąd na diodzie spada powiedzmy o połowę czyli do 15mA, taki spadek jest praktycznie niewidoczny bo czerwona dioda świeci już przy 1mA, a idealnie świeci przy 10mA.
Ale sobie na smęciłem
Nie koniecznie, dioda ma swoją granicę świecenia po przekroczeniu tej granicy dalej świeci tak samo ale wydziela więcej ciepła i szybciej się zużywa.
A wasze problemy z regulacją podświetlenia mogę wytłumaczyć złym doborem rezystora. Na przykładzie Cobrettii'ego, przez jego diody płynie 30mA, po zjechaniu pokrętłem na min prąd na diodzie spada powiedzmy o połowę czyli do 15mA, taki spadek jest praktycznie niewidoczny bo czerwona dioda świeci już przy 1mA, a idealnie świeci przy 10mA.
Ale sobie na smęciłem
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt:
Nie chce mi sie przelutowywac tego spowrotem, jak sie spalą, to w tedy załoze nowe.FalconTech pisze:Cobrettii, na to już wzoru nie ma :]
Nie koniecznie, dioda ma swoją granicę świecenia po przekroczeniu tej granicy dalej świeci tak samo ale wydziela więcej ciepła i szybciej się zużywa.
Znalazłem gdzieś wzory i wyszło ze powinienem dac 360 omów opornik dla 12V
I dla opornika 300 omów powinienem dac 5 diodek
Chyba dokłądnie moich postów nie czytalęś bo u mnie DZIAŁA bez problemowo regulacja na TID-ie.A wasze problemy z regulacją podświetlenia mogę wytłumaczyć złym doborem rezystora. Na przykładzie Cobrettii'ego, przez jego diody płynie 30mA, po zjechaniu pokrętłem na min prąd na diodzie spada powiedzmy o połowę czyli do 15mA, taki spadek jest praktycznie niewidoczny bo czerwona dioda świeci już przy 1mA, a idealnie świeci przy 10mA.
[External Link Removed for Guests]
- FalconTech
- Posty: 5506
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Licz się z tym że po odpaleniu silnika w obwodzie masz 14V ±0,3VCobrettii pisze:Znalazłem gdzieś wzory i wyszło ze powinienem dac 360 omów opornik dla 12V
I dla opornika 300 omów powinienem dac 5 diodek
Hmm przedstawi mi jak to obliczyłeś
P.S. mi też działa na TIDzie a większość kolegów ma problemy z regulacją podświetlenia konsoli.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt:
Znalazłem taki wzór R= ( U - U1 )/ IFalconTech pisze:Hmm przedstawi mi jak to obliczyłeś
U- napięcie dla którego liczymy
U1 - spadek napięcia na diodach
I - prąd który chcemy uzyskać
R- wartośc potrzebnego opornika
Licz się z tym że po odpaleniu silnika w obwodzie masz 14V ±0,3V
Zdaje sobie z tego sprawe, ale widzialem ze takie rozwiązanie działa, wiec i u siebie je zastosowałem.
U mnie podświetlanie konsoli też jest na stałe. I nie wiem czy to poprawnie czy nie.P.S. mi też działa na TIDzie a większość kolegów ma problemy z regulacją podświetlenia konsoli.
[External Link Removed for Guests]