podświetlenie pokręteł nawiewu

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#21

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

FalconTech, są to 4 w szeregu czerwone, opornik 300 omów.

Ja osobiście jestem zadowolony z efektu i nie zamieżam kombinowac z innymi opornikami. Teraz niestety nie udało mi sie zmienić podświetlenia nawiewu na seatoskie :P ale się do tego powoli zbieram.

A powiedz mi ile max diodek moge podłączyć w szereg ale niebieskich ? i jaki opornik dać ( wiadomo skoki napięcia trzeba zniwelowac )
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#22

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Cobrettii, Twoje czerwone diody dostają ostro w dupę że tak powiem. Po odpaleniu silnika dostają 30mA, dla czerwonych powinno być 10mA góra do 20.
Świecić świeci ale kosztem szybkiego przepalenia. na Twoim miejscu wstawiłbym tam co najmniej 600Ω

Jak dasz 4 niebieskie to nie musisz mieć rezystora. Ja w TIDzie dałem 4 niebieskie i żeby nie świeciły zbyt mocno wstawiłem rezystor 300Ω
Bezpiecznie jest 3 niebieskie + 300Ω (200Ω żeby jaśniej świeciły)

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#23

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

FalconTech, czyli za ile lat mi sie przepalą ?? 5 w tedy już tego samochodu mial nie będe.

A skoro tak w dupe dostają, to skoro bym wstawił mocniejszy rezystor to by mi automatycznie gorzej świeciły, co by mi popsuło efekt...
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#24

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Cobrettii, na to już wzoru nie ma :]
Nie koniecznie, dioda ma swoją granicę świecenia po przekroczeniu tej granicy dalej świeci tak samo ale wydziela więcej ciepła i szybciej się zużywa.

A wasze problemy z regulacją podświetlenia mogę wytłumaczyć złym doborem rezystora. Na przykładzie Cobrettii'ego, przez jego diody płynie 30mA, po zjechaniu pokrętłem na min prąd na diodzie spada powiedzmy o połowę czyli do 15mA, taki spadek jest praktycznie niewidoczny bo czerwona dioda świeci już przy 1mA, a idealnie świeci przy 10mA.

Ale sobie na smęciłem :D

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#25

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

FalconTech pisze:Cobrettii, na to już wzoru nie ma :]
Nie koniecznie, dioda ma swoją granicę świecenia po przekroczeniu tej granicy dalej świeci tak samo ale wydziela więcej ciepła i szybciej się zużywa.
Nie chce mi sie przelutowywac tego spowrotem, jak sie spalą, to w tedy załoze nowe.

Znalazłem gdzieś wzory i wyszło ze powinienem dac 360 omów opornik dla 12V
I dla opornika 300 omów powinienem dac 5 diodek
A wasze problemy z regulacją podświetlenia mogę wytłumaczyć złym doborem rezystora. Na przykładzie Cobrettii'ego, przez jego diody płynie 30mA, po zjechaniu pokrętłem na min prąd na diodzie spada powiedzmy o połowę czyli do 15mA, taki spadek jest praktycznie niewidoczny bo czerwona dioda świeci już przy 1mA, a idealnie świeci przy 10mA.
Chyba dokłądnie moich postów nie czytalęś bo u mnie DZIAŁA bez problemowo regulacja na TID-ie.
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#26

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Cobrettii pisze:Znalazłem gdzieś wzory i wyszło ze powinienem dac 360 omów opornik dla 12V
I dla opornika 300 omów powinienem dac 5 diodek
Licz się z tym że po odpaleniu silnika w obwodzie masz 14V ±0,3V

Hmm przedstawi mi jak to obliczyłeś :D


P.S. mi też działa na TIDzie a większość kolegów ma problemy z regulacją podświetlenia konsoli.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#27

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

FalconTech pisze:Hmm przedstawi mi jak to obliczyłeś
Znalazłem taki wzór R= ( U - U1 )/ I

U- napięcie dla którego liczymy
U1 - spadek napięcia na diodach
I - prąd który chcemy uzyskać
R- wartośc potrzebnego opornika
Licz się z tym że po odpaleniu silnika w obwodzie masz 14V ±0,3V

Zdaje sobie z tego sprawe, ale widzialem ze takie rozwiązanie działa, wiec i u siebie je zastosowałem.
P.S. mi też działa na TIDzie a większość kolegów ma problemy z regulacją podświetlenia konsoli.
U mnie podświetlanie konsoli też jest na stałe. I nie wiem czy to poprawnie czy nie.
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ