benzyna w oleju

kret

benzyna w oleju

#1

Nieprzeczytany post autor: kret »

Witam serdecznie!

Moja astrunia '95 jest rewelacyjna (ale teraz przesadziła z grymasami i nie mogę się z nią dogadać)
Problem jest taki - Tydzień temu wymieniłem olej, po przejechaniu 200 km jego poziom skoczył jak Adam Małysz. Pod korkiem zalatuje benzyną, (nie ma ubytku płynu chłodzącego). Na wydechu żadnego dymu, ani majonezu w oleju. Mechanior rozkłada ręce jedyne co stwierdził, że wszystkie gary pracują.
Nie zauważyłem żadnej zmiany w mocy silnika.

Jeżeli ktoś wie jak można rozwiązać ten problem to proszę o odpowiedź

ja37

V.I.P.
Posty: 6033
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Na razie do głowy mi przychodzi lejący wtryskiwacz.

lesio822

Astro-maniak
Posty: 512
Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: lesio822 »

Wydaje mi sie że Ci pierścienie nie trzymają bo innej drogi paliwa do oleju nie ma jak przez cylindry. Wymień wszystkie pierścienie powinno pomóc. Ewentualnie głowica pęknięta albo któryś tłok ale w tedy to by Ci silnik raczej normalnie nie chodził. Ja skłaniałbym sie ku pierścieniom.

pawelg303

Astro-maniak
Posty: 173
Rejestracja: 12 mar 2007, 14:08
Imię: Pawel
Silnik: X14XE/LPG
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: pawelg303 »

Jeśli pierścienie to jednocześnie olej dostawałby sie do komory spalania a tym samym niebieskie dymienie, słabsza moc, poza tym dawka paliwa nie byłaby spalana skoro w postaci płynnej dostaje sie do komory korbowej(do oleju) (mechanik mówił że pali na wszystkie) hmmm. Poobserwuj jeszcze upewnij się czy to na pewno benzyna, a może ciecz chłodząca (większy stan oleju-woda oddzieli się od oleju, z tłumika para nawet po rozgrzanbiu silnika). Napisz co się dzieje na bierząco.


Pozdrawiam

lesio822

Astro-maniak
Posty: 512
Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: lesio822 »

jak to woda to uszczelka pod głowicą do wymiany ale wtedy płyn chłodniczy byłby zmieszany z olejem i w zbiorniku wyrównawczym byłoby brązowo tłusto i śmierdziało olejem.

kret

#6

Nieprzeczytany post autor: kret »

Dzięki za informacje.
Na bank nie jest to płyn chłodniczy, pojeżdżę kilka dni i oddam "paniusię" na pomiar ciśnienia w cylindrach.
Z ukł. wtryskowego jestem laikiem - ale po tym co poczytałem, to silnik by mi wariował a chodzi jak ta lala.
Jak się dowiem więcej to napiszę.
A propos ile kosztuje wymiana pierścionków?

ODPOWIEDZ