Świecąca dioda alternatora

kubekg

Astro-maniak
Posty: 71
Rejestracja: 24 sie 2007, 14:58
Imię: Grzegorz
Auto: Opel Astra F
Silnik: C16 NZ
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Jastrzebie
Kontakt:

#21

Nieprzeczytany post autor: kubekg »

Witanko, Pod koniec tygodnia zamontuje plecionke i zobaczymy jakie sa rezultaty. Jesli ona nie pomoże to chyba do wymiany mostek ale niedawno zmieniałem cały alternator. Wiec zobaczymy :mrgreen:

Marcin77

Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 03 kwie 2008, 22:38
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#22

Nieprzeczytany post autor: Marcin77 »

Jak ci nie pomoże dodatkowa masa to na 90 % masz uszkodzoną jedną diodę w mostku wzbudzenia - nie diody główne, tylko tzw . diody wzbudzenia- są 6 głównych i 3 wzbudzenia- jak ci 1 z tych 3 diód wzbudzienia padnie to w tedy ładowanie jest normalnie tylko przyświeca kontrolka. W grę wchodzą jeszcze przebicia stojana do masy, ale to 3 ewentualność.

kubekg

Astro-maniak
Posty: 71
Rejestracja: 24 sie 2007, 14:58
Imię: Grzegorz
Auto: Opel Astra F
Silnik: C16 NZ
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Jastrzebie
Kontakt:

#23

Nieprzeczytany post autor: kubekg »

Zobaczymy. Poniewaz wymieniłem altka na "nowy" tzn. ze szrotu i gosc zarzekał sie ze alternator jest ok. Gdyz ta astra z której go wymontował przyjechala tydzien temu. i dalej swieci ta kntrolka, wiec mysle ze chodzi tu o mase dodatkowa spróbuje ja pociągnąć od osłony kolektora do pasa przedniego mysle ze to chyba dobre miejsce chyba ze pociagnąc bezposrednio od alternatora ale mysle ze 1 opcja bedzie najlepsza tzn.od bloku silnika - osłony kolektora do karoserii - pasa przedniego. :m :shock:

Robercik

Astro-maniak
Posty: 266
Rejestracja: 27 mar 2008, 22:05
Lokalizacja: LU
Kontakt:

#24

Nieprzeczytany post autor: Robercik »

kubekg pisze:Zobaczymy. Poniewaz wymieniłem altka na "nowy" tzn. ze szrotu i gosc zarzekał sie ze alternator jest ok. Gdyz ta astra z której go wymontował przyjechala tydzien temu. i dalej swieci ta kntrolka, wiec mysle ze chodzi tu o mase dodatkowa spróbuje ja pociągnąć od osłony kolektora do pasa przedniego mysle ze to chyba dobre miejsce chyba ze pociagnąc bezposrednio od alternatora ale mysle ze 1 opcja bedzie najlepsza tzn.od bloku silnika - osłony kolektora do karoserii - pasa przedniego. :m :shock:
Hej i jak tam się okazało, faktycznie ta plecionka?
Ja właśnie szukam przyczyny w mojej asterce

pozdrawiam
Robercik
ObrazekPiszę poprawnie po polsku

Sprzedam: [External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
harnasios

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 05 maja 2008, 11:48
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

#25

Nieprzeczytany post autor: harnasios »

Witam.
Ja tekze mialem ten problem w moim astrolocie. Tak samo jak moi szanowni przedmowcy sprawdzilem wszysko co sie dalo, niestety bez rezultatu. Dalem sobie spokoj..... Pomoglo dopiero (chociaz byl to calkowity przypadek) kiedy musialem zmienic cewke i halotron. Poprostu mechanik wymienil w/w czesci. Wiec mysle ze mozna by szukac problemu tam. A dodatkowa plecionka o ktorej byla mowa chyba poprostu tylko rozlozyla (uziemila) jakies male przebicie.
Pozrdawiam

Robercik

Astro-maniak
Posty: 266
Rejestracja: 27 mar 2008, 22:05
Lokalizacja: LU
Kontakt:

#26

Nieprzeczytany post autor: Robercik »

ja w końcu nie napisałem, u mnie było zwarcie, spadł przewód od temperatury, poszło też na zegary i tę kontrolkę, ładowanie okazało się OK.. więc więcej strachu o koszta naprawy niż samego złego:)

pozdrawiam
Robercik
ObrazekPiszę poprawnie po polsku

Sprzedam: [External Link Removed for Guests]

a182

Astro-maniak
Posty: 84
Rejestracja: 05 kwie 2008, 22:52
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

#27

Nieprzeczytany post autor: a182 »

A u mnie jest tak, że kontrolka czasem sie żarzy przy postoju lub podjeżdżaniu, dopiero po rozwinięciu większych prędkosci gaśnie. Ładowanie na aku wynosi ponad 14, mechanik powiedział ze przyczyną mogą być diodki na alternatorze, czy to mozliwe?

Robercik

Astro-maniak
Posty: 266
Rejestracja: 27 mar 2008, 22:05
Lokalizacja: LU
Kontakt:

#28

Nieprzeczytany post autor: Robercik »

jak najbardziej
ObrazekPiszę poprawnie po polsku

Sprzedam: [External Link Removed for Guests]

karola44-81

Astro-maniak
Posty: 291
Rejestracja: 10 gru 2007, 10:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Połaniec
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#29

Nieprzeczytany post autor: karola44-81 »

Zarzenie sie kontrolki ma na ogol przyczyny 2:
1. Slaba masa na alternatorze. Jednak to sie tez bedzie objawiac nizszym napieciem w porownaniu z pomiarem miedzy obudowa alternatora, a jego wyjsciem. Z regoly przy tej usterce lampka zarzy tym mocniej, im bardziej obciazymy alternator. Np na wolnych obrotach w nocy widoczne lekkie swiecenie. Zalaczenie swiatel wzmocni swiecenie, lub dodanie gazu tez to wzmocni.
2. Przebita dioda w mostku wzbudzenia. Alternator laduje prawidlowo. Nie ma wiekszych problemow, jednak lampka zarzy sie dosc jednostajnie.

Wyzej koledzy piszecie o problemachz pleciaonka. Osobiscie uwazam ze sama wymiana plecionki to nie wszystko. Oczywiscie jak jest sprawna i nowa to ma bardo duzy wplyw na prad rorusznika.

Jezeli chodzi o mase na alternatorze to najlepszym sposobem jest polaczenie bezposrednie obudowy alternatora z minusowa klema akumulatora. Ot poprostu kupujemy ok 1,5m przewodu LGy6mm2 zakuwamy pozadne koncowki Cu i laczymy obudowe i kleme. Polecam!! Dziala niezawodnie. Jak juz to robimy to zrobcie to samo z +. Wyjscie nowym kablem bezposrednio do plusiwej klemy. Ma to same zalety. Przedeszystkim jedynie 2 punkty polaczenia alternatora i akumulatora!! W razie iedomagan wystarczy tylko zrewidowac polaczenia w 4 miejscach przy klemach i przy alternatorze, a nie jak na ogol rozgrzebanie calej instalacji.

O2 lat w moim asrolocie mam tak zrobione i zero problemow z ladowaniem.

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#30

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

karola44-81 pisze:Zarzenie sie kontrolki ma na ogol przyczyny 2:
jest jeszcze 3 :D - kończące się szczotki :D

ODPOWIEDZ