Temperatura pracy Astry 1.7 DTL 1995 oraz info wentylatora

krzrel

Astro-maniak
Posty: 89
Rejestracja: 08 mar 2008, 18:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Rychnowo
Kontakt:

Temperatura pracy Astry 1.7 DTL 1995 oraz info wentylatora

#1

Nieprzeczytany post autor: krzrel »

Niedawno kupiłem Astrę z 1995r 1.7 DTL hatchback 3-drzwiowa i mam problem (prawdopodobnie). Moja astra trzyma mi temperaturę na mieście ok. 94-95 a jak sie ostro "wstawia" to i do 97 potrafi dobić. Na trasie spada do 92-93 a jak duży ogień na tłoki idzie to ok. 96.Zaznaczam ze termostat nowy i sprawny głowica cała bo była robiona uszczelka pod głowica i mechanik nic nie mówił.Przed wymiana temp. taka sama była...
1 pytanie:
Czy to normalka?? i jak wam trzyma temperatura w tych astrach??
2pytanie:
Czy wentylator ma 2 biegi??

Wracając do treści wyżej.Jeśli wentylator jest 2-biegowy to znaczy ze jest zwalony czujnik i nie załącza 1 biegu i tym sposobem niezałączony pierwszy bieg nie schładza silnika co daje takie temperatury.Mechanik sprawdzał i na krótko wentylator działał.

Proszę o odp. !!!!!

hellboyek

Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: 03 mar 2008, 22:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: hellboyek »

Wiec tak. Mialem problem z grzaniem sie samochodu (Astra 96 1.7 TD). Okazalo sie, ze mam dziure w chlodnicy... obecnie sytuacja wyglada tak (po wymianie), podczas jazdy temperatura jest na stale ponizej 90 (ciezko okresli jaka, gdyz zegar jest nieprecyzyjny). Gdy stoje w korku, wtedy rosnie, ale wlacza sie wentylator...

Gość

#3

Nieprzeczytany post autor: Gość »

wentylator ma 1 bieg, włącza się przy ok 100st na wskaźniku
u mnie trzyma stale 95st lub poniżej , chłodnice wymieniałem na nową

karpik48

Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 02 gru 2007, 14:31
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kartuzy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: karpik48 »

U mnie w czasie normalnej jazdy wskażnik leży ciut powyżej niebieskiego pola, jak jeżdżę po mieście rzadko przekracza 90 st., a w korku gdy dochodzi do 100st. to włącza się wentylator i temp. spada do 90st. W ASO Opla powiedzieli, że to prawidłowa temp. tego silnika

kola

Astro-maniak
Posty: 204
Rejestracja: 10 lis 2007, 22:08
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: kola »

krzrel, wszystko okej z twoim autakiem-taka jest ASTRA ;)

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

karpik48, w trakcie normalnej jazdy jak sie trzyma poniżej 90 to raczej termostat moze być walnięty.4 ta kwestia nie dawno byla poruszana, ja własnie sie przymieżam do zmiany termostatu, reszte mam podobnie jak Ty.
[External Link Removed for Guests]

Usunięty użytkownik 3235

#7

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Przed wymianą termostatu mogłem jechać w trasie nawet 100km i wskazówka ledwo ponad niebieskie pole się wychylała. Nie mówię o mroźnych dniach czy nocach. Wtedy ledwo drgnęła z miejsca. Po wymianie termostatu(akurat przy okazji wymiany rozrządu) temperatura podczas jazdy to 90-92stopnie, a w korku nawet do 100 dojdzie i wiatrak się załącza. Po wymianie autko mniej pali...

mX17DTL

Astro-maniak
Posty: 96
Rejestracja: 04 gru 2007, 19:44
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: siemianowice śląskie
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: mX17DTL »

hej
pisalem w tej sprawie niedawno w innym poscie
ja mam termowylacznik w chlodnicy 2-stopniowy 95 i 105 st.
ale pierwszy bieg nie dziala - tzn nawet po zmostkowaniu kablem wtyczki - slychac przekaznik ale wentylator nie kreci
natomiast drugi bieg dziala po zmostkowaniu
tez sie zastanawialem nad tym jaka ma byc temp - bardzo szybko mi lapie temp ok 93-95
niedawno wywalilem termostat i teraz w korkach dochodzi do 95-97 ale jak rusze spada dosc szybko

gdzies czytalem o oporniku wentylatora - ale szczerze mowiac nie mam bladego pojecia gdzie go szukac moze nie ma go t tych modelach w ogole?
mierzylem napiecie na stykach silnika na pierwszym biegu bylo cos ponad 10V na drugkim ok 12V tyle ze nie wiem moze zwalony jest silnik wentylatora skoro nie chce dzialac na tym nieszczesnym pierwszym biegu?

Usunięty użytkownik 3235

#9

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Mi nie wiem który bieg się włącza. Wczoraj stanąłem w korku i wskazówka doszła do prawie 100 i włączył się wiatrak. Chwilę potem spadła i podczas jazdy była już normalna-90-92st. Jak widziałem obracający się kiedyś wiatrak to jego obroty nie były wg mnie duże takie jak np miałem w poprzednim aucie ale widać chłodzi ok bo temp spada jak wiatrak chodzi...

mX17DTL

Astro-maniak
Posty: 96
Rejestracja: 04 gru 2007, 19:44
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: siemianowice śląskie
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: mX17DTL »

analyzer64 no tak ale ty masz 1,6 motor
tam pewnie jest ciut inne rozwiazanie

ODPOWIEDZ