X17DTL Wyciek płynu chłodzącego
X17DTL Wyciek płynu chłodzącego
Dziwna sprawa. Ucieka mi płyn chłodzący. Od czasu zakupu zrobiłem ok 2 tys km i dolałem płynu chłodzącego 2 pojemniki (czyli ok 10 litrów). Poziom oleju w silniku nie zmienia się, auto nie dymi na biało, odpala bez problemu. Jedyne co zrobiłem do tej pory to wymieniłem termostat, ale płynu ubywało rownież przed. Pod maską skrzynia jest zalana cała właśnie płynem, ale żaden przewód nie jest dziurawy. Przy skrzyni jest taki kwadracik. Płyn w tym miejscu stoi cały czas. Proszę o sugestie skąd moze się on brac, bo wyczerpałem juz pomysły.
W załączeniu galeria spod maski i widok zalanej skrzyni:
[External Link Removed for Guests]
W załączeniu galeria spod maski i widok zalanej skrzyni:
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 870
- Rejestracja: 02 gru 2007, 23:43
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: radom
- Kontakt:
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 03 sty 2007, 16:09
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
A czasem temperatura ci nie skoczyla do ponad 100st C?
Uwazam ze albo:
Termostat cos zly w sensie trzyma caly czas mały obieg, albo cos z korkiem wlewu (moze byc nie sprawnny przez co nie upuszcza cisnienia nadmiaru) ale to gumy powinny byc bardzo twarde podczas pracy silnika .... Jestes pewny ze to co pokazales na zdjeciach to plyn chlodniczy ? bo mi sie wydaje ze zimmering na wybieraku cos niedomaga i ze jest to olej ze skrzyni biegow ;]
Obejrzyj tez dla pewnosci chlodnice. najlepiej go gdzies odstawic i podlozyc jasne gazety zeby bylo widac odpalic zagrzac i obserwowac co sie dzieje
Jednym slowem dokladnie sie przyjrzec nalezy temu bo ciezko cos poradzic nie widzac auta
Uwazam ze albo:
Termostat cos zly w sensie trzyma caly czas mały obieg, albo cos z korkiem wlewu (moze byc nie sprawnny przez co nie upuszcza cisnienia nadmiaru) ale to gumy powinny byc bardzo twarde podczas pracy silnika .... Jestes pewny ze to co pokazales na zdjeciach to plyn chlodniczy ? bo mi sie wydaje ze zimmering na wybieraku cos niedomaga i ze jest to olej ze skrzyni biegow ;]
Obejrzyj tez dla pewnosci chlodnice. najlepiej go gdzies odstawic i podlozyc jasne gazety zeby bylo widac odpalic zagrzac i obserwowac co sie dzieje
Jednym slowem dokladnie sie przyjrzec nalezy temu bo ciezko cos poradzic nie widzac auta
Astra F 95r 1.7TD(X17DTL) >230 kkm hatchback
Astra H 06r 1.7CDTI(Z17DTH) >150kkm combi
[External Link Removed for Guests]
Astra H 06r 1.7CDTI(Z17DTH) >150kkm combi
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 194
- Rejestracja: 22 sie 2007, 14:49
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Zakopane
- Kontakt:
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 08 mar 2008, 18:27
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Rychnowo
- Kontakt:
Musisz porządnie nagrzać auto i wtedy dokładnie sprawdzić przewody na odpalonym silniku bo nic innego nie przychodzi mi do głowy.Zdjęcia wykluczają uszkodzenie pompy wodnej bo ta jest w podstawie rozrządu.Korek tez raczej odpada bo nie wyrzucił by takich ilości płynu chłodniczego,wody owszem bo sie gotuje przy 100 st a płyn przy 160 st
Można sprawdzić czy zbiornik wyrównawczy płynu nie jest gdzieś nadpęknięty albo coś...
Można sprawdzić czy zbiornik wyrównawczy płynu nie jest gdzieś nadpęknięty albo coś...
-
- Posty: 194
- Rejestracja: 22 sie 2007, 14:49
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Zakopane
- Kontakt:
Wymieniona uszczelka pod głowicą, zrobiony rozrząd, korek od zbiorniczka wyrównawczego, wymienione paski. Wyjąłem zbiorniczek wyrównawczy, posprawdzałem węże założyłem na nowych objemach i okleiłem silikonem. Przejechałem 20 km - ubyło 0,5 litra płynu - auto postało noc - ubyło 1 litr. Najdziwniejsze, że ubyło przez noc jak auto stało. Dzis postawiłem na asfalcie i nie widać narazie żadnych wycieków pod autem. Macie moze jakies pomysły ? Bo mnie juz brakuje. Mam 2 miesiące auto, wlałem ok 6 baniaków 5-litrowych płynu i zrobiłem remont za tysiac i nic. Jak sie leje tak sie leje ...